خبرنگاران ملاقات سفیر ایران با معاون وزیر امور عام المنفعه و راه یمن

به گزارش دوست بلاگ، تهران - خبرنگاران - سفیر ایران در یمن روز دوشنبه با معاون وزیر امور عام المنفعه و راه یمن درخصوص بازسازی تاسیسات تخریب شده این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران ملاقات سفیر ایران با معاون وزیر امور عام المنفعه و راه یمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، حسن ایرلو در ملاقات با محمد الذاری درباره همکاری در زمینه راه، ساخت وساز و دیگر حوزه ها گفت وگو کرد.

معاون وزیر امور عام المنفعه و راه یمن در این ملاقات تأکید کرد که این کشور کوشش دارد تا از تخصص جمهوری اسلامی ایران در زمینه احداث جاده ها، پل ها، تونل ها و بازسازی شهرهای مسکونی به ویژه در شرایطی که امکانات مالی و زیرساخت های یمن به دلیل حمله ائتلاف سعودی اماراتی نابود شده، استفاده کند.

الذاری ضمن تمجید از تجربیات ایران در زمینه توسعه شهرسازی، ابراز امیدواری کرد که برای مهندسان یمنی دوره های آموزشی برای ارزیابی خسارت و عمران و بازسازی برگزار گردد و مهندسان این کشور بتوانند برای ادامه تحصیل به ایران سفر نمایند.

از سوی دیگر نیز ایرلو از آمادگی ایران برای همکاری با یمن در زمینه بازسازی و انتقال تجربیات فنی- مهندسی ایران به یمن اطلاع داد و توضیحاتی درباره تجربیات این کشور در زمینه بازسازی، راه سازی، پل سازی و مسکن ارائه کرد.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن، به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8429

به "خبرنگاران ملاقات سفیر ایران با معاون وزیر امور عام المنفعه و راه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملاقات سفیر ایران با معاون وزیر امور عام المنفعه و راه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید