فنتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی

به گزارش دوست بلاگ، تماشای دنیای زیر آب تجربه ای منحصر به فرد برای همه ماست. احتمالا تا به حال تصاویر آکواریوم های بزرگ و شگفت انگیز را در سراسر دنیا دیده اید. چند سالی است که این آکواریوم های بزرگ در کشور ما هم تاسیس شده اند که از نمونه آن ها باید به آکواریوم های کیش، اصفهان و بندر انزلی اشاره نمود. آکواریوم انزلی بزرگترین آکواریوم ایران است که با بودجه چند میلیون یورویی احداث شده است و می توان آن را با نمونه های بزرگ دنیای مقایسه کرد. اگر قصد بازدید از آکواریوم فنتستیک (Funtastic Aquarium) را دارید با خبرنگاران همراه شوید تا از ویژگی ها، سرگرمی ها و اطلاعات ضروری آن به شما بگوییم.

فنتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی

پروژه ساخت بزرگ ترین آکواریوم ایران

منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در استان گیلان است. از سال 1384 و زمان تاسیس آن، گردشگری منطقه روز به روز رونق گرفت. اوایل تیر ماه سال 1397 آکواریوم بزرگ منطقه آزاد انزلی افتتاح شد و امروز یکی از جاذبه های دیدنی انزلی و رشت محسوب می گردد. زیر بنای آکواریوم بیش از 10٬000 متر مربع و در چهار طبقه است. بزرگ ترین تونل آکواریوم کشور، گونه های مختلفی از زیباترین و نادرترین ماهی های دنیا در کنار سرگرمی های متنوع، جاذبه های آن هستند.

در این آکواریوم بیش از 200 گونه خاص آبزی از 5 قاره دنیا نگهداری می شوند. آکواریوم های حوضچه ای، استوانه ای و دیواری با طراحی های متفاوت که دمای داخلشان به صورت هوشمند کنترل می گردد.

برای رفتن به منطقه آزاد انزلی می توانید بلیط قطار رشت را خریداری کنید و از آن جا به انزلی بروید.

بخش های مختلف آکواریوم بندر انزلی

اولین بخش جنگل های آمازون هستند. در میان جنگل رودخانه ای زیبا جاری است و ماهی های بومی آن منطقه از جمله سفره ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی و… در میان رود هستند. ماهی های دریاچه مالاوی (دومین دریاچه عمیق آفریقا) و ماهی های زینتی شرق آسیا نیز در میان آن ها بچشم می خورد.

پس از آن ماهی های ساکن صخره های مرجانی را خواهید دارد. در ادامه به بخش غار دریایی و زیر دریایی می رسید. ماهی های دریای خزر یکی از جذاب ترین های این قسمت هستند. از جمله ماهی های خزری آکواریوم باید به ماهی خاویار و فیل ماهی (بلوگا) اشاره کنیم.

بعد از آن به ترسناک ترین قسمت یعنی کوسه ماهی های گوشتخوار می رسید. تونل آکواریوم انزلی بخش بعدی است که 40 متر طول دارد. در 20 متر ابتدایی آبزیان گوشت خوار و در 20 متر بعدی آبزیان گیاه خوار نگهداری می شوند. راه رفتن در میان تونل آبی و تماشای سفره ماهی های بازیگوشی که علاقه بسیاری به چسبیدن به شیشه های سقف تونل دارند این قسمت را تبدیل به جذاب ترین بخش تونل نموده است.

شاید تعجب کنید اما طبقه دوم می توانید یک مجموعه کوچک از گونه های پرندگان و خزندگان را تماشا کنید. کروکودیل، ایگوانا، مرغ بهشتی و طوطی ماکائو از جمله معروف ترین موجودات این قسمت هستند.

سرگرمی های هیجان انگیز در آکواریوم

علاوه بر تماشای ماهی ها و آبزیان متنوع سرگرمی های مختلفی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

  • نمایش اطلاعات ماهی ها: اطلاعات ماهی های هر آکواریوم بر روی صفحه نمایش کنار آن به صورت پیوسته نمایش داده می گردد.
  • غذا دادن به ماهی ها: غذا دادن به ماهی ها یکی از تجربه های منحصر به فرد آکواریوم است که در بازدید کنندگان (مخصوصا کوچک ترها) هواداران بسیاری دارد.
  • سینمای واقعیت مجازی: در این سینما فرصت سفر به مکان های دور دست دنیا را خواهید داشت.
  • خرید در فروشگاه: در خروجی فروشگاه بزرگی پر از لوازم دریایی مانند جاسوییچی های صدفی یا عروسک هایی به شکل ماهی فروخته می شوند که می توانند سوغاتی خوبی از سفر به بندر انزلی باشند.
  • بازی بولینگ: سالن دوم ساختمان مجموعه بولینگی قرار گرفته است که می توانید همراه با خانواده و دوستانتان هیجان و رقابت را تجربه کنید.
  • بازی در گیم لند: دست گاه های شهر بازی، انواع بازی های ویدیویی، شبیه ساز مسابقات رالی و … که برای تمام سنین مناسب هستند.
  • غذا خوردن در رستوران: قطعا بعد از این همه هیجان گرسنه خواهید بود و می توانید سری به رستوران گرند شف بزنید.

عکاسی در آکواریوم فنتاستیک

در همان بدو ورود به آکواریوم مقابل دیوار سبز با خانواده و دوستان خود عکس گرفته و در خاتمه بازدید خود می توانید عکس خود را با پس زمینه مخصوص فنتستیک خریداری کنید.

اگر تمایل دارید خودتان عکاسی کنید هم باید بگوییم که به همراه داشتن دوربین عکاسی یا استفاده از دوربین تلفن همراه (به جز در چند موقعیت خاص که با تابلو معین شده اند) مسئله ای ندارد. نکته مهم آن است که نباید از فلش دوربین خود در آکواریوم انزلی بهره ببرید. جا به جا تابلوهایی را می بینید که رویشان نوشته شده:

در زیستگاه طبیعی جانداران دریایی، نور قوی همانند فلش دوربین وجود ندارد. نور فلش دوربین باعث آسیب جدی به چشم ها و از دست دادن حس جهت یابی جانداران به صورت موقف می گردد. عکس العمل سریع آن ها در مقابل نور فلش دوربین ممکن است باعث آسیب رساندن به خود و دیگر جانداران دریایی گردد. لطفاً از فلش دوربین استفاده نکنید.

اطلاعات مورد احتیاج برای بازدید از آکواریوم بندر انزلی

با داشتن اطلاعات کامل می توانید برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از آکواریوم انزلی داشته باشید.

آدرس آکواریوم منطقه آزاد انزلی: گیلان، بندرانزلی، جاده زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری

شماره تلفن آکواریوم منطقه آزاد انزلی: 01334438596

ساعت کاری آکواریوم بندر انزلی: همه روزه از ساعت 11 الی 22

قیمت بلیط ورودی آکواریوم بندر انزلی: قیمت بلیط آکواریوم برای افراد بالای 12 سال، 69٬000 تومان و برای بچه ها بین 3 تا 12 سال 49٬000 تومان می باشد. ورود بچه ها زیر 3 سال نیز رایگان است.

قیمت بلیط ورودی آکواریوم بندر انزلی (اتباع خارجی): 140٬000 تومان

در این مطلب به ویژگی های آکواریوم انزلی پرداختیم و بخش های مختلف مجموعه را آنالیز کردیم. در ادامه اطلاعات مورد احتیاج و شرایط عکس دریافت با ماهی ها را گفتیم. اگر شما هم قصد سفر به استان گیلان و رزرو هتل رشت را دارید، پیشنهاد می کنیم که بازدید از بزرگ ترین آکواریوم ایران را در برنامه سفر خود قرار دهید. بیاد داشته باشید که در روزهای تعطیل ورود به منطقه آزاد انزلی و البته خود آکواریوم شلوغ می گردد و باید زمان انتظاری را در نظر بگیرید. اگر شما تجربه بازدید از این مجموعه شگفت انگیز را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1460

به "فنتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنتستیک، بزرگ ترین آکواریوم ایران در بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید