استقبال مسافران از اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی

به گزارش دوست بلاگ، پس از دو سال کرونا و تعطیلی سفرها، صنعت گردشگری استان ضررهای زیادی را متحمل شده است. در این مدت هتل ها، مهمان پذیرها و اقامتگاه ها یا با تعطیلی اجباری دست به گریبان بودند یا مهمانان کمی داشتند.

استقبال مسافران از اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی

ایسنا: مشهد شهری است که بخش زیادی از اقتصاد آن وابسته به گردشگر است و کرونا بخش زیادی از اقتصاد و فعالیت های شهر را فلج کرد. در نهایت اما پس از دو سال کرونا و محدودیت سفر، مسافران و گردشگران زیادی این نوروز را برای سفر انتخاب کرده اند و مشهد نیز مانند همیشه مقصد بسیاری از مسافران خواهد بود.

از آنجایی که اقامتگاه های بوم گردی چند سالی است که مورد توجه تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است، سپری کردن تعطیلات در محیط آرام روستا و آشنایی با فرهنگ بومی برای گردشگران تجربه شیرینی به همراه خواهد داشت.البته تجربه چنین سفرهایی زمانی شیرین است که میزبان نیز از آمادگی لازم برخودار باشد.

صادق کاظمیان، دبیر جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران در خصوص شرایط اقامتگاه های بوم گردی استان خراسان برای نوروز 1401 اظهار کرد: اقامتگاه های بوم گردی استان با توجه اینکه در نوروز دو سال گذشته و دیگر روزهای سال میزبان تعداد کمی از مسافران بوده اند، امسال برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

وی اضافه نمود: در این راستا طبق دستوراتی که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون میزبانان اقامتگاه های بوم گردی ابلاغ کرده است، علاوه بر ایجاد فضای ایمن از لحاظ ابتلا به کرونا با ارائه خدمات شایسته باید بتوانند ازمهمانان به خوبی پذیرایی کنند.

دبیر جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران ادامه داد: 140 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان ها و روستاهای مختلف استان خراسان رضوی در نوروز 1401 فعال هستند و امیدواریم که بتوانند خدمات خوبی به گردشگران داخلی وخارجی ارائه دهند.

کاظمیان شرح داد: از آنجا که در طی سال های اخیر این اقامتگاه ها همراه با رعایت اصول مهمان نوازی توانستند جاذبه های طبیعی و تاریخی مختلف استان را معرفی کنند، در به تصویر کشیدن فرهنگ بومی و محلی نیز به خوبی عمل کرده اند. اقاماتگاه های بوم گردی استان همچنین در رونق گردشگری خوراک منطقه ها مختلف موثر بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از اقامتگاه های بوم گردی اجرا شده است، گفت: تا حد ممکن پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا رعایت می شود و از جایی که بیشتر این اقامتگاه ها در محیط روستایی قرار دارند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این محیط ها راحت است.

کاظمیان تاکید کرد: در این راستا مطابق با دستورات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان خراسان رضوی مطمئنا اقامتگاه ها با حفظ فلسفه خود میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهند بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13948

به "استقبال مسافران از اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مسافران از اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید