مکان های که به طرز عجیبی عکاسی در آن ممنوع می باشد

به گزارش دوست بلاگ، عکس یکی از برترین سوغاتی های ممکن است. تنها با فشار دادن یک دکمه و عکاسی می توانید خاطرات خود در مکان هایی که دوست داشته اید و با افرادی که دیدار نموده اید جاودانه کنید. اما تعدادی از زیباترین مکان های جهان اجازه عکاسی را به شما نمی دهند و حتی ممکن است شما را برای شکستن این قانون مجبور به پرداخت جریمه نقدی نمایند. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا این اماکن زیبا و مجذوب نماینده ثبت نشدنی را به شما معرفی کنیم.

مکان های که به طرز عجیبی عکاسی در آن ممنوع می باشد

پارک ملی اولورو کاتا جوتا (Uluru Kata Tjuta)

قلمرو شمالی (Northern territory)، استرالیا (Australia)

اگرچه این پارک مشهور ترین منظره ها استرالیا را در خود جای داده است اما شما اجازه ندارید تا از صخره آیرس (Ayeris rock) برای استفاده تبلیغاتی که شبکه های اجتماعی هم شاملش می گردد عکاسی کنید. مردم آنانگو (Anangu) که بومیان صخره آیرس هستند، بر این باورند که برخی از منظره ها، آیین و شئ ها فقط برای خودشان و کسانی که است که با دقت آن ها را مشاهده نمایند و نمی توان آن ها را بر روی فیلم یا عکس ثبت کرد. آن ها باور دارند که با عکاسی از مرنام هایشان و استفاده از آن برای تبلیغ اجناسی که ربطی به فرهنگ و طبیعت ندارند، به آن ها بی احترامی می گردد.

اما کسی جلوی شما را برای گرفتن یک عکس یهویی با دوربین تلفن همراهتان نمی گیرد. ولی اگر تجهیزات حرفه ای مانند دوربین عکاسی همراهتان باشد، از شما انتظار می رود تا برای حمل آن و استفاده از آن مجوز داشته باشید.

دره پادشاهان (Valley of the kings)

اقصر (Luxor)، مصر (Egypt)

هرکس که وارد این مقبره های معروف می گردد، قبل از ورود بازرسی می گردد و اگر شما دوربین عکاسی را پنهانی با خود به داخل ببرید و عکاسی کنید، ریسک 115 دلار جریمه شدن را به جان خریده اید.

گلدن گای (Golden Gai)

شینجوکو (Shinjuku)، توکیو (Tokyo)، ژاپن (Japan)

این کوچه پس کوچه ها که اطراف حدود 290 کافه را گرفته اند، به جای مانده ای از توکیو قدیمی است و برترین محل برای گذراندن شبی سنتی در توکیو می باشند. اما شما نباید در این کوچه ها به عکاسی بپردازید. این محله بیشتر به توهمی از زمان گذشته های دور توکیو می ماند.

آلامو (The Alamo)

تگزاس (Texas)، آمریکا (US)

به این علت که این بنا به مظهری برای آزادی تگزاس تبدیل شده است، اجازه عکسبرداری درون این ساختمان داده نمی گردد. زمانی که وارد این بنا می شوید باید با صدای آرام صحبت کنید و آقایان باید کلاه هایشان را از سر بردارند.

صومعه وست مینیستر (Westminister)

لندن (London)،انگلستان (UK)

کلیسا باور دارد که با عکاسی در این مکان شرافت این بنا لکه دار می گردد. اما این صومعه گالری از عکس هایش را در وبسایتش دارد که شما می توانید از آن برای استفاده شخصی بهره ببرید.

کتابخانه صومعه سینت گل (Saint Gall)

سینت گلن (Saint Gallen)، سوئیس (Switzerland)

این کتابخانه که در سال 719 بنا شده است، یکی از قدیمی ترین کتابخانه های جهان است که نسخه های خطی مربوط به 1000 سال پیش در آن نگه داری می گردد. نگهبانان مراقب هستند تا شما دوربینی را وارد این مجموعه نکنید و شما باید کفش هایی نرم به پا کنید تا به کف این کتابخانه قدیمی آسیبی وارد نکنید.

برج ایفل (Eiffel)

پاریس (Paris)، فرانسه (France)

نگران نباشید عقلمان را از دست نداده ایم. زمانی که در شب برج ایفل با نورهایی روشن می گردد، به نام یک بنای هنری طلقی شده و شامل حق کپی (Copyright) می گردد. این به این معنی است که شما اجازه ندارید تا هیچ عکسی از آن را آنلاین به اشتراک بگذارید یا از آن استفاده تبلیغاتی بکنید. برای داشتن عکسی از برج ایفل، صبح به عکاسی از این بنای هنری بپردازید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11041

به "مکان های که به طرز عجیبی عکاسی در آن ممنوع می باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های که به طرز عجیبی عکاسی در آن ممنوع می باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید