جاذبه قند پارسی

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران : ادبیات گراسنگ ایران زمین و جاذبه قند پارسی وشیرینی های آن گنجینه ای بی بدیل و میراث باشکوه ما ایرانیان است. گنجینه ای که می تواند بستر ساز جذب گردشگران ادبی و رونق گردشگری ادبی تلقی گردد اما با وجود آنکه بخش زیادی از گردشگران خارجی ایران گردشگران فرهنگی هستند اما تا کنون ایران هرگزنتوانسته به صورت جدی از این ظرفیت شگفت بهره ای ببرد.

جاذبه قند پارسی

هما حاصلی

روزنامه توریسم نوشت : امروز25 اردیبهشت ماه روزپاسداشت زبان فارسی و نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای شهیرایرانی و فخرادب فارسی هستیم. فردوسی بزرگ شاعرحماسه سرای ایران که با شاهکار ماندگارش سهمی بزرگ درزنده نگهداشتن هویت و فرهنگ وادبیات ما دارد.

جاذبه قند پارسی وشیرینی های آن گنجینه ای بی بدیل و میراث باشکوه ایرانیان است. گنجینه ای که می تواند بستر ساز جذب گردشگران ادبی و رونق گردشگری ادبی تلقی گردد اما با وجود آنکه بخش زیادی از گردشگران خارجی ایران گردشگران فرهنگی هستند اما تا کنون ایران هرگزنتوانسته به صورت جدی از این ظرفیت شگفت بهره ای ببرد.

نکته قابل تامل تر آنکه بیشتر گردشگران اروپایی و آمریکایی ایران گردشگران فرهنگی هستند و از این زاویه ادبیات گرانسنگ و شاعران معروف و محبوب می توانند مایه رونق گردشگری کشور شوند اما درعرصه گردشگری ادبی جز آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز مقبره دیگرشاعران چندان شناخته شده و مورد اقبال گردشگران خارجی نیست .

برنامه ریزی برای برگزاری تورهایی بر پایه داستان و روایت های فارسی

در این میان برنامه ریزی برای برگزاری رویدادها و جشنواره های ادبی با گستره دنیای و نیزتورهایی بر پایه داستان و روایت های فارسی من جمله داستان های شکوهمند شاهنامه همه و همه می تواند مسیری مجذوب کننده برای جذب گردشگران فرهنگی و ادبی دنیا گردد وایران را با وجود شاعران و مشاهیر نامدار با جاذبه قند پارسی سرآمد مقاصد گردشگری ادبی دنیا کند.

دراین بین در مورد ظرفیت شاهنامه می توان با شناسایی مکان رویدادهای آن در سیستان و بازسازی داستان های اساطیری در قالب موزه، شهرک و پارک شاهنامه گام های بزرگی در توسعه گردشگری ادبی در شرق ایران زمین و محرومیت زدایی از منطقه سیستان و بلوچستان برداشت. در کنار این تورها نقالی و شاهنامه خوانی داشته های ارزشمندی است که با تمرکز بر آنها می توان چراغ گردشگری ادبی این مرز و بوم را روشن نگه داشت.

ساخت فیلم و روایت سازی با داستان ها و اساطیر شاهنامه در لوکیشن های تاریخی ایران گام دیگری برای استفاده از بزرگترین شاهکار ادبی ایران زمین است. حرکتی که می توان با نمایش آن بزرگترین تبلیغات را برای گردشگری ناشناخته ایران با جاذبه قند پارسی زمین رقم زد .

به هر تقدیر گردشگری ایران مثل باغی حاصلخیز است درمنطقه ای خوش آب و هوا و پراز دارودرخت اما آشفته و بی پیرایه که احتیاج به رسیدگی دارد باغی که باید با سلیقه و تدبیرآن را آراست و پیراست تا به ثمر بنشیند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14251

به "جاذبه قند پارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه قند پارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید