بازسازی برج های دوگانه خرقان آوج شروع شد

به گزارش دوست بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: همسو با اقدام های بازسازیی این اداره کل برای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و جلوگیری از تخریب آن ها، سامان دهی و بازسازی برج های دوگانه تاریخی خرقان واقع در 30 کیلومتری شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج شروع شد.

بازسازی برج های دوگانه خرقان آوج شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل استان روز شنبه 4 مرداد 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: با توجه به بارندگی های شدید بهار گذشته و جاری شدن سیل در منطقه آبگرم روستای حصار ولیعصر و نگرانی که در مورد آسیب رسیدن به برج های تاریخی این منطقه وجود داشت، بازدیدهایی به همراه معاون میراث فرهنگی و کارشناسان اداره کل برای آنالیز شرایط سازه ای بنا انجام شد و جذب اعتبار لازم برای اجرای برنامه بازسازیی آن در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی نهاده شد.

خزائلی با بیان این که پروژه ساماندهی و بازسازی این دو بنای با شکوه دوره سلجوقی پس از تامین اعتبار در روزهای آخر تیرماه امسال شروع شد، اظهارکرد: در این مرحله از بازسازی بنا اقدام های بازسازی موضعی اعم از بازسازی بام و جداره ها، اصلاح و ساماندهی کانال های رطوبتی و بازسازی تزئینات جداره بنا با اعتبار 500میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تحت نظارت کارشناسان بازسازی این اداره کل در حال اجرا است.

او همچنین با اشاره به نگرانی هایی که در مورد چرای گوسفندان در محدوده پیرامون این دو بنا وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شخصی از ساکنین روستای حصار ولیعصر به عنوان نگهبان در برج های خرقان و غار قلعه کرد مشغول به فعالیت بوده و تذکرات لازم برای چرای گوسفندان در خارج از محدوده برج ها داده شده، با توجه به اینکه تعامل با جامعه محلی در فضاهای پیرامون محوطه ها و بناهای تاریخی در اولویت برنامه های حفاظتی این اداره کل است استفاده روستائیان از فضای پیرامون برج ها در صورت عدم ایجاد آلودگی و آسیب نرسیدن به بنا، مسئله ای ایجاد نخواهد کرد و قطعا در صورت مشاهده مواردی مغایر با اصول حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی موضوع با جدیت پیگیری می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر چند کارگاه بازسازیی در سطح استان در حال فعالیت هستند و تغییرات ظاهری بنا در حین بازسازی بخشی از این فرایند است که تحت نظارت دقیق کارشناسان اجرا می گردد و نتیجه نهایی قطعا بسیار خوب و ارزنده خواهد بود و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5905

به "بازسازی برج های دوگانه خرقان آوج شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی برج های دوگانه خرقان آوج شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید