کشتی فرنگی جام تختی، العاشوری: کشتی ایران برای ما حکم دانشگاه را دارد، امیدوارم تیم های ایرانی را در تونس ببینیم

به گزارش دوست بلاگ، مربی تیم ملی کشتی فرنگی تونس تاکید نمود که کشتی ایران در سطح المپیک بوده و آنها به چشم یک دانشگاه به کشتی کشورمان نگاه می نمایند.

کشتی فرنگی جام تختی، العاشوری: کشتی ایران برای ما حکم دانشگاه را دارد، امیدوارم تیم های ایرانی را در تونس ببینیم

به گزارش خبرنگاران، هیکل العاشوری که راهنمایی تیم تونس را در جام تختی برعهده دارد، در مورد حضور تیمش در اهواز گفت: این برای اولین بار است که به ایران می آیم. استقبال خوبی از تیم ما به عمل آمد، امیدوار هستیم که پس از این هم همکاری دو کشور ایران و تونس در زمینه کشتی بیشتر گردد.

وی در پاسخ به این سوال تونس خود را برای حضور در چه مسابقاتی آماده می نماید، گفت: برای شرکت در مسابقات قهرمانی آفریقا و حوزه دریای مدیترانه و بعلاوه رقابت های کشورهای عربی آماده می شویم تا رفته رفته تیم را برای المپیک ببندیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تونس که سابقه کشتی با حبیب اخلاقی و سامان طهماسبی دو کشتی گیر مدعی کشورمان را دارد، در مورد اینکه چرا تنها با سه کشتی گیر در جام تختی شرکت نموده اند، تاکید نمود: از لحظه ای که به ما اطلاع دادند، فاصله زمانی کم بود و تغییراتی در فداسیون تونس داشتیم، به همین علت نتوانسیم تیم کاملی را برای حضور در این رقابت ها جمع و جور کنیم، اما مسابقه خوبی بود و میزبانی ایرانی ها خوب بود. امیدوار هستم که در دوره های بعدی بتوانیم با تیم کاملی در هر دو رشته آزاد و فرنگی شرکت کنیم.

العاشوری درحالیکه تونس میزبان یکی از مسابقات رنکینگ اتحادیه دنیای است، از اظهار نظر در این خصوص خودداری و ادامه داد: فدراسیون تونس باید در این خصوص نکات لازم را بگوید. ما در کشتی خوب هستیم و بهتر هم خواهیم شد. دیدگاه مان دنیای است و با همین دیدگاه به مسابقات دنیای نگاه می کنیم و در پی نتیجه هستیم.

این مربی که در سه دوره بازی های المپیک کشتی گرفته، با تاکید بر سطح دنیای کشتی ایران، گفت: کشتی ایران در سطح المپیک است و ما به آن به عنوان دانشگاه نگاه می کنیم. هر چه بیشتر با ایران ارتباط داشته باشیم و این کشتی سطحِ دنیای را نگاه کنیم، بیشتر پیشرفت می کنیم. باید با چنین کشورهایی در ارتباط باشیم.

وی که با حبیب اخلاقی قهرمان سابق کشتی دنیا و مربی پیشین تیم ملی رفاقت دارد، با ابراز رضایت از میزبانی اهواز و برخورد خوب مردم جنوب ایران گفت: اینجا اصلا احساس غریبی نمی کنیم. برخورد بسیار خوبی از مردم اهواز دیدیم، آنها با ما هم زبان هستند و خیلی از آنها دم هتل آمده و ما را به خانه شان دعوت می کردند اما ما برای مسابقه آمده ایم. از برخورد آنها در اهواز با تیم تونس غافلگیر شدیم و امیدوار هستیم که ارتباط مان با کشتی ایران بیشتر گردد.

مربی تیم ملی تونس در سرانجام گفت: از فدراسیون کشتی ایران و علیرضا دبیر تشکر می کنم و امیدوار حضورمان در جام تختی آغاز رفت و آمد بیشتر شده و به زودی تیم های ایرانی را نیز در تونس ببینیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13559

به "کشتی فرنگی جام تختی، العاشوری: کشتی ایران برای ما حکم دانشگاه را دارد، امیدوارم تیم های ایرانی را در تونس ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی فرنگی جام تختی، العاشوری: کشتی ایران برای ما حکم دانشگاه را دارد، امیدوارم تیم های ایرانی را در تونس ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید