گزارش تصویری از سفر به جزیره ای که داروین در آن قدم زده است

به گزارش دوست بلاگ، آیا تا بحال در خصوص نظریه تکامل داروین و اینکه چطور به این نظریه رسیده است، فکر نموده اید؟ داروین در سفری که به مجمع الجزایر گالاپاگوس داشت این جزایر را آنالیز نموده و این نظریه را ارائه داد. در این گزارش به سفری می رویم که شهاب چراغی به این جزایر داشته است.

گزارش تصویری از سفر به جزیره ای که داروین در آن قدم زده است

شهاب چراغی به عنوان راهنمای تورهای تخصصی طبیعت گردی یکی از ماجراجویان اهل سفر است که به جزایر گالاپاگوس رفته است. با توضیح سفر و عکس های او همراه می شویم تا قدم به محلی بگذاریم که جای پای داروین بر روی خاک آن است.

در ابتدا بگوییم که گالاپاگوس مجمع الجزایری است آتشفشانی که در 926 کیلومتری خط ساحلی کشور اکوادور و در اقیانوس آرام واقع شده و به عنوان یک استان از این کشور قلمداد می گردد.

اولین چیزی که در جزیره توجه شما را جلب می نماید اینست به هر سو که نگاه کنید انواع حیوانات را می بینید. شهاب چراغی اشتیاق حضور در این جزیره را به این شکل توصیف می نماید: وارد جایی شدم که سال ها در رویایش بودم. همان مواجهه اول شوکه کننده بود. جلوی هتل در خط ساحلی تعدادی صندلی بود و شیرهای دریایی روی صندلی ها لمیده بودند. باورم نمی شد. همه جا پر از شیر دریایی بود. فریگیت برد، پلیکان، بوبی پا آبی، انواع حواصیل و سایر پرندگان کنار آبچر نیز در فاصله کمی بودند. فینچ های داروین هم مانند گنجشک زیاد بود. گیج شده بودم. فکر نمی کردم از بدو ورود اینقدر زیاد حیوان ببینم. عین بچه ها ذوق می کردم و نمی دانستم از کدام عکس بگیرم.

در جزیره سن کریستوبال که یکی از جزایر گالاپاگوس است، بر فراز قله El Junco یک دهانه آتشفشانی وجود دارد که مسیر آن با چوب و سنگفرشی از سنگ های بازالتی درست نموده اند. تصور کنید که بالای این قله باشید و فریگیت ها که یکی از پرندگان این جزیره هستند، بالای سر شما در پرواز باشند.

تصویری هم ببینید از سایت تکثیر لاکپشت های غول پیکر که تا چهار سالگی لاکپشت ها را در محدوده های تعیینی نگه می دارند و سپس در طبیعت رها سازی می شوند.

بوبی یک پرنده زیباست که شهاب چراغی اینگونه توصیفش نموده است: اولین بار بود که بوبی می دیدم و بسیاز ذوق زده بودم. رنگ آبی پاهای آن ها بسیار تعیین بود و خیلی توجهم را جلب کرد.

صخره kicker Rock شبیه یک شیر دریایی خوابیده یکی دیگر از زیبایی های این جزایر است و برای همین محلی ها به آن Leon Dormido می گفتند. تجربه یک اسنورکلینگ استثنایی در شکاف این صخره پیشنهادی است که نمی توان رد کرد.

یک مجسمه داروین در کنار یک خلیج کوچک بنا شده که هر بیننده ای را به گرفتن یک عکس یادگاری فرا می خواند. جالب است که حس و حال شهاب چراغی را از زبان خودش ببینید: اینجا داروین، بزرگترین کاشف راز حیات حضور داشته و از همین چشم انداز به خلیج و همه زیستمندان آن به گونه ای نگاه نموده که هیچ کس پیش از آن ننموده بود. وقتی به این فکر می کردم تمام موهای بدنم سیخ می شد. ده دقیقه ای بی حرکت به مجسمه تکیه دادم. بعد کمی خودم را جمع و جور کردم و تعدادی عکس گرفتم.

بازدید از ساحل شنی و سفید Tortuga Bay با دریایی فیروزه ای و عکاسی از حیوانات ساحل تجربه های جالبی است که سفر به این جزایر نصیب شما می نماید.

یکی دیگر از جذابیت هایی که در این جزایر به وفور مشاهده می گردد، دهانه آتشفشان های خاموش است که گدازه های آن، رنگ و نمای دیگری به این کوه ها و خاکشان داده است.

جزیره سیمور شمالی مثل همه جزیره های گالاپاگوس پر از حیوانات متنوع است که تماشای آنان برای شما جالب خواهد بود.

(همه عکس ها از وبلاگ شهاب چراغی انتخاب شده اند)

آخرین عکس مربوط به مسیر شمال جزیره است که سرسبزی و آرامش بی نظیری دارد.

منبع: وبلاگ شهاب چراغی

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 16630

به "گزارش تصویری از سفر به جزیره ای که داروین در آن قدم زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تصویری از سفر به جزیره ای که داروین در آن قدم زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید