نشست مشترک امیرعبداللهیان، ضرغامی و عین اللهی در محل وزارت خارجه

به گزارش دوست بلاگ، وزیر امور خارجه در نشست مشترک به همراه وزرای میراث فرهنگی و بهداشت در محل وزارت امور خارجه گفت که دولت سیزدهم بر توسعه گردشگری در همه زمینه ها به خصوص گردشگری سلامت و مذهبی تأکید دارد.

نشست مشترک امیرعبداللهیان، ضرغامی و عین اللهی در محل وزارت خارجه

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، نشست مشترک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر امروز (دوشنبه) در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار گشت.

تأکید دولت سیزدهم بر توسعه دنیاگردی

امیرعبداللهیان در اظهاراتی در این نشست گفت که دولت سیزدهم بر توسعه دنیاگردی در همه زمینه ها از جمله دنیاگردی سلامت و دنیاگردی مذهبی تأکید دارد.

وی اضافه کرد: دنیاگردی هم برای ما ارزآوری و هم آثار عمیق خواهد داشت. ان شاءالله بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم. از روز اول رای گیری در مجلس شورای اسلامی، گفت وگوهای اولیه بین من و آقای ضرغامی و عین اللهی شکل گرفت که چگونه می توانیم این جهت را تقویت کنیم. امیدواریم از مجاری مختلف بتوانیم ظرفیت های هر سه وزارتخانه را تجمیع کنیم و در این جهت هم ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشیم و هم اقدام فرهنگی در حوزه تمدنی ایران به نحوی عملیاتی شود که ریل گذاری تازه در این بخش از فعالیت های دولت سیزدهم به شمار بیاید.

ضرغامی: ان شاءالله با رعایت پروتکل ها بتوانیم دنیاگردی را در کشور از سر بگیریم

سید عزت الله ضرغامی هم در اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست گفت: در هفته های گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با دنیاگردی کلید زده شد و به سرعت رو به اتمام است.

وی با بیان این که 20 ماه است، صدور ویزای دنیاگردی متوقف شده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت دنیاگردی، ان شاءالله با رعایت پروتکل ها بتوانیم دنیاگردی را در کشور از سر بگیریم. دنیاگردی امروز از مصادیق شاخص دیپلماسی عمومی است.

وزیر دنیاگردی گفت: حتما سیاست های دولت آقای رئیسی تقویت دیپلماسی عمومی است که دنیاگردی یک رکن مهم آن است. صدور ارزش های فرهنگی ما از طریق دنیاگردی صورت می گیرد. اگر زمینه های لازم در کشور به درستی فراهم شود در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور ویزا دنیاگردی در همه حوزه ها خواهیم بود.

وزیر دنیاگردی بیان نمود: 17 حوزه دنیاگردی داریم که همه مهم هستند. میراث فرهنگی ما جزو استثنائات در سطح دنیا است. توریسم دریایی بسیار مهم است و ظرفیت دریایی ما در این حوزه فوق العاده است که متاسفانه تا امروز در حد صفر بوده و امیدواریم با زحمات در وزارت خارجه و همکاری مدیران ما در حوزه درمان و آموزش پزشکی به زودی شاهد ورود دنیاگردان خارجی و استفاده از همه مزیت های آن برای رشد کشور باشیم.

عین اللهی: زمینه برای ورود مهمانان خارجی ما فراهم شده

به گزارش فارس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت هم طی سخنانی با اشاره به واکسیناسیون اجرا شده در کشور گفت: زمینه برای ورود مهمانان خارجی ما فراهم شده است. نگرانی در این رابطه وجود ندارد و افراد می توانند تشریف بیاورند و از خدمات پزشکی بهره مند شوند. لازم است یک سازماندهی را بین وزارت امور خارجه و وزارت دنیاگردی انجام دهیم تا ورود این عزیزان با تسهیلات بهتری انجام و از طرف دیگر خدمات پزشکی بهتری به آنها داده شود.

وی گفت: توافقاتی قبلا اجرا شده که باید بازنگری شود. در هر کشوری خدمات پزشکی طبقه بندی شده است و دوست داریم افرادی که به ایران سفر می کنند از خدمات پزشکی بهره مند شوند که تبلیغی برای ایران است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در شهرهای بزرگ هم با توجه به فرودگاه و شرایط ترددهای هوایی می توانیم پذیرای دنیاگرد خارجی از کل دنیا باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11888

به "نشست مشترک امیرعبداللهیان، ضرغامی و عین اللهی در محل وزارت خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک امیرعبداللهیان، ضرغامی و عین اللهی در محل وزارت خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید