مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود

به گزارش دوست بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود.

مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خبر داد

حسین عیدانی اظهار کرد: مرکز اسناد کتابخانه پایگاه جهانی سلطانیه که سالیان دور در دهه هشتاد راه اندازی شده بود با صدها جلد کتاب تخصصی، نشریات، مجلات مرتبط با دوره ایلخانی، همچنین مدارک و اسناد پژوهشی ساماندهی شد.

وی با اشاره به مهمترین دستاورد راه اندازی این مرکز اضافه نمود: راه اندازی این مرکز علی رغم وجود کاستی ها، دستاوردی اساسی برای برنامه ریزی مطلوب در طرح های مطالعاتی و اجرایی آینده پایگاه خواهد داشت، زیرا نقد و بررسی اسناد، مدارک و پژوهش های انجام شده قبلی علاوه بر کاهش هزینه ها، تجربیات گذشته را نیز در اختیار گروه کارشناسی برای تنظیم برنامه ها و طرح های اجرایی قرار خواهد داد.

عیدانی ادامه داد: با توجه به اهمیت مطالعات پژوهشی و کاربردی در پروژه های بزرگی همچون گنبد سلطانیه، از انتها نامه های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های بازسازی بناهای تاریخی و آثار فرهنگی، گردشگری، معماری، باستان شناسی، سازه استقبال و حمایت می شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه بخش اداری گنبد سلطانیه در ضلع شرقی محوطه ارگ واقع در خیابان بهشتی راه اندازی و تجهیز شد، اضافه نمود: راه اندازی این بخش علی رغم وجود کاستی ها، برای دسترسی آسوده و راحت تر مراجعه کنندگان و برنامه ریزی های مطلوب در طرحهای آینده پایگاه و ارتباط بیشتر با حوزه شهری و همشهریان خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8322

به "مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز اسناد پایگاه جهانی سلطانیه فعال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید