ورود 180 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری تا خاتمه سال

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/قم شهردار قم از ورود 180 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری در تا انتها سال جاری خبرداد.

ورود 180 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری تا خاتمه سال

سید مرتضی سقاییان نژاد ظهر امروز در مراسم ورود 10 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی شهر قم در جمع خبرنگاران، گفت: مسایل حمل و نقل شهری از مهمترین مباحث اجتماعی در است. برای حل مسائل زیست محیطی نیازمند ناوگان حمل ونقل عمومی پویا و زنده در سطح شهر هستیم.

وی اضافه نمود: نباید در این عرصه از مسائل تحریم و اهمیت دادن به تولیدات داخلی در حوزه حمل ونقل عمومی گذشت. امروز خرید هر دستگاه اتوبوس جدید برای شهرداری بیش از دو میلیارد تومان هزینه داشته و باید به راهکارهای جایگزین به جای خرید توجه کنیم.

شهردار قم بازسازی اتوبوس های غیرفعال در ناوگان اتوبوسرانی را بهترین جایگزین خرید اتوبوس دانست و توضیح داد: بازسازی هر اتوبوس نیز در حدود 300 میلیون تومان هزینه داشته و فاکتورهای زیست محیطی و نصب کولر در این بازسازی لحاظ می گردد.

وی از بازسازی 180 دستگاه اتوبوس تا خاتمه سال اطلاع داد و اعلام کرد: بازسازی 180 دستگاه اتوبوس نسبت به خرید هزینه معقول تری برای شهرداری در برداشته و تا 6 سال نیز می تواند در ناوگان فعالیت کند.

سقاییان نژاد تعداد اتوبوس های موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی را 400 دستگاه اعلام و بیان نمود: تعدادی اتوبوس در سال گذشته خریداری شده و 180 دستگاه اتوبوس نیز سال جاری بازسازی شده و به ناوگان اضافه می گردد.

وی با توجه به تحویل 10 دستگاه اتوبوس بازسازی شده، تأکید کرد: در مرحله نخست 80 دستگاه اتوبوس قرارداد بسته شده که 10 دستگاه دستگاه به شهرداری تحویل داده می گردد و امروز 10 دستگاه نخست به ناوگان اضافه شد.

شهردار قم با ابراز امیدواری از تأمین 400 دستگاه موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی تا خاتمه سال گفت: امیدواریم قراردادهای مابقی اتوبوس ها نیز تا خاتمه سال قطعی شده و ناوگان اتوبوسرانی قم برای سال 1400 با تمام ظرفیت به مدار وارد گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5445

به "ورود 180 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 180 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید