خبرنگاران آواربرداری مناطق زلزله زده سی سخت تا سرانجام فروردین باید انجام گردد

به گزارش دوست بلاگ، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آواربرداری بیش از70 درصد مناطق شهر زلزله زده سی سخت گفت: کار آواربرداری تا خاتمه فروردین ماه باید به اتمام برسد.

خبرنگاران آواربرداری مناطق زلزله زده سی سخت تا سرانجام فروردین باید انجام گردد

حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده دنا گفت: تا به امروز کار آواربرداری600 واحد مسکونی انجام شد.

وی بیان نمود: کار تعمیر یکهزار واحد آسیب دیده آغاز و فنداسیون 70 واحد نیز به اتمام رسیده است.

کلانتری با اشاره به کوشش واحدهای خدمات رسان در خدمات رسانی به مردم سی سخت اضافه نمود: 500 مجوز ساخت و 350 پروانه ساخت در سی سخت از سوی شهرداری صادر شده است.

وی بر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات تاکید نمود و گفت: بانکها نسبت به پرداخت تسهیلات با مردم همکاری لازم را داشته باشند.

کلانتری بیان نمود: اولین استانی هستیم که قبل از آغاز عملیات بازسازی در ساخت و ساز مسکن های آسیب دیده از توان علمی و دانشگاهی برای ساخت اصولی واحد ها استفاده می گردد.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر شامگاه 29 بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند. بزرگترین پس لرزه آن 4.5 ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه 6 اسفندماه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله 5 و 6 دهم ریشتری به 3 هزار و 700 واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

800 واحد به علت خسارت 60 تا 100 درصد احتیاج به بازسازی دارد و از مجموع 3 هزار و 700 واحد نیز 2 هزار و 900 واحد تعمیری هستند.

از مجموع 800 واحد بازسازی 420 واحد شهری و 380 واحد روستایی و از 2 هزار و 900 واحد تعمیری هزار و 500 واحد شهری و هزار و 400 واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین 20 تا 40 درصد و بر اثر این زلزله به 2 هزار و 300 واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

64 نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

12 فروردین سال 97 نیز زمین لرزه 5.2 ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان 42 هزار نفری دنا در 35 کیلومتری غرب یاسوج قرار گرفته است

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9706

به "خبرنگاران آواربرداری مناطق زلزله زده سی سخت تا سرانجام فروردین باید انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آواربرداری مناطق زلزله زده سی سخت تا سرانجام فروردین باید انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید