چطور بیسکو کیک درست کنیم؟

به گزارش دوست بلاگ، بیسکو کیک، کیک سابله یا تارت کرم دار یکی از دسرهای جدیدی است که اخیرا بین شیرینی پزها بسیار محبوب شده. ویژگی بیسکو کیک این است که می توانید به هر شکلی که بخواهید آن را تهیه کنید؛ از حروف الفبا گرفته تا اعداد و شکل های هندسی. طرز تهیه بیسکو کیک ساده است و تنها حدود نیم ساعت زمان می برد. البته بعد از آماده شدن دسر باید آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم بهتری بگیرد. تزئینات بیسکو کیک خیلی متنوع است و تقریبا با هر چیزی که دوست داشته باشید می توانید آن را تزئین کنید. یکی از محبوب ترین تزئینات برای کیک سابله میوه های تازه، خصوصا توت فرنگی و تمشک است، اما شما می توانید از انواع شکلات، اسپرنکل، پاستیل و گل های شکری بهره ببرید. با این قسمت از خبرنگاران مگ همراه باشید تا طرز تهیه بیسکو کیک عددی را یاد بگیرید و از هنر خود لذت ببرید.

چطور بیسکو کیک درست کنیم؟

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مواد لازم برای بیسکو کیک

  • پودر قند: سه چهارم پیمانه
  • آرد سفید: 2 پیمانه
  • کره: 150 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • خامه قنادی: 1 کیلوگرم
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • وانیل: یک ونیم قاشق چای خوری
  • پاستیل، میوه، چیپس شکلات و اسپرینکل برای تزئین
  • کاغذ روغنی

طرز تهیه بیسکو کیک

1.

کره را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد و نرم گردد. سپس آن را در مخلوط کن ریخته و به مدت 2 دقیقه با دور تند هم بزنید.

2.

پس از 2 دقیقه، پودر قند را هم به کره اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر با دور تند هم بزنید تا رنگ آن کرم رنگ گردد.

3.

تخم مرغ را که از قبل از یخچال خارج کردید و هم دمای محیط شده است، به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن به مدت 2 دقیقه هم بزنید.

4.

آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مواد اضافه کنید. دقت کنید که در مرحله اول و دوم بعد از هر بار که آرد را اضافه کردید مواد را با همزن بزنید. قبل از اضافه کردن قسمت سوم آرد، مواد را به ظرف دیگری منتقل و بعد مابقی آرد را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن قسمت سوم آرد مواد را با استفاده از کاردک هم بزنید تا خمیر یکدست گردد.

خمیر این کیک را نباید به هیچ عنوان با دست ورز داد، چرا که کره موجود در خمیر با حرارت دست ذوب و باعث سفت شدن خمیر می گردد.

5.

وقتی خمیر را خوب هم زدید آن را در یک کیسه پلاستیکی بریزید. کیسه را ببندید و آن را در بخچال قرار دهید تا به مدت 30 دقیقه استراحت کند و خنک گردد. سپس خامه قنادی را از فریز خارج کنید تا یخ آن آب و مثل خمیر گردد.

در این فاصله به سراغ کاغذهای روغنی بروید و آن ها را به شکل دلخواه برش بزنید. دقت کنید که باید از هر شکل 2 سری تهیه کنید، چون این بیسکوکیک چند لایه است و از هر شکل بیسکوییت 2 تا نیاز دارید تا بتوانید آن ها را روی هم قرار دهید.

6.

بعد از 30 دقیقه خمیر را از یخچال خارج و آن را به 4 قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را مانند تصویر بین 2 کاغذ روغنی قرار بدهید و آن را با وردنه پهن کنید. سپس کاغذر را برداشته و عدد یا شکل مورد نظر خودتان را که از قبل با کاغذ روغنی درآورده اید روی خمیر قرار دهید و با رولت یا چاقو دور تا دور آن را برش بزنید.

قسمت های اضافی خمیر را بردارید و بیسکوییت ها را با همان کاغذ روغنی که روی آن قرار داده اید درون فر بگذارید. دمای فر را روی 130 درجه تنظیم کنید و 25 دقیقه به آن موقع دهید تا دور بیسکوییت طلائی گردد و خوب بپزد.

7.

در این فرصت خامه قنادی را که از فریزر بیرون گذاشته بودید، درون یک ظرف ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کمی پف کند و فرم بگیرد.

8.

بیسکوییت ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. سپس خامه را به قیف منتقل نموده و پس از خنک شدن بیسکوییت ها، مانند تصویر با استفاده از ماسوره روی آن ها را یک لایه خامه بزنید. بعد از این، بیسکوییت ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و سپس لایه بعدی بیسکوییت را روی آن ها قرار دهید. لایه آخر را دوباره خامه بزنید و با میوه های فصل، شکلات، پاستیل و المان های دیگر تزیین کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

چطور نان خامه ای درست کنیم؟

چطور فرنچ تست درست کنیم؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2407

به "چطور بیسکو کیک درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بیسکو کیک درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید