شهردار میبد: به دنبال میزبانی از شهرهای جهانی صنایع دستی هستیم

به گزارش دوست بلاگ، شهردار میبد گفت: حضور میبد در همایش بین المللی شهرداران شهرهای صنایع دستی، اولین گام مهم این شهر پس از جهانی شدن بود.

شهردار میبد: به دنبال میزبانی از شهرهای جهانی صنایع دستی هستیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، علیرضا نقوی، شهردار میبد روز سه شنبه 21 آبان ماه با اشاره به برگزاری همایش بین المللی شهرداران شهرهای دنیای صنایع دستی در چین گفت: تنها شهری که از ایران توانست به معرفی صنعت دستی خود با فیلم های تهیه شده به زبان انگلیسی بپردازد، شهر دنیای زیلو میبد بود.

او همایش شهرداران شهر های دنیای صنایع دستی را فرصتی ارزشمند برای عرضه هنرصنعت زیلو به دنیا دانست و اضافه کرد: در این همایش با مستندهای تهیه شده نحوه بافت زیلو، کاربردها و فرآیند دنیای شدن آن به نمایش گذاشته شد.

نقوی با بیان اینکه نمایندگان 20 کشور در این همایش حضور داشتند، اظهار کرد: در کنار این همایش نمایشگاهی برگزار و صنایع دستی دنیای در آن ارائه شد که غرفه زیلو مورد استقبال مردم چین و دیگر کشورها نهاده شد.

او با اشاره به وجود مدارس صنایع دستی در چین اضافه کرد: در ایران کمتر کودک و نوجوانی با صنایع دستی آشنا هستند، در این مدارس به گونه ای راهنمایی می گردد که بچه هایشان در کنار علم و دانش با فرهنگ و صنایع دستی نیز آشنا می شوند.

شهردار میبد ایجاد یک مرکز آموزشی بافت زیلو برای بچه ها را از برنامه های ضروری میبد دانست و گفت: یکی از مزیت های این کار حفظ فرهنگ و زنده نگه داشتن آن در نسل های آینده است، وظیفه ما است که دانش صنایع دستی را از گذشته با قوت به نسل های بعد منتقل کنیم.

او ارتباط بیشتر میبد با شهرهای دنیای صنایع دستی را از مزایای این همایش عنوان و اظهار کرد: باید زیرساخت ها و فرهنگ پذیرش دیگر فرهنگ ها را در میبد ایجاد کنیم تا بتوانیم میزبان رویدادهای بین المللی صنایع دستی در این شهر باشیم.

همایش شهرداران شهرهای دنیای صنایع دستی آبان ماه سال جاری با حضور 5 شهردار از شهر های دنیای ایران شامل شهرداران شهر های مریوان، لاله جین، میبد، سیرجان و سراوان به نمایندگی از روستای کلپورگان در شهر اکسی چین برگزار گردید.

همچنین 9 نفر هنرمند شاخص صنایع دستی از شهر های تبریز، اصفهان، مشهد، آباده، میبد، سیرجان، مریوان، لاله جین و روستای کلپورگان با همراهی هیأتی 4 نفره از مسئولان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این همایش حضور داشتند.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1300

به "شهردار میبد: به دنبال میزبانی از شهرهای جهانی صنایع دستی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار میبد: به دنبال میزبانی از شهرهای جهانی صنایع دستی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید