نرخ بیکاری در فلاورجان بیش از میانگین استانی و کشوری است

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اصغر راهنمایی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه کشاورزی بیشترین شغل مردم فلاورجان است و با توجه به بحران خشکسالی در سطح استان اصفهان و از جمله فلاورجان، می توان گفت که تنها راه امرار معاش مردم نیز از بین رفته است.

نرخ بیکاری در فلاورجان بیش از میانگین استانی و کشوری است

وی بیان داشت: علاوه بر کشاورزی چند واحد صنعتی بزرگ در این شهرستان بود که شرایط مالی نامناسب حاکم بر سطح کشور و از جمله استان صنعتی اصفهان باعث ورشکستگی و تعدیل نیرو در این واحدها شد.

فرماندار فلاورجان با بیان اینکه نرخ بیکاری در فلاورجان بیش از میانگین استان اصفهان و سطح کشوری است، توضیح داد: نرخ بیکاری در فلاورجان بین 18 تا 20 درصد است.

وی با اعلام اینکه فلاورجان به دلیل نزدیکی به کلان شهر اصفهان و گذر روخانه زاینده رود از دل آن و با توجه به آثار باستانی فاخر و ارزشمندی که در این شهرستان وجود دارد، دارای فرصت اشتغالزایی به وسیله گردشگری است، ادامه داد: می توانیم با زنده کردن صنعت گردشگری در این شهرستان، فلاورجان را از بحران بیکاری خارج سازیم.

راهنمایی به گنجینه پر ارزش آثار باستانی در این شهرستان اشاره نمود و اعلام داشت: در این شهرستان 464 اثر باستانی وجود دارد که بعضی از این آثار بعد بین المللی دارد و در کوشش هستیم که ثبت جهانی شوند.

وی گفت: 26 اثر تاریخی فلاورجان تا به امروز به ثبت ملی رسیده و 16 اثر دیگر آن قرار است به ثبت ملی برسد.

فرماندار فلاورجان وجود صنایع دستی در این شهرستان را ظرفیت دیگری برای اشتغالزایی مطرح کرد و افزود: ایجاد بازارچه محلی صنایع دستی یکی از طرح هایی است که احداث آن در این شهرستان لازم و لازم است.

وی گفت: در این شهرستان 330 هنرمند وجود دارد که در 35 رسته هنری مشغول به فعالیت هستند و این در حالی است که 26 کارگاه فعال صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد.

راهنمایی راه اندازی حمام سنتی و تاریخی شهرستان فلاورجان و تبدیل خانه های سنتی به اقامتگاه های تاریخی در این شهرستان را دو برنامه در دست اقدام برای این شهرستان خواند و بیان داشت: سالانه 100 هزار نفر از بناهای تاریخی فلاورجان بازدید می نمایند.

وی کمبود تعداد مدارس در این شهرستان و نبود یک استخر مناسب را از چالش های پیش روی فلاورجان دانست و افزود: به مناسبت ایام الله دهه فجر درصدد هستیم که با یاری و حمایت خیران مدرسه ساز از چند پروژه ساخت و احداث مدرسه بهره برداری کنیم.

فرماندار فلاورجان احداث استخر و افزودن بخش فوق تخصصی به بیمارستان شفای فلاورجان را از دیگر طرح های در دست بهره برداری به مناسبت ایام دهه فجر خواند و افزود: این بیمارستان در حال حاضر 96 تخت خوابه و شامل بخش نوزادان، جراحی ، اورژانس، سی سی یو، آی سی یو، سونوگرافی و بخش بچه ها است که در آینده نزدیک در صدد افزودن بخش فوق تخصصی به این بیمارستان هستیم.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3739

به "نرخ بیکاری در فلاورجان بیش از میانگین استانی و کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری در فلاورجان بیش از میانگین استانی و کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید