اینفوگرافیک، 5 عادت روزانه برای تقویت سلامت روان

به گزارش دوست بلاگ، عادات ما نه تنها روز ما بلکه فکر، بدن و روح ما را نیز شکل می دهند. در سبک زندگی شهری تنها چیزی که احتیاج داریم، آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین فکر، بدن و روح تنها کاری که باید انجام داد این است که از بعضی عادات سالم پیروی کنیم.

اینفوگرافیک، 5 عادت روزانه برای تقویت سلامت روان

عادات روزانه می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد. تنبلی کردن، دیر خوابیدن، مصرف مواد غذایی ناسالم، دیر از خواب بیدار شدن همگی می توانند منجر به تحلیل شرایط سلامتی شوند. ترکیب عادات مثبت مانند مدیتیشن، گذراندن زمان در طبیعت، تغذیه سالم، انجام یوگا و تمرینات تنفسی می تواند به بهبود سلامت روان یاری کند.

کارشناسان تاکید دارند: عادات ما نه تنها روز ما بلکه فکر، بدن و روح ما را نیز شکل می دهند. در سبک زندگی شهری تنها چیزی که احتیاج داریم، آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین فکر، بدن و روح تنها کاری که باید انجام داد این است که از بعضی عادات سالم پیروی کنیم.

روزنامه هندوستان تایمز در ادامه به بعضی از عادات روزانه که به سلامت جسم و روح یاری می نماید، اشاره نموده است.

انجام مدیتیشن: مدیتیشن یک روش عالی برای بهبود آسیب ها و از بین بردن استرس و اضطراب غیر ضروری است. فکر، ماهیچه ها و اعصاب را آرام می نماید و باعث می گردد فکر به سطح آرامش برسد. انجام منظم مدیتیشن می تواند بهبود قابل توجهی در سلامت روان به همراه داشته باشد و هنگامی که فکر در آرامش باشد، بدن نیز عاری از بیماری می گردد.

ساعاتی را در طبیعت بگذرانید: بدن احتیاج دارد تا ساعاتی را به استراحت و دور از فضای کار و محیط بسته خانه سپری کند. گذراندن دقایقی در طبیعت به شادابی بدن و فکر یاری می نماید. هوای تازه یک محرک عالی برای مغز است و می تواند یاری کند تا فکر آرام گردد.

رعایت یک رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی روح و جسم دارد. هنگامی که از غذای سالم مصرف می کنیم، بدن و فکر به طور موثرتری واکنش نشان می دهند و در سطح عمیق تری به هم متصل می شوند.

سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد احتیاج بدن را تامین کند. سبزیجات تازه، میوه ها از جمله غذا های سالم هستند. ضروری است تا حد امکان از مصرف شکر و غذا های سرخ شده خودداری و آن ها را با غذا های سالم و خوشمزه جایگزین کرد.

تنفس عمیق: نفس عمیق به مقدار کافی قدرتمند است که الگوی افکار منفی را تغییر دهد. در مواقع اضطراب، نفس عمیق بکشید و خوبی های طبیعت را استشمام کنید. در این شرایط می توان به یک حس آرامش رسید که در آن تمام افکار منفی از فکر پاک می گردد.

خواب کافی: خواب هورمون های رشد را در بدن ترشح می نماید که برای سلامتی ضروری است. علاوه بر این، خواب کافی به بدن اجازه می دهد روز بعد عملکرد موثرتری داشته باشد و از انرژی کافی برخوردار باشید. زمانی که خواب کافی داشته باشید، بدن و فکر شما بهتر هماهنگ می شوند.

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14850

به "اینفوگرافیک، 5 عادت روزانه برای تقویت سلامت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک، 5 عادت روزانه برای تقویت سلامت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید