چند نکته طلایی برای بازسازی آشپزخانه

به گزارش دوست بلاگ، بازسازی آشپزخانه را احتمالا باید مهم ترین بخش بازسازی ساختمان دانست. آشپزخانه شلوغ ترین بخش خانه است؛ که باید بتواند اجزای کاربردی زیادی را به بهترین شکل چینش در اختیار شما قرار دهد. از این رو معمولا هزینه های بازسازی آشپزخانه از بازسازی سایر بخش های آپارتمان بیشتر بوده و جزئیات بیشتری باید در خصوص آن رعایت گردد. شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا خانه من ارزش بازسازی دارد؟ بازسازی قسمت های مختلف یک خانه مطمئنا هزینه کمتری نسبت به ساخت خانه را دا می باشد. در این نوشته وب سایت ویرا معماری به آنالیز چند نکته بسیار مهم که هنگام بازسازی این بخش باید در نظر داشته باشید، پرداخته ایم.

چند نکته طلایی برای بازسازی آشپزخانه

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

توجه به زیرساخت مناسب

آشپزخانه محل شستشو، طبخ غذا، نگهداری مواد غذایی و گاهی حتی صرف وعده های غذایی است. همین کاربردهای متنوع باعث می گردد این نقطه از خانه خیلی زود آلوده گردد. ریختن مواد غذایی، چربی حاصل از بخارات طبخ غذا و سایر موارد معمول، به راحتی باعث می گردد که این محل احتیاج هر روزه به تمیزکاری داشته باشد.

به همین دلیل هم باید جنس مواد اولیه ای که در ساخت کف و دیوارها و زیرساخت های این بخش ها به کار می رود با کیفیت و با دوام بوده تا بتواند در مقابل استهلاک ناشی از استفاده و شستشوی هر روزه دوام بیاورد. در این زمینه کیفیت سنگ یا سرامیک کف آشپزخانه و همینطور کاشی های مورد استفاده در دیوارهای آشپزخانه بسیار مهم است. اگر شما جز آن دسته هستید که با استفاده مستقیم از آب، کف و دیوارهای آشپزخانه را شستشو می دهید؛ بهتر است از کفپوشی مثل پارکت و لمینت دوری کنید.

همین طور در چنین شرایط مسئله آب بندی و کف سازی و راستا خروج آب بسیار مهم است؛ تا اطمینان حاصل کنید که امکان نفوذ آب و رطوبت به طبقات زیرین وجود ندارد. نباید فراموش کنید اگر چنین موردی رخ دهد؛ بسیاری از زحمات شما برای بازسازی آشپزخانه به هدر خواهد رفت.

در زمینه زیرساخت ها، مسئله دسترسی به موارد مختلف را در نظر بگیرید. اگر قصد تغییر سایز و محل آشپزخانه را دارید؛ این موضوع را با یک طراح حرفه ای در میان بگذارید. نباید فراموش کنید که اندازه تجهیزاتی مثل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و… را در نظر داشته باشید؛ و پیش از آغاز بازسازی از شکل چینش آنها اطمینان پیدا کنید. در نظر بگیرید که چند انشعاب آب و فاضلاب احتیاج دارید و در کجا باید قرار داشته باشد. همین موضوع را برای تعداد پریزهای برق و دسترسی به آنها نیز مورد توجه قرار دهید.

نکاتی درباره جزئیات ظاهری و کاربردی

جزئیات ظاهری از نظر زیبایی شناسانه و همین طور نوع کاربرد اثر مهمی بر کیفیت آشپزخانه شما دارند. رعایت این جزئیات یاری می نمایند تا شما آشپزخانه زیباتر و کاربردی تری داشته باشید. در ادامه به چند مورد مهم در این زمینه اشاره می کنیم:

  • دسترسی به شیر گاز را برای اجاق گاز در نظر بگیرید؛ و سعی کنید در طراحی آشپزخانه اجاق گاز در نزدیکی آن باشد. چراکه جابجایی لوله گاز کاری پیچیده و معمولا غیر استاندارد است.
  • محلی که برای یخچال و فریزر در نظر می گیرید؛ باید تا جای ممکن از وسایل گرمازا مثل اجاق گاز و ماکروفر دور باشد.
  • اگر مساحت آشپزخانه شما کوچک است؛ به محل ماشین ظرفشویی و لباسشویی دقت کنید. درب این دستگاه ها باید به طور کامل باز شده و استفاده از آن ساده باشد. بنابراین هنگام جانمایی آن، به مسئله دسترسی مناسب و فضای خالی مناسب روبروی آن کافی باشد.
  • کوچک شدن خانه ها و اپن بودن آشپزخانه موجب شده است که مسئله تهویه در آشپزخانه بسیار مهم باشد. بنابراین دقت کنید در فضای بالای اجاق گاز محلی برای نصب هود و لوله مناسب برای خروجی هوای آن وجود داشته باشد.

امیدواریم از این مطالعه این مطلب استفاده نموده باشید. در صورت احتیاج به کسب مشاوره و دریافت خدمات گوناگون بازسازی ساختمان، کارشناسان ما در ویرا معماری در خدمت شما هستند.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4116

به "چند نکته طلایی برای بازسازی آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته طلایی برای بازسازی آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید