سانتونخا: 2 میزبانی آسیایی و جهانی ایران در مسابقات پرورش اندام در حال نهایی شدن است، باید قهرمان سالم داشته باشیم

به گزارش دوست بلاگ، رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام وعده داد کشورمان طی سال های 2022 و 2023 میزبان دو رویداد آسیایی و جهانی در این رشته ورزشی خواهد بود.

سانتونخا: 2 میزبانی آسیایی و جهانی ایران در مسابقات پرورش اندام در حال نهایی شدن است، باید قهرمان سالم داشته باشیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون دنیای بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری که بعدازظهر امروز برگزار گردید، گفت: ابراز خوشنودی و افتخار می کنم که به ایران آمده ام و قرار مسابقات فیتنس نیز برگزار گردد. من هماهنگی و ارتباط خوبی با نصیرزاده رئیس فدراسیون ایران دارم. ایران نقش کلیدی در این رشته دارد که یکی از دلایلش ورزشکاران توانمند ایرانی هستند. همچنین 18 هزار ورزشکار در فدراسیون دنیای ثبت شده اند که این قابل توجه است.

وی اضافه کرد: از دیروز دیدار هایی با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و سلطانی فر وزیر ورزش و امروز هم با بعضی نمایندگان مجلس و چند کمیسیون از جمله کمیسیون مالی داشتم. ایرانی ها عاشق ورزش و پرورش اندام هستند و در جهت درست حرکت می نمایند. فدراسیون دنیای هم عاشق ایران است.

رئیس فدراسیون دنیای بدنسازی ادامه داد: فیتنس و پرورش اندام یکی از راهکار هایی است که با ارتقای شرایط بدنی می توان با ویروس کرونا مقابله کرد. امیدوارم این کابوس تمام گردد و بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

سانتونخا عنوان نمود: فدراسیون دنیای به تازگی به عضویت فیزو درآمده است و باید در این راستا از نصیرزاده به عنوان عضو فعال فدراسیون دنیای برای تحقق این مسئله تشکر کنم. او کار را پیش می برد تا رشته پرورش اندام در بازی های دانشگاهی حضور داشته باشد.

وی درباره حضور این رشته در المپیک عنوان نمود: برنامه های منطقی در حال اجراست که یکی از آنها حضور بدنسازی در بازی های آسیایی است تا نهایتاً این رؤیا محقق گردد. بدنسازی و پرورش اندام باید در جهت سلامتی باشد و می بایست قهرمان سالم داشته باشیم. در واقع هدف اصلی باید سلامتی باشد، نه اینکه مشکلاتی بعد از دوره قهرمانی به وجود بیاید.

رئیس فدراسیون دنیای بدنسازی گفت: ما با یاری مسئولان ایران در حال کار روی دو پروژه هستیم که در حال نهایی شدن هستند؛ یکی میزبانی مسابقات آسیا در سال 2022 و دیگری میزبانی مسابقات قهرمانی دنیا در سال 2023 که هر دو در حال نهایی شدن هستند. این یک فرصت برای قهرمانان و مسئولان کشورهای مختلف است که به ایران بیایند و از حضور در اینجا لذت ببرند. همچنین این می تواند یک فرصت مفید برای ایران در صنعت توریسم باشد.

وی درباره زمان تعیین شدن میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی دنیا گفت: با توجه به پیشرفت خوب در مذاکرات و مشاهده زیرساخت ها، در کنگره بعدی دنیای به صورت رسمی اعلام خواهد شد. من حمایت مسئولان ورزش ایران را از نزدیک دیدم.

سانتونخا درباره عدم واکنش به غیبت ایران در رقابت های قهرمانی دنیا در سال 2020 با وجود رابطه خوب با فدراسیون کشورمان طی سال های گذشته گفت: سال 2020 یک سال غیرمعمول بود و خیلی از فدراسیون های دنیای نتوانستند مسابقات خود را برگزار نمایند. آنهایی هم که مثل ما مسابقات خود را برگزار کردند، بعضی کشورها نتوانستند در آن حضور داشته باشند. به هر حال ایران همواره توسط فدراسیون دنیای مورد استقبال قرار می گیرد و مورد حمایت است. ما مقامات و سفارتخانه های مختلف را ترغیب می کنیم تا شرایط برای حضور همه در رقابت ها فراهم گردد. ما قرار است مسابقات دنیای را با بالاترین استانداردهای بهداشتی برگزار کنیم. درست است که ورزش برای ما مهم است، اما سلامتی ورزشکاران درجه اهمیت بالاتری واقع شده است.

وی درباره حمایت مسئولان ورزش ایران از رشته بدنسازی و پرورش اندام و تأثیر آن در کسب میزبانی های مختلف گفت: جلسات بسیار مفید بود و متوجه شدم که دولت ایران از این رشته حمایت می نماید. این دیدارها ثمرات خوبی برای اختصاص میزبانی داشت و همه به دنبال ورزش پاک هستیم.

رئیس فدراسیون دنیای بدنسازی درباره علاقه فراوان جوانان ایرانی به این رشته، امکان آکادمیک شدن بدنسازی و پرورش اندام و کوشش برای ثبت ورزش پاک و عاری از دوپینگ گفت: قبلاً در این باره کار کردیم و چند هفته قبل نیز یک برنامه ضددوپینگ داشتیم. ما دنبال آن هستیم که همه آحاد مردم بتوانند این آموزش ها را به صورت رایگان دریافت نمایند. باید شرایط به گونه ای باشد که فرد پس از دوره قهرمانی هم بتواند سلامت باشد.

همچنین عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران گفت: از سانتونخا تشکر می کنم که در شرایط سخت کرونایی به ایران آمده و این نشان دهنده حمایت اوست. ما چند مطالبه از وی داریم. موضع اول موضع حمایتی است و این انتظار و مطالبه وجود دارد که رشته بدنسازی وارد بازی های آسیایی گردد. قرار شد این وظیفه بخش بندی گردد و بخشی بر عهده ایران باشد و بخشی بر عهده فدراسیون دنیای.

وی ادامه داد: انتظار دیگر این بود که ایران نقش کلیدی در تصمیمات فدراسیون دنیای تا به امروز نداشته است. ما افراد صاحب نام و تحصیلکرده ای داریم که انتظار داریم به عنوان مدرس در رویدادهای مختلف حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان نمود: انتظار سوم نیز بحث میزبانی است که با وجود قهرمانی ایران در این رشته، نتوانسته ایم میزبانی های عظیم را برعهده بگیریم و قرار شد میزبانی هایی را عهده دار شویم. مورد بعدی هم این است که کنترل دوپینگ در فدراسیون دنیای به صورت جدی رخ بدهد.

نصیرزاده گفت: بحث تست دوپینگ که با سانتونخا مطرح شد، او تأکید کرد که در میزبانی سال 2023 باید حداقل از 50 ورزشکار تست دوپینگ گرفته گردد و بر این مسئله نیز تأکید زیادی داشت.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9653

به "سانتونخا: 2 میزبانی آسیایی و جهانی ایران در مسابقات پرورش اندام در حال نهایی شدن است، باید قهرمان سالم داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانتونخا: 2 میزبانی آسیایی و جهانی ایران در مسابقات پرورش اندام در حال نهایی شدن است، باید قهرمان سالم داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید