آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای آبی دنیا

به گزارش دوست بلاگ، جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، از شهر و کشورهای متعددی تشکیل شده است. هر منطقه از این جهان پهناور دارای اقلیم و آب و هوای متفاوتی بوده و این منطقه ها که با پوشش گیاهی خاص و حیات وحش منحصر بفردشان شناخته می شوند، شهرتی جهانی را برای خود دست و پا نموده اند. بعضی منطقه ها دارای شهرهایی بوده که به آبهای نیلگون ختم می شوند. این شهرها که به دریا، رودخانه و آبشارهای زلالی منتهی شده، دارای زینتهایی هستند که به گردشگران و ساکنان خود آرامش را ارزانی می نمایند. با ما در مقاله دیدنی ترین شهرهای آبی جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از زیباترین شهرهای آبی جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین شهرهای آبی جهان برایتان جالب خواهد بود.

آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای آبی دنیا

لیست مطالب

هیدرا Hydraوهم Veniceشوچیمیلکو Xochimilcoبروژ Brugesبانکوک تایلندگانوی Ganviتایگر Tigerاستکهلم Stockholmژوژانگ Zhouzhuangکان تو Can Thoنیوپورت بیچ Newport Beachتراگیر Trogir

هیدرا Hydra

کمی که از مرکز یونان عبور کنید به یکی از زیباترین شهرهای آبی جهان می رسید. این جزیره که هیدرا نام دارد، یکی از بکرترین و خیره نماینده ترین جزیره های موجود در اروپا هست. در این جزیره ساخت و ساز بنا ممنوع بوده که علت وجود این قانون هم حفظ از بافت اصلی جزیره است. مسئولین گردشگری یونان با برگزاری تورهای آبی متعدد به مقصد جزیره هیدرا این امکان را به گردشگران می دهند که شبی آرام را در کنار سواحل این جزیره سپری نموده و در روز هم با کرایه تاکسی های آبی در حومه جزیره گشت زنی نمایند.

اگرچه جزیره هیدرا از نظر تاریخی جز شهرهای فقیر جهان بحساب می آید، اما در این منطقه سرگرمیات آبی متعددی وجود دارند که این کمبود را کاملا پوشش می دهند. اسکی روی آب، غواصی، ماهیگیری و بعلاوه گروه های مرجان شناسی از جمله همین سرگرمیات بوده که اتفاقا هواداران بیشماری هم دارند.

وهم Venice

طبق اعلام رسمی سازمان جهانگردی بین المللی، یکی از برترین شهرهای آبی جهان، وهم است. وهم یکی از آن مقاصدهایی بوده که می تواند شما را سر ذوق بیاورد. این شهر که جز رمانتیک ترین و خیره نماینده ترین شهرهای جهان هم بحساب می آید، با کانالهای آبی به جای خیابانهای آسفالته می تواند یک سفر رویایی را برای شما رقم بزند. شما می توانید یک قایق موتوری را اجاره نموده و به تمام قسمت های این مورد از برترین شهرهای آبی جهان سرک بکشید؛ در زمان غروب خورشید به افق خیره شده یا شام خودتان را بر روی عرشه قایقتان سرو نموده و از صدای امواج لذت ببرید.

بیشتر بخوانید16 تا از برترین جاذبه های توریستی شهر وهم

شوچیمیلکو Xochimilco

شوچیمیلکو در مکزیکو سیتی که به صورت کامل بر روی آب بنا شده، دارای منطقه های است که از نظر زیبایی بی مثال هستند. این منطقه که گویا معماری و ساختارش الهام گرفته از شهر وهم بوده، در کنار آبهای زلال و شفاف دریاچه شوچیمیلکو قرار گرفته است. این شهر علاوه بر اینکه از نظر گردشگری زیبا و نمونه است، یکی از کانالهای مهم اما کوچک منطقه هم بحساب می آید که تا حدودی حمل و نقل را هم تحت پوشش خود قرار داده است. در دل دریاچه، جزایر کوچک هم وجود دارند و همین امر سبب شده تا سازمان جهانی یونسکو سعی کند تا با نظارت هایش از منطقه حفظ و حراست بعمل آورد.

همه روزه گردشگران بیشماری به سوی جنوب شهر مکزیکوسیتی حرکت می نمایند، پس از طی مسافتی 40 کیلومتری، خود را 9 اسکله این شهر می رسانند و با قایقهای رنگی به سوی شوچیمیلکو حرکت می نمایند تا برای خود یک خاطره بی نظیر را در این مکان رقم بزنند؛ خاطراتی که به رنگ نیلی بوده و همانند آبهای دریاچه شفافند. زمانیکه به این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان برسید، این فرصت را دارید که لباس محلی مکزیک را به تن نموده و عکسهایی را به یادگار ثبت کنید.

بروژ Bruges

شهر بروژ همان شهری است که بواسطه شکلات و نوشیدنی های بی نظیرش در جهان پر آوازه شده است. اما این همه آن چیزی نیست که میتوان درباره این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان اعلام کرد. این شهر دارای رود و راستاهای آبی متعددی بوده که همین تعدد راستا و رودها باعث شده تا بیش از 80 پل بر روی راستاهای آبی بروژ بنا شوند و به گردشگران خود این امتیاز را دهد که از بالای این پلها به درون آب شیرجه زده و ضمن بهره مندی از یک هیجان ماجراجویانه، به اصلاح تنی هم به آب بزنند. اگرچه جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی زیادی در بروژ وجود دارند، اما کانالهای آبی و رودهای شهر برای گردشگران و مسافران به مقدار موزه ها، کلیساها و نمایشگاه های شهر جالب توجه هستند.

مسافران و گردشگرانی که این شهر را باسم مقصد گردشگری خود برگزیده اند، بر قایقهای این مورد از برترین شهرهای آبی جهان نشسته و ضمن گوش سپردن به جریان رودخانه، چشم بر جاذبه های دیگر شهر می دوزند.

بیشتر بخوانیدسرگرمی در بروژ | شهری در بلژیک ملقب به وهم شمال اروپا

بانکوک تایلند

بانکوک حکایت منحصر به خود را دارد. این شهر که در کنار رودخانه چا پرایا Chao Phraya قرار داشته، محل اصلی برگزاری سرگرمیات آبی بحساب می آید. در این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان انواع و اقسام پارکهای آبی احداث شده و با هزینه های گزافی که نموده اند، بدنبال جذب هرچه بیشتر گردشگران بوده اند. آنها با بهره گیری از امکانات سرگرمیی نو و بعلاوه کمک گرفتن از قایق های چوبی سنتی کوشش نموده اند تا تمام سلایق را تحت پوشش خود قرار دهند. به علاوه در کنار این پارکهای آبی، چندین مرکز خرید شناور را هم افتتاح نموده تا ضمن درآمدزایی در زمینه گردشگری، رضایت هرچه بیشتر گردشگران را کسب نمایند.

بیشتر بخوانیدبا جاذبه های گردشگری بانکوک سرگرمی را احساس کنید!

گانوی Ganvi

گانوی که از نظر وسعت یکی از بزرگترین شهرهای آبی جهان بحساب می آید و به اسم بزرگترین شهر آبی قاره آفریقا هم شناخته می گردد، دارای ساختمانهایی بوده که با پایه های چوبی در آب قرار گرفته اند؛ طوریکه بیننده گمان می نماید این ساختمانها بر روی امواج آب بنا شده اند و شناور هستند. این شهر تماما آبی بوده و معبری از جنس سنگ و خاک ندارد. شما برای عبور در کوچه پس کوچه های این شهر ملزم هستید که قایقی را کرایه نموده و همراه با راهنمایان در شهر به گردش بپردازید. از آنجایی که تنها راه ارتباطی شهر قایق سواری است، تعداد کثیری قایق در این شهر وجود دارند و شما هیچگاه برای یافتن این وسیله حمل و نقل با مشکل روبرو نمی شوید.

می توانید درون قایق بنشینید و همراه با راهنمایانتان به درون بازارهای این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان رفته و سوغاتی هایی که از دل آب بدست آمده اند را بخرید. خرید صدف، مروارید، مرجانهای دارویی و ماهی در گانوی را به راحتی از دست ندهید، چرا که در جای دیگری از این جهان به محصولاتی با این کیفیت و اصالت نمی توانید دسترسی آسانی داشته باشید.

تایگر Tiger

در محدوده دلتای پارانا Paraná در آرژانتین، منطقه ای با مساحت 50 هکتار دیده می گردد. این شهر که تایگر نام دارد، با آبهای موجود در منطقه محصور شده است. این شهر که محل زندگی ببرهای اصیل آرژانتینی هم بوده، در نقشه های هوایی کاملا با رنگ آبی و سبز دیده می گردد. به همین علت است که تایگر را شهر آبها هم می خوانند. بیشتر گردشگران و مسافرانی که به تایگر سفر می نمایند، به سوی تورهای گردشگری این شهر می فرایند و با عضویت در این تورها و در اختیار گرفتن یک قایق تمام وقت، به گشت و گذار در جنگلهای این منطقه می پردازند؛ جنگلهایی که درختان و گیاهانشان ریشه در آب دارند.

بعلت استقبال قابل توجهی که از این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان انجام شده، مسئولان گردشگری آرژانتین اقدام به تاسیس رستورانهای دریایی در حومه جنگلهای این منطقه نموده اند. این رستورانها با سرو غذاهای محلی و دریایی تعطیلات گردشگران را بیش از پیش دلچسب می نمایند.

استکهلم Stockholm

استکهلم یکی از زیباترین شهرهای جهان و مرکز های جهان است. این شهر که از 14 جزیره اصلی و چندین جزیره کوچک و فرعی ساخته شده، در میان آبهای جاری قرار گرفته است. مردمان محلی و اهالی استکهلم برای جا به جایی بین این جزایر و رسیدن از منطقه ای به منطقه ای دیگر از قایق های موجود در شهر بهره می گیرند. این قایق و کشتی های کوچک درون شهری که بیشترا دارای عرشه هایی مجهز بوده، این فرصت و امتیاز را به مسافران خود می دهند که یک وعده از غذای روزانه را بر روی عرشه صرف نمایند. به همین علت است که بیشترا گردشگران این قایق و کشتی ها را برای یک روز کامل کرایه می نمایند تا وقت خود را در رستورانهای شهر سپری ننمایند.

اندازه بازدید از شهر استکهلم و امکانات سرگرمیی و رفاهی این شهر در مقایسه با شهرهای آبی دیگر سبب شده که نهادهای گردشگری این شهر را باسم محل برگزاری جشنواره های آبی برگزینند. برای تماشای جشنواره های این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان، برنامه های خود را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری استکهلم، مرکز سوئد

ژوژانگ Zhouzhuang

ژوژانگ باسم یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های چین هم شناخته می گردد. از جمله سندهای قدمت این شهر 14 پل سنگی بوده که بر فراز آبهای ژوژانگ در سال 1355 ساخته شده اند. این پلهای سنگی و مستحکم دو قسمت مختلف از شهر را به یکدیگر متصل نموده اند. دو مورد از چهارده پل ژوژانگ در ورودی شهر قرار دارند. این استقرار سبب شده که گردشگران در همان بدو ورود به شهر حیرت زده شده و چشمانشان برق بزند. اما حیرت آنها به همین جا ختم نمی گردد.

وقتی که در این مورد از برترین شهرهای آبی جهان گشت زنی می نمایند و چشمشان به معابد، ساختمانها و بازارهای شناور و آبی این شهر می افتد، عاشق شهر می شوند. ما به شما این اطمینان را می دهیم که شما هم جز همان دسته از گردشگران خواهید بود.

کان تو Can Tho

از جمله پرطرفدارترین منطقه ها موجود در ویتنام، شهر آبی کان تو است. اگرچه کشور ویتنام هم مانند سایر نقاط جهان با سرعت در حال پیشرفت است، اما این پیشرفت و ورود تکنولوژی به بخشهای مختلفش سبب نشده که کان تو رونق خود را از دست بدهد. کان تو که جز شهرهای شناور جهان بحساب می آید و رتبه چهارم را از نظر جمعیت در بین شهرهای ویتنام از آن خود نموده، دارای ساختمان ها، هتل ها و بازارهای شناور متعددی هست. این جاذبه های طبیعی دست به دست یکدیگر داده اند تا گردشگران زیادی همه ساله به سوی این مقصد گردشگری رهسپار شوند. آنها سوار بر قایق ها و کشتی ها محلی شده و از چای محلی کان تو نوش جان می نمایند؛ چای خوش طعمی که در دل مزارع این شهر کشت شده است.

نیوپورت بیچ Newport Beach

از جمله منطقه ها گران قیمت در جهان، نیوپورت بیچ است. این منطقه علاوه بر اینکه از نظر جاذبه های طبیعی به شهرتی قابل ملاحظه رسیده، دارای رستوران ها و نمایشگاه های هنری متعددی است که از نظر قیمتی بسیار گران محسوب می شوند. اما این سبب نمی گردد که بعضی از گردشگران و جهانگردان بعلت گرانی از خیر تماشای اقیانوس آرام و نیلی رنگ این منطقه بگذرند. این گردشگران حاضرند که مبلغ قابل توجهی را به سرگرمیات آبی شهر اختصاص دهند، اما یک خاطره تمام عیار را برای خود ثبت نمایند. غواصی، موج سواری، قایق سواری، شنا با دلفین ها، پایکوبی باله در آب و بعلاوه شیرجه از هواپیماهای تک موتوره تنها بخشی از سرگرمیاتی بوده که مورد توجه علاقمندان این مورد از دیدنی ترین شهرهای آبی جهان هستند.

تراگیر Trogir

در جنوب کرواسی و در نزدیکی جزیره چیوو Ciovo، جزیره ای وسیع و تاریخی به نام تراگیر واقع شده است. این جزیره که متعلق به سال 2300 قبل از میلاد مسیح بوده، علاوه بر همجواری با آبهای آزاد، دارای معماری خیره نماینده ای هم هست؛ معماری منحصر بفردی که تحسین یونسکو را هم بدست آورده و به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده است. زمانیکه بر روی عرشه کشتی های کوچک این مورد از برترین شهرهای آبی جهان قرار می گیرید، می توانید ضمن تماشای امواج زلال دریا، از تماشای کاشی های قرمز رنگ شیروانی ها هم لذت ببرید. به قصرهای سنگی شهر چشم بدوزید یا از تماشای برج ساعت تاریخی به وجد بیایید.

اگر در سایه یکی از این ساختمانها کشتی خود را ساکن کنید، این فرصت را دارید که تصویر نقش بسته ساختمانها بر بستر آبهای زلال جاری منطقه را هم رویت کنید. اگر خوش شانس باشید و فصل مناسبی را هم برای سفر خود برگزیده باشید، امکان بازی کردن با لاکپشت ها را در این مورد از زیباترین شهرهای آبی جهان می توانید از آن خود کنید.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10889

به "آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای آبی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای آبی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید