کاربردهای نئوپان در ایران ناشناخته مانده است

به گزارش دوست بلاگ، امروزه نئوپان کاربردهای فراوانی دارد و به همین علت در بسیاری از کشورهای اروپایی اقبال خوبی دارد اما به علت تفکراتی که از گذشته در خصوص این فرآورده چوبی در ایران وجود داشته است.

کاربردهای نئوپان در ایران ناشناخته مانده است

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام پاک شیمی، بسیاری از کاربردهای نئوپان نادیده گرفته شده، محسن پیشداد مدیرعامل کارخانه نئوپان بوشهر طی مصاحبه ای در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات و مواداولیه چوب شیراز درباره جایگاه نئوپان در زندگی روزمره مردم در ایران صحبت کرد.

پیشداد افزود که متاسفانه تلقی بیشتر مردم از این فرآورده چوبی به دهه ها پیش باز می گردد. زمانی که این فرآورده چوبی از تکنولوژی پایین تری بهره مند بوده و تنوعی در نوع محصولات آن وجود نداشته است. این تلقی همچنان در فکر بیشتریت افراد جامعه وجود دارد. در دهه های پیش کیفیت چسب هایی که استفاده می شد پایین تر بود. به علاوه روکش های ملامینه ای که امروز برای نئوپان استفاده می گردد ضد آب و ضد خش است.

برای مثال فکریتی در خصوص حشره زدن نئوپان وجود دارد که کاملا غلط است.این فرآورده چوبی ترکیبی از چوب و چسب است و این ترکیب اجازه نمی دهد که هیچ حشره ای بر آن کارساز گردد.

وی درباره مقاومت نئوپان در برابر رطوبت نیز به نقش روکش های مقاومی که این روزه روی آن استفاده می گردد اشاره نمود و از آن به عنوان روشی که کاربرد نئوپان را دوچندان نموده است، یاد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از فکریت های اشتباهی که در خصوص نئوپان وجود دارد در خصوص مقاومت این محصول در برابر رطوبت است. امروزه با تکنولوژی های تازه و استفاده از روکش های مقاوم به رطوبت این موضوع در خصوص نئوپان کاملا حل شده است.

پیشداد با اشاره به این که کارخانه نئوپان بوشهر در نوار جنوبی کشور واقع شده است افزود که صادرات به کشورهای همسایه یکی از اهداف این کارخانه است. تمامی دستگاه های کارخانه فراوری کشور آلمان هستند. در نتیجه محصولات این کارخانه کیفیت و دقت محصولات اروپایی را دارا هستند و در کنار استفاده از مواد اولیه با کیفیت این کارخانه از تکنولوژی اروپایی بهره مند است. ماندگاری بالا و مقاومت خوب از ویژگی های محصول این کارخانه است.

استفاده از نئوپان در اروپا سه برابر ام دی اف است

این مدیر بخش صنعت ادامه داد:امروزه در اروپا که در واقع خاستگاه فراوری نئوپان است مصرف این فرآورده چوبی سه برابر استفاده از دیگر فرآورده های چوبی مانند ام دی اف است. علت این موضوع دوستدار محیط زیست بودن این محصول، سبک بودن و بعلاوه قابل بازیافت بودن آن است. اما متاسفانه در ایران این ماجرا برعکس است و مردم اقبال بیشتری به دیگر محصولات چوبی از جمله ام دی اف نشان می دهند.این در حالی است که بیشتر خواص فرآورده های چوبی به روکشی که از آن استفاده می نمایند بستگی دارد.

وی برگزاری و شرکت در چنین نمایشگاه هایی را که منجر به آگاهی بیشتر مردم درباره صنعت نئوپان و ام دی اف می گردد را غنیمت شمرد و اذعان کرد که کارخانه های فراوری فرآورده های چوبی می توانند فرهنگ استفاده از این محصولات را در جامعه نهادینه نمایند.

پیشداد افزود هدف ما از شرکت در این نمایشگاه آگاهی بخشی بیشتر به مردم درباره صنعت نئوپان و ام دی اف با نمایش فرآیند فراوری و اطلاع رسانی جهت نحوه مصرف و معرفی محصول و بعلاوه آگاهی بخشی در خصوص آینده این صنعت و منظره آن است.

نئوپان یک انتخاب مدرن و مینیمال است

او ادامه داد که با آگاهی بخشی بیشتر در خصوص صنعت نئوپان، مردم می توانند با استفاده های گوناگون از نئوپان ها با روکش ها و کیفیت های مختلف انجام گردد.

این صنعتگر وزن کم و پیچ خوری مناسب نئوپان را از مشخصات این فرآورده چوبی برشمرد که منطبق با زندگی مدرن و مینیمال امروزه است. وی بعلاوه به دوستدار محیط زیست بودن این محصول اشاره نمود. برای مواد اولیه آن هیچ درختی قطع نمی گردد و به راحتی قابلیت تبدیل به شکل های دیگر را نیز دارد که این مورد آن را قابل بازیافت می نماید.

کارخانه نئوپان بوشهر از چوب های باکیفیت و چوب های بومی که فشردگی بالایی دارند برای فراوری محصولات خود استفاده می نماید. وجود این مواد اولیه با کیفیت باعث فراوری محصولاتی با دوام بیشتر و کیفیت بالاتر شده است. فراوری محصولات منطبق با نیازهای مختلف از دیگر اهداف این کارخانه است.

کارخانه نئوپان بوشهر در غرفه 118 سالن سرو نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات و مواد اولیه چوب شیراز پذیرای بازدیدنمایندگان گرامی است. این نمایشگاه از 21 دی ماه تا 24 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های فارس برقرار است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13484

به "کاربردهای نئوپان در ایران ناشناخته مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای نئوپان در ایران ناشناخته مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید