اعلام آمادگی اتریش برای برقراری ارتباطات دانشگاهی با بیرجند

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فریدریش اشتیفت یکشنبه شب در نشست فعالان مالی خراسان جنوبی اظهار کرد: هر چند طی چند سال گذشته به دلیل تحریم ها روزهای سختی داشته ایم اما امروز مسرور هستیم که تحریم های علیه ایران در حال برداشته شدن است.

اعلام آمادگی اتریش برای برقراری ارتباطات دانشگاهی با بیرجند

وی با اشاره به چراغ سبز سازمان ملل برای برداشتن تحریم های هسته ای علیه ایران، بیان نمود: این شما تنها نبودید که خواهان سرانجام یافتن تحریم ها بودید بلکه ما به عنوان تجار اتریش نیز خواهان برداشته شدن تحریم ها بودیم.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه سابقه رابطه اتریش با ایران به سال 1772 بازمی گردد، عنوان داشت: در قبل از جنگ جهانی دوم کشورهای زیر نظر اتریش و مجارستان حدود 54 میلیون جمعیت داشت که این رقم بعد از جنگ به دلیل جدا شدن بعضی از کشورها از امپراتوری اتریش به هفت میلیون نفر رسید.

علاقه شدید اتریش برای همکاری با ایران

اشتیفت اضافه نمود: اگر چه سفارت اتریش در ایران در سال 1955 به صورت مجدد بازگشایی شد اما در سال 1958 کشور اتریش نخستین کشور اروپایی بود که این موسسه فرهنگی را در ایران راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه ما این افتخار را داشته ایم که همیشه در همکاری دو جانبه با ایران جزء اولین ها باشیم، بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز نخستین رئیس جمهوری که به این کشور سفر کرد رئیس جمهور اتریش بود.

سفیر اتریش در ایران ادامه داد: باگذشت 13 سال و بعد از به نتیجه رسیدن موضوع هسته ای بازهم نخستین رئیس جمهور از کشور اتریش بود که به ایران سفر کرد.

اشتیفت با اشاره به اینکه در این سفر بزرگ ترین هیئت تجاری اتریش رئیس جمهور را همراهی می کردند، بیان داشت: هیئت همراه رئیس جمهور حدود 300 نفر بودند که 250 نفر از آن ها تجار بودند و این هیئت تجاری نشان دهنده علاقه شدید ما برای همکاری با ایران است.

وی با بیان اینکه کشور اتریش حتی در زمان تحریم ها با ایران همکاری تجاری داشته است، عنوان داشت: همکاری با ایران شاید در ابتدا سخت به نظر برسد اما وقتی وارد کار می شویم، همکاری با ایران بسیار هم خوب است و ایران اعتبار تجاری خوبی برای ما دارد.

سفیر اتریش در ایران، همکاری های تجاری در زمینه فراوری دارو، ماشین آلات، توریسم، صنعت و معدن را از جمله زمینه های همکاری با ایران مطرح نمود و اضافه نمود: در ماه های آینده کوشش می گردد هر ماه یک هیئت تجاری از اتریش به ایران سفر کند.

اشتیفت با اشاره به اینکه اتریش کشور کوچکی است بااین وجود بیشترین پذیرش گردشگران خارجی در اتحادیه اروپا را داریم، بیان نمود: سالانه نزدیک به 20 میلیون گردشگر به کشور اتریش و به خصوص شهر وین سفر می نمایند که قرار است در آینده برای آموزش گردشگری با ایران همکاری کنیم.

افزایش سفر گردشگران اتریشی به ایران

وی از افزایش سفر گردشگران اتریشی به ایران در سال های اخیر اطلاع داد و گفت: این افزایش در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت و در این راستا تعداد پروازهای اتریش به ایران افزایش می یابد.

به گفته وی در حال حاضر تعداد شش پرواز از اتریش به ایران وجود دارد که در آینده روزی دو پرواز به ایران و سه پرواز به اصفهان خواهیم داشت.

سفیر اتریش در ایران همچنین در ارتباط با همکاری با ایران در زمینه دانشگاهی نیز گفت: در حال حاضر ارتباطات خوبی در زمینه دانشگاهی به خصوص صنعت و معدن با ایران داریم و در آینده نزدیک نیز هیئت های دانشگاهی اتریش به ایران سفر خواهد نمود.

اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه دارویی با بیرجند

اشتیفت ادامه داد: در حال حاضر کشور اتریش با دانشگاه نفت اهواز و تهران در حال همکاری است و می توانیم دانشگاه صنعت و معدن اتریش این ارتباط را با بیرجند برقرار کند.

وی با بیان اینکه همکاری زیادی با ایران در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه دارویی داریم، گفت: مایل هستیم که در زمینه دارویی به خصوص در زمینه سیستم پزشکی سنتی بیشتر با ایران همکاری داشته باشیم به همین دلیل در اواخر فوریه هیئتی در این زمینه به ایران سفر می نمایند که سفر به بیرجند را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3676

به "اعلام آمادگی اتریش برای برقراری ارتباطات دانشگاهی با بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی اتریش برای برقراری ارتباطات دانشگاهی با بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید