امکان ایجاد رابطه منطقی بین رشد مصرف و اقتصاد با اصلاح یارانه ها

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید رابطه ای منطقی بین رشد مصرف و رشد مالی وجود داشته باشد، اظهار کرد با وجود رشد مصرف اما رشد مالی حاصل نشده است و این مهم با مدیریت علمی و کارشناسی و اصلاح منابع هدفمندسازی یارانه ها این مهم امکان پذیر است.

امکان ایجاد رابطه منطقی بین رشد مصرف و اقتصاد با اصلاح یارانه ها

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها با موضوع بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها برگزار گردید.

وی با اشاره به توزیع یارانه ها گفت: با توجه به توزیع یارانه ها در بخش های مختلف آثار مثبت و اثربخشی مطلوب و قابل قبولی در بهبود سفره مردم، شاخص کلان مالی و بخش فراوری دیده نمی گردد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه احتیاج به مطالعه علمی و کارشناسی دارد، توضیح داد: کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق، مطالعه کارشناسی درباره هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند تا اثرگذاری مثبت یارانه ها در بخش های مختلف جامعه و به ویژه صنعت، دیده گردد.

میرکاظمی گفت: کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق مطالعه کارشناسی درباره بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند.

وی توضیح داد: رابطه منطقی بین رشد و مصرف وجود دارد به این معنی که وقتی مصرف بالا باشد، در مقابل رشد مالی هم باید بالا باشد که این مهم تحقق پیدا نکرده است و رشد مصرف، اعداد بالایی را نشان می دهد ولی در مقابل رشد مالی حاصل نشده است لذا با مدیریت علمی و کارشناسی و اصلاح منابع هدفمندسازی تحقق این مهم امکانپذیر است.

لازم به ذکر است در این نشست اعضای ستاد بودجه و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نظرات علمی و کارشناسی خود را درباره بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11561

به "امکان ایجاد رابطه منطقی بین رشد مصرف و اقتصاد با اصلاح یارانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ایجاد رابطه منطقی بین رشد مصرف و اقتصاد با اصلاح یارانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید