گام بلند گوگل برای تبدیل یوتیوب به فروشگاه!
به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران- هر اسباب بازی، دستگاه و کالایی که کاربران در یوتیوب مشاهده می نمایند، به زودی در خود این سایت ویدیویی به فروش خواهد رسید.
به گزارش خبرنگاران، عظیمترین سایت ویدیویی دنیا اخیرا از سازندگان ویدیو درخواست کرد از نرم افزار یوتیوب برای برچسب گذاری و ردگیری محصولاتی که در کلیپهایشان دیده می شوند، استفاده نمایند. این دیتا به ابزارهای آنالیتیک و خرید گوگل مرتبط خواهند شد.
منابع مطلع به بلومبرگ گفتند: هدف گوگل تبدیل مجموعه وسیع از ویدیوهای یوتیوب به یک کاتالوگ عظیم از کالاهاست که بینندگان می توانند با یک کلیک، آنها را مستقیما از یوتیوب خریداری نمایند. این شرکت برای فروش کالاها به وسیله یوتیوب در حال تست یکپارچگی با شاپی فای است.
سخنگوی یوتیوب تایید کرد که این شرکت در حال آزمایش این قابلیتها با شمار محدودی از کانالهای ویدیویی بوده است و خالقان ویدیو روی محصولاتی که نمایش داده می شوند، کنترل خواهند داشت.
این اقدام می تواند یوتیوب را از یک غول تبلیغاتی به رقیب جدیدی برای تجارت الکترونیکی شرکتهایی مانند آمازون و علی بابا تبدیل کند.
اندی ال وود، رییس استارتاپ تجارت الکترونیکی بسکت گفت: یوتیوب یکی از داراییهایی است که از آن حداقل استفاده شده است و اگر گوگل تصمیم بگیرد که در آن سرمایه گذاری کند، فرصت بسیار عظیمی خواهد بود.
معلوم نیست یوتیوب چگونه از محل فروش این کالا درآمد خواهد داشت. با این حال این سرویس پیشنهاد اشتراک به سازندگان ویدیو را شروع نموده و یک سهم 30 درصدی از فروش برای خود برمی دارد.
گوگل به دفعات تجارت آنلاین را امتحان نموده اما موفقیت محدودی داشته است. این شرکت عمدتا ترجیح می دهد به فروش تبلیغاتی بپردازد که کاربران را به سایر فروشگاههای آنلاین راهنمایی می نمایند. با این حال شیوع پاندمی کووید 19، بودجه تبلیغات در بخشهای سفر و خرده فروشی سنتی که مشتریان عظیم گوگل در بخش تبلیغات هستند را کاهش داده است. در مقابل، تجارت الکترونیکی با ماندن مردم در خانه و سفارش آنلاین کالاهای مورد نیازشان رونق پیدا نموده است. این امر باعث شده گوگل در حاشیه بماند و شاهد فعالیت شرکتهای دیگر مانند فیس بوک باشد که در حال تبدیل اینستاگرام به یک فروشگاه آنلاین است. فروش آمازون هم افزایش یافته در حالی که گوگل در سه ماهه دوم سال جاری با نخستین کاهش درآمد روبرو شد.
ماههاست که مدیران گوگل تاکید می نمایند که یوتیوب برای استراتژی تجارت الکترونیکی آنها محوری است و اخیرا هم سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اظهار نموده بود که ویدیوهای یوتیوب می توانند به یک فرصت خرید تبدیل شوند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت واحدهای پرداخت و تجارت الکترونیکی خود را نیز بهسازی نموده و در ژوییه خاطرنشان کرد میخواهد بازرگانان را به سایت گوگل شاپینگ جذب کند که شامل ادغام با شاپی فای است.
منبع: شفقنا اقتصادیnamasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.