تمایل 75 درصد ایرانیان برای تزریق واکسن برکت، فاز سوم بالینی واکسن کووایران در 6 شهر شروع خواهد شد خبرنگاران

به گزارش دوست بلاگ، رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در نظرسنجی صورت گرفته 75 درصد مردم ایران اعلام کردند واکسن برکت را تزریق می نمایند.

تمایل 75 درصد ایرانیان برای تزریق واکسن برکت، فاز سوم بالینی واکسن کووایران در 6 شهر شروع خواهد شد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمیدرضا جمشیدی، رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری گفت: فاز اول واکسن کوو ایران برکت با پیروزیت انجام شد.

وی افزود: امروز فاز دو و سه این واکسن شروع شد، اما این پلتفرم ویروس غیرفعال است. فرایند فراوری را جلو بردیم و 84 درصد از پروژه ساختمانی خط فراوری در بخش صنعتی انجام و نیمه صنعتی صد در صد آمادگی فراوری داریم و واکسنی که امروز تزریق شد در مجموعه نیمه صنعتی فراوری شد.

جمشیدی با بیان اینکه در نظرسنجی صورت گرفته 75 درصد مردم ایران اعلام کردند واکسن برکت را تزریق می نمایند، گفت: در بخش نرم افزاری یعنی تحقیق و توسعه کار خوب پیش می رود. فراوری واکسن دی ان ای هم درحال پیشرفت است و مطالعات آن روی حیوان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه ای که 4 سال پیش آماده کردیم امروز با پروژه دی ان ای هماهنگ شد و در انتها فروردین امکان فراوری آن وجود دارد، گفت: تحقیقات روی واکسن ام آر ای ان که مانند فایزر است خوب پیش می رود. پروپوزال تست های انسانی به سازمان غذا و دارو دادیم.

جمشیدی بیان داشت: تهیه واکسن از سلول مزانشیب انجام شد که نتایج آن روی موش و میمون نتیجه بخش بود و ما امروز توانایی فراوری میلیون ها دوز واکسن در ماه داریم.

در ادامه نشست خبری مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی گفت: مرحله اول روی 58 نفر بدون عارضه انجام شد و مجوز برای مرحله دوم گرفتیم و امیدوارم فاز دو و سه ادغام گردد تا بتوانیم به زودی با امکاناتی که داریم در ماه میلیون ها دوز واکسن فراوری کنیم و زودتر از خیلی کشور ها مردم را واکسینه کنیم.

وی گفت:ما انواع موجود واکسن در جهان را می توانیم بسازیم. فاز اول این واکسن از نظر ایمنی گذراندیم. در 56 نفر میزان آنتی بادی با توجه به آزمایشات نتیجه بخش بود. امیدواریم در فاز 2 هم این اثر بخشی ادامه داشته باشد. میزان اثربخشی واکسن در آنتی بادی 100 درصد و دی ان ای بیش از 90 درصد اثر داشت.

در ادامه، محمدرضا صالحی مجری کارآزمایی واکسن ایرانی کرونا عنوان نمود: عوارض این واکسن به نسبت واکسن های جهان بسیار کم بوده است و زحمات محققان در حوزه فراوری نشان می دهد واکسن ایمن است و به زودی در فاز فراوری انبوه قرار می گیرد.

وی افزود: در فاز دو می خواهیم در تعداد جمعیت عظیمتر نشان دهیم آنتی بادی فراوری شده از لحاظ پزشکی بالا است و در فاز سوم با جمعیت بیست هزار نفری رو به رو هستیم و از روی تعداد بیمار شدن یا نشدن اثربخشی واکسن را آنالیز می کنیم.

صالحی گفت: در شش عظیم تهران، کرج، بوشهر، اصفهان مشهد و شیراز تزریق واکسن روی 20 هزار نفر شروع می گردد و در صورت پیروز بودن واکسن به صورت اورژانسی وارد بازار می گردد و با لطف خدا انتهای اردیبهشت نتایج فاز دو تعیین می گردد و وارد فاز سه خواهیم شد.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9326

به "تمایل 75 درصد ایرانیان برای تزریق واکسن برکت، فاز سوم بالینی واکسن کووایران در 6 شهر شروع خواهد شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل 75 درصد ایرانیان برای تزریق واکسن برکت، فاز سوم بالینی واکسن کووایران در 6 شهر شروع خواهد شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید