نسخه بهبود یافته Metro Exodus به کنسول های نسل نهم و کامپیوتر می آید

به گزارش دوست بلاگ، استودیوی 4A Games جزئیات نسخه نسل جدید بازی Metro Exodus را اعلام کرده. این نسخه با استفاده از قدرت اضافه کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس این بازی را با کیفیت بالاتر و با قابلیت های بیشتری مانند فناوری رهگیری پرتو اجرا می کند. همچنین نسخه ویژه جدیدی از این بازی برای بازیکنان پلتفرم کامپیوترهای شخصی معرفی شده که گرافیک بهتری در مقایسه با نسخه اصلی دارد. ارتقا به نسخه بهبود یافته بازی Metro Exodus برای تمام دارندگان این بازی رایگان است و این نسخه در سال میلادی جاری منتشر خواهد شد.

نسخه بهبود یافته Metro Exodus به کنسول های نسل نهم و کامپیوتر می آید

سری بازی های مترو از روی مجموعه کتابی روسی، به همین نام ساخته شده اند. این بازی ها با دنیا سازی دیدنی خود، روسیه ای آخرالزمانی و نابودشده تحت تأثیر نبردهای اتمی را نشان می دهند که یکی از زیبا و در عین حال تاریک ترین دنیاهای موجود در بازی های ویدیویی به شمار می رود.

تا به حال سه بازی مترو ساخته شده که هر کدام از آن ها در دوره خود یکی از بهترین گرافیک های موجود را به نمایش گذاشته اند. جدیدترین قسمت این سری Metro Exodus نام دارد و در سال 2019 عرضه شده. همانند تمام بازی های این سری، این بازی هم در میان آثار هم عصر خود از پیشگامان عرصه گرافیک واقع گرایانه به شمار می رود. در نسخه کامپیوتری بازی Metro Exodus از انواع تکنیک های گرافیکی پیشرفته از جمله رهگیری پرتو استفاده شده. البته نسخه کنسولی نسل هشتم این بازی به دلیل قدرت کمتر کنسول های مقصد، از چنین تکنیک هایی بی بهره ماند.

حالا استودیوی سازنده این بازی تصمیم گرفته تا نسخه ارتقایافته این بازی را برای کنسول های نسل نهم عرضه کند. این نسخه از بازی Metro Exodus با وضوح تصویر 4K، نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه و به همراه فناوری رهگیری پرتو اجرا می شود. البته خبری از بازتاب های رهگیری پرتو که محاسبات بسیار سنگینی دارند نیست. در ساخت نسخه ارتقا یافته کنسولی بازی Metro Exodus از فناوری رهگیری پرتو فقط برای بهبود کیفیت نورپردازی محیط های این بازی استفاده شده. کنسول ایکس باکس سری اس که سخت افزار ضعیف تری دارد به جای وضوح تصویر 4K این بازی را به شکل فول اچ دی اما با تمام بهبود های نسخه دیگر و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه اجرا می کند.

با وجود قدرت بالای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می دانیم این کنسول ها به شکل عادی توان اجرای بازی هایی که از فناوری رهگیری پرتو استفاده می کنند را با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه ندارند. سازندگان این بازی برای رسیدن به چنین هدفی از فناوری ساخت تصویر جدید شرکت AMD استفاده کرده اند. با استفاده از این فناوری تصاویر بازی با وضوح تصویر پایین تری مانند فول اچ دی خروجی گرفته می شوند و با الگوریتم های پیشرفته بازسازی تصویر به تصاویری با وضوح بالاتر تبدیل می شوند.

همچنین در این نسخه از بازی Metro Exodus از فناوری سایه زنی متغیر (Variable Shading) استفاد شده. این فناوری معین می کند که کدام قسمت ها از تصاویر اهمیت کمتری دارند. از طریق رندر دریافت از این قسمت ها با کیفیتی پایین تر، در استفاده از قدرت پردازنده گرافیکی صرفه جویی می شود.

البته بازیکنان پلتفرم کامپیوترهای شخصی هم از این ارتقاها بی نصیب نمانده اند. قرار است نسخه جدید از این بازی تحت عنوان Metro Exodus PC Enhanced Edition منتشر شود. این نسخه بهبود یافته حتی بازتاب های پردازش شده با رهگیری پرتو که نه در نسخه کامپیوتری اصلی و نه در نسخه کنسولی نسل نهم پیدا می شود را در خود دارد. همچنین در این نسخه از بازی از نسل دوم فناوری DLSS استفاده شده که با آن می توان به شکل خارق العاده ای بازده محاسبات را بالا برد و حتی کیفیت تصویر بهتری تحویل گرفت.

چه نسخه کنسولی نسل هشتم و چه نسخه ارتقا یافته کامپیوتری بازی Metro Exodus بافت های ارتقا یافته 4K در خود دارند. همچنین امکان تغییر بزرگی زاویه (FOV) دید تمام نسخه های جدید این بازی در تمام پلتفرم ها ممکن خواهد بود. نسخه جدید بازی Metro Exodus بهبود ها و پرداخت های دیگری هم خواهد داشت که جزئیات آن ها معین نشده.

دو قسمت قبلی سری بازی های مترو علاوه بر ویندوز روی سیستم عامل های مک و لینوکس هم منتشر شده بودند. استودیوی 4A Games اعلام کرده که نسخه مک این بازی در ماه مارس میلادی (اواخر اسفند) عرضه می شود. نسخه لینوکسی این بازی هم مدتی بعد از نسخه مک منتشر خواهد شد. البته نسخه PC Enhanced Edition بازی Metro Exodus قرار نیست روی این سیستم عامل ها عرضه شود. حتی نسخه اصلی که منتشر می شود از نسخه ویندوزی محدودتر خواهد بود. قابلیت های ویژه شرکت اینویدیا مانند فناوری رهگیری پرتو به شکل انحصاری از طریق پلتفرم ویندوز قابل دسترسی هستند و اجرای آن ها روی سیستم عامل های دیگر فعلا ممکن نیست.

تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه بهبود یافته بازی Metro Exodus برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس یا نسخه PC Enhanced Edition برای کامپیوترهای شخصی معین نشده. تنها بیان شده این نسخه در سال 2021 منتشر می شود. تمام دارندگان نسخه اصلی بازی Metro Exodus می توانند نسخه ارتقایافته پلتفرم خود را به رایگان دریافت کنند. یعنی کسانی که این بازی را برای پلی استیشن 4 یا 5 خریداری کرده باشند به نسخه بهبودیافته بازی فقط برای پلی استیشن 5 دسترسی خواهند داشت. این موضوع برای فروشگاه های کامپیوتری هم صدق می کند و کسانی که نسخه پایه Metro Exodus را از استیم خریداری کرده اند می توانند نسخه PC Enhanced Edition را فقط از طریق استیم دریافت کنند.

منبع: وب سایت 4A Games

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9069

به "نسخه بهبود یافته Metro Exodus به کنسول های نسل نهم و کامپیوتر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه بهبود یافته Metro Exodus به کنسول های نسل نهم و کامپیوتر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید