بازسازی و طراحی داخلی اداری ماکسین در کشور چین

به گزارش دوست بلاگ، همانگونه که آگاه هستید امروزه در بازسازی و دکوراسیون داخلی استفاده از روش های نوین و خلاقانه در پروژه های معماری از مهم ترین ارکان طراحی این پروژه ها است . اتفاقی که در چندین سال اخیر در بخش دکوراسیون داخلی اداری افتاده است توجه بیشتر طراحان به مفاهیم محیط زیستی است و کوشش آنها در استفاده از روش هایی است که همگام با محیط زیست باشد و ادغام این فضا با فضاهای اداری است . اکو گاردن یکی از این روش های نو و بدیع است که در دنیا امروز بسیاری از توجه ها را به خود جلب نموده است .

بازسازی و طراحی داخلی اداری ماکسین در کشور چین

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امروز در در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران قصد داریم یکی از این پروژه ها را به اتفاق هم آنالیز کنیم . این دفتر در شهر شانگهای چین قرار گرفته است .

این دفتر به مساحت 118.0 m2 و در سال 2018 ساخته شده است .

تعمیرات ساختمان دفتر جدید Muxin با هدف ایجاد یک دفتر خالص با فضای باغ است. آنها 6 سطح مختلف باغچه را در یک فضای اداری 120 متر مربعی درست کردند و به هر کاربر یک باغ زیست محیطی می دهند .

ایده بکری که طراحان در این دفتر به کار برده اند ، دلیل جذابیت این پروژه شده است . آنها با قرار دادن تعدادی از باغچه های افقی و عمودی فضاها را تقسیم بندی نموده اند و به نوعی این باغچه ها مرزهای طبیعی هر منطقه به شمار میروند و به مناطق اجازه می دهد که در فضای کوچک یکدیگر نفوذ نمایند در حالیکه حریم خصوصی لازم برای هر فضا ایجاد شده است ، این یک تجربه فضایی بسیار خاص و ممتازی را برای این پروژه شکل میدهد .

معمار در این پروژه تمام توجه خود را صرف رابطه بین انسان ها ، طبیعت و فضا نموده است و این اتمسفر جاری در فضا است . طراحان کوشش مینمایند تا تجربه هایی که مردم در این فضا دارند و ارتباط آنها با طبیعت را منعکس نمایند . آنها مرزهای داخلی و خارجی قسمت های مختلف را محو کردند که این هم به وسیله ایجاد این باغچه ها و هم بخاطر استفاده از متریال یکدست سفید برای سطوح و دیوار ها انجام پذیر شده است .

حال که صحبت از متریال و اجرای دکوراسین اداری شد بیایید نگاهی دقیق تر به این مسئله داشته باشیم .

طراح برای کف ، سقف و دیوار ها از رنگ یکدست سفید استفاده نموده است و هیچ تداخل رنگ و متریالی در این دفتر به چشم نمیخورد . او معتقد است استفاده از رنگ سفید خالص اتمسفر و رابطه فضایی را مستحکم تر میکند و باعث میگردد گیاهان به کار رفته در داخل شاداب تر ، آرام و آسوده تر جلوه نمایند . او معتقد است فضای سفید منجر به تمرکز در کار می گردد .

اگر نگاهی نیز به باغچه ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد طراح کوشش نموده است تا انواع فضاهای باغچه ای را در داخل دفتر خلق کند . باغچه ها در فضاهای بسته ، نیمه شفاف و شفاف قرار دارند .

حال وقت آن است پلان این دفتر جذاب را آنالیز کنیم . یک منطقه عظیم از پارتیشن های شفاف، نیمه شفاف با باغچه به هم پیوسته است تا یک مرز فضایی نرم تر ایجاد گردد.

نکته ای که در پلان این دفتر جالب توجه است این است که فضایی به نام اتاق وجود ندارد و فضاها در ترکیب و هماهنگ با یکدیگر و باغچه ها هستند اما به گونه ای ادغام شده اند که حریم خصوصی فضاها نیز حفظ گردد .

قسمت کنفرانس و منطقه چای خوری توسط باغچه ها احاطه شده اند تا این مناطق حالتی شبیه جزیره ای کوچک در این اداره پیدا نمایند و آرامش لازم برای این فضا ها ایجاد گردد . پارتیشن های شیشه ای قابل انعطاف، حفظ حریم خصوصی و انعطاف پذیری اتاق جلسه را فراهم می نمایند .

در انتهای باغچه ها یک دفتر نسبتا خصوصی و مستقل جا خوش نموده است ، قسمت های نسبتا کوچک و همه جانبه نیز می تواند به عنوان محلی برای کار مورد استفاده قرار گیرد تا کارکنان در یک محیط کاری آرام و مطبوع بر روی کارشان تمرکز نمایند .

یک گیاه بلند به وسیله یک آتریوم کوچک به طبقه اول رشد میکند و به طبقات این اجازه را میدهد که ارتباط بیشتری از جهت عمودی داشته باشند و این فضای کار عظیم در طبقه اول را به دو قسمت تقسیم میکند .

راه پله ای که به طبقه اول منتهی می گردد سبک و قدرتمند است. طبقه اول به پاسیو در طبقه همکف متصل می گردد. به وسیله این بخش ، گیاهانی که در این فضا رشد می نمایند، به بالا و پایین نفوذ می نمایند و هوا به صورت آزاد در این فاصله به گردش در می آید و چشم انداز در شکاف فضایی یک حس خارجی از فضای اصلی را نشان میدهد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6357

به "بازسازی و طراحی داخلی اداری ماکسین در کشور چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی و طراحی داخلی اداری ماکسین در کشور چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی داخلی اداری ماکسین در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید