گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان ساده تر از همواره!

به گزارش دوست بلاگ، رشته برق ساختمان فنی و حرفه ای یکی از پر طرفدارترین حوزه های آموزشی در میان دوره های مختلف سازمان فنی حرفه ای کل کشور است. اگر شما هم به فکر گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان هستید و می خواهید از این طریق جهت خود در بازار کار پر رونق این حوزه هموار کنید، بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید، تا با ساده ترین، سریع ترین، موثرترین و البته مقرون به صرفه ترین روش برای اخذ این مدرک بین المللی آشنا شوید.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان ساده تر از همواره!

مدرک بین المللی یا کارت مهارت برق ساختمان فنی و حرفه ای چیست؟

هنگامی که سخن از گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان به میان بیاید، ممکن است ماهیت این مدرک رسمی برای بعضی از افراد گنگ و ناآشنا باشد؛ البته اگر شما از این مدرک و ارزش آن آگاه هستید، می توانید از خواندن این بخش خودداری نموده و به مطالعه بخش بعدی متن بپردازید.

مدرک بین المللی برق ساختمان فنی و حرفه ای یک اعتبارنامه دارای ارزش جهانی در تمامی کشورهای عضو پیمان ILO است که از طریق سازمان به شرکت نمایندگان در این دوره ها، در صورت موفقیت در آزمون های لازم اعطا خواهد شد.

این به آن معنا است که تمامی افراد می توانند با شرکت در دوره ای مناسب، شانس خود را برای اخذ این مدرک معتبر آزموده و شغلی مناسب، با عایدیی بالا، برای خود دست و پا نمایند.

برای دریافت مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان در چند آزمون باید شرکت کرد؟

علاقه مندان به گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان برای دریافت این مدرک باید در دو آزمون عملی و تئوری شرکت نمایند. در واقع لازمه دریافت این مدرک، موفقیت در هر دو این آزمون ها است.

این به آن معنا است که اگر تمایل به دریافت این مدرک بین المللی دارید، باید علاوه بر درک و دانش فنی کافی در این حوزه، آمادگی شرکت در امتحان تئوری را هم داشته باشید که این امر تنها با شرکت در کلاس های لازم نزد یک استاد ماهر قابل دستیابی خواهد بود.

روش های یادگیری برق ساختمان برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای کدامند؟

اگر قصد گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان فنی و حرفه ای را داشته باشید، چاره ای جز شرکت در آزمون های رسمی سازمان فنی و حرفه ای نخواهید داشت. البته ضروری است پیش از شرکت در این آزمون ها در دو بعد فنی و تئوری، نکات لازم را یاد بگیرید تا امتحان های عملی و تئوری را با موفقیت پشت سر بگذارید.

به طور کلی هر فرد در جهت یادگیری این حرفه می تواند یکی از سه شیوه زیر را انتخاب کند:

  • ثبت نام در مدارس فنی و حرفه ای برای دانش آموزان در زمان انتخاب رشته
  • آموزش برق کشی ساختمان نزد یک استاد کار ماهر
  • شرکت در دوره های یک آکادمی برق ساختمان مانند دارالفنون ری (https://darr.ir)

که هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ برای مثال کار آموزی نزد یک برقکار ماهر رایگان بوده ولی شما را برای مدت زیادی درگیر کار رایگان یا با حداقل حقوق ممکن خواهد نمود.

البته در نهایت اگر بخواهید مدرک بین المللی قابل ترجمه برق ساختمان بگیرید، باید در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کنید و برای ثبت نام در این آزمون باید به یک آکادمی فعال در رشته های مرتبط با حوزه آموزش برق مراجعه نمایید.

ساده ترین روش برای دریافت مدرک برق ساختمان فنی و حرفه ای کدام است؟

اگر بخواهیم یکی از سه روش فوق را به اسم ساده ترین راه برای دریافت و گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان معرفی کنیم، ابتدا باید چند فاکتور را به اسم فاکتورهای قابل مقایسه در این سه روش در نظر بگیریم.

در یک دید کلی می توان گفت که عوامل زیر، اصلی ترین، عوامل تاثیر گذار بر انتخاب یک شیوه آموزشی برای یادگیری یک حرفه شغلی هستند:

  • اندازه هزینه لازم برای آموزش
  • هزینه های مالی
  • هزینه های پنهان
  • زمان مورد احتیاج برای آموزش
  • سطح آموزشی
  • سادگی در فرایند دریافت مدرک

اندازه هزینه لازم برای یادگیری برق ساختمان

یکی از فاکتورهایی که ضروری است در زمان انتخاب شیوه مناسب برای یادگیری برق ساختمان به آن توجه کنید، هزینه ثبت نام در کلاس برق ساختمان است.

برای مثال شرکت در دوره های اخذ مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان با پرداخت هزینه آموزشی همراه خواهد بود. این در حالی است که یادگیری این حرفه نزد یک استادکار به صورت شاگردی، فاقد هزینه آموزش خواهد بود.

البته گفتنی است که کار آموزی نزد اساتید فنی و به صورت غیر آکادمیک به علت عدم دریافت حقوق و دستمزد در طولانی مدت، چندان صرفه مالی نخواهد داشت و باید به آن به چشم آخرین گزینه ممکن نگاه کرد.

زمان مورد احتیاج برای یادگیری برق ساختمان

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان انتخاب شیوه آموزشی برای یادگیری برق ساختمان یه آن توجه گردد، مدت زمانی است که باید برای دوره آموزشی در نظر بگیرید. طبیعی است که هر قدر آموزش به صورت ساختار یافته تر و با برنامه ریزی جلو برود، زمان کوتاه تری را از شما خواهد گرفت.

این به آن معنا است که شما می توانید در مدت کوتاه تری برای ورود به بازار کار برق ساختمان آماده شوید و به این ترتیب، زودتر به کسب عایدی برسید.

سطح مهارت آموزی در شیوه مورد نظر

تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای احتیاجمند شرکت در دوره های آموزشی با کیفیت است. اگر نیت و قصد شما تنها گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان باشد می توانید از هر یک از روش های موجود برای یادگیری این حرفه بهره ببرید، اما اگر می خواهید به یک حرفه ای تبدیل شوید، باید برترین روش ممکن یعنی شرکت در دوره های آکادمیک را انتخاب کنید.

سادگی و سرراست بودن فرآیند گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان

نکته دیگری که باید پیش از انتخاب متد آموزشی مورد نظر به آن توجه گردد، جهتی است که باید در راه دریافت مدرک آن را طی کنید.

شرکت در کلاس های برق ساختمان فنی و حرفه ای ساده ترین و کم دردسرترین روش برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان است.

نباید فراموش کنید که اگر از روش های دیگر بهره ببرید هم در نهایت برای ثبت نام در آزمون و گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان باید به یک آکادمی رسمی مراجعه نمایید.

کدام مرکز را برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان توصیه می کنیم؟

اگر قصد دریافت مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان را دارید و با وجود تعداد زیاد آکادمی های فعال در این حوزه نمی دانید که بهتر است به کدام آکادمی مراجعه کنید، استفاده از هدایت های ما در ادامه این متن می تواند شما را با برترین آکادمی برق ساختمان در سطح تهران آشنا کند.

آکادمیی را انتخاب کنید که امکانات کافی داشته باشد!

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب یک آکادمی برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان به آن توجه کنید، امکانات آموزشی و تجهیزات آن آکادمی است. برای مثال کافی است سری به صفحه آموزش برق ساختمان در وب سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون بزنید و یا به صورت حضوری به این مجتمع آموزش آزاد فنی و حرفه ای مراجعه کنید تا تجهیزات فراوان مرتبط با برق ساختمان را از نزدیک ببینید.

نباید فراموش کنید که عدم وجود وسایل کافی با توجه به تعداد هنرجویان حاضر در کلاس های درس می تواند کیفیت یادگیری را تا حد نگران نماینده ای کاهش دهد.

پیش از ثبت نام سابقه اساتید و مدرسان آکادمی را آنالیز کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید پیش از ثبت نام در یک آکادمی برق ساختمان فنی و حرفه ای مورد آنالیز قرار دهید، سابقه مدرسین آن آکادمی است. نباید فراموش کنید که موفقیت در آزمون های این رشته و گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان تا حد بسیار زیادی به قدرت انتقال مطالب و تجربه آموزشی اساتیدی بستگی خواهد داشت که به شما آموزش می دهند.

امکانات رفاهی نظیر خوابگاه را نباید فراموش کنید

توجه به این نکته که آکادمی مورد نظر در کنار برگزاری کلاس های برق ساختمان چه امکاناتی رفاهی را برای شما فراهم می کند هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای مثال اگر بخواهید در کلاس های فشرده ثبت نام کنید، باید اطمینان حاصل کنید که آکادمی یک طرف قرارداد برای دریافت وعده ناهار با قیمت بصرفه را به شما معرفی می کند. این در حالی است که هنرجویان مراجعه نماینده از سایر شهرها باید از وجود امکان اقامت در خوابگاه اختصاصی هم اطمینان حاصل نمایند.

مجتمع آموزشی دارالفنون ری مرکزی معتبر برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان

اگر قصد گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان را دارید و در پی یک مرکز معتبر دارای تمامی مزایای ذکر شده هستید، می توانید از خدمات مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای دارالفنون ری بهره ببرید.

این مجموعه علاوه بر امکانات ذکر شده دارای دسترسی ساده از تمامی نقاط شهر تهران از طریق مترو، بی آرتی و بعلاوه وسیله نقلیه شخصی است.

گفتنی است که این مجموعه علاوه بر برگزاری کلاس های برق ساختمان، کلاس های مرتبط با سایر رشته های مشابه را هم ارائه می کند. بعضی از این رشته ها شامل موارد زیر هستند:

  • آموزش برق صنعتی
  • آموزش نصب درب و کرکره اتوماتیک
  • آموزش نصب دوربین مداربسته
  • آموزش نصب آیفون تصویری
  • آموزش PLC

هزینه گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان در آکادمی دارالفنون ری چقدر است؟

جدول زیر شامل فهرست دوره ها و نحوه پرداخت هزینه کلاس برای گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان است:

نحوه پرداختهزینه با تخفیفهزینه قانونیمدت دورهنام دوره
نقدی2500000350000010 روزدوره فشرده برق ساختمان
طی 3 قسط250000035000004 هفتهدوره نیمه فشرده برق ساختمان
طی 3 قسط250000035000002 ماهدوره عادی برق ساختمان

چه طور می توانید برای ثبت نام در کلاس های فنی حرفه ای برق ساختمان اقدام کنید؟

اگر قصد شرکت در دوره های آکادمی دارالفنون ری و گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان را دارید، می توانید از یکی از سه روش زیر برای ثبت نام بهره ببرید:

مراجعه حضوری به این آکادمی به آدرس: تهران- شهرری- خیابان شهید بیات (24 متری) - روبروی اداره پست - پلاک 2 - مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری

تماس تلفنی با شماره های 02155965666 الی 70

و یا مراجعه به وب سایت https://darr.ir

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11500

به "گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان ساده تر از همواره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتن مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان ساده تر از همواره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید