با خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی آشنا شوید

به گزارش دوست بلاگ، غذاهای فرانسوی در لیست بی مثال ترین غذاهای جهان قرار دارند و نام آن ها در اغلب رستوران های بین المللی به چشم می آید. یکی از بی مثال ترین خوراکی های مردم این کشور، دسرهای فرانسوی بوده که برخی از آن ها در نقاط مختلف جهان مشهور هستند و تحت نام محبوب ترین شیرینی و دسرها مورد استقبال قرار می گیرند. از جمله این خوردنی های بی مثال می توان به نان خامه ای اشاره کرد که تقریبا در تمامی قنادی ها و شیرینی فروشی های ایران یافت می شود. نکته جالب در مورد دسرهای فرانسوی، استفاده از میوه های مختلف در آنان بوده که به همراه مواد دیگر، ترکیبی جذاب و خوشمزه ایجاد می کند. فرانسوی ها روش های جالب و خاصی برای ساخت دسرهای معروف فرانسوی دارند که آن ها را خاص و متفاوت از دیگر نقاط جهان می کنند. در ادامه تعدادی از معروف ترین دسرهای فرانسوی را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

با خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی آشنا شوید

نان خامه ای (Profiterole)

نان خامه ای یکی از خوشمزه ترین شیرینی های دنیا بوده که در اغلب کشورها نظیر انگلیس و آلمان یافت شده و عاشقان بسیاری دارد. این شیرینی در واقع نوعی دسر فرانسوی است که معمولا به عنوان عصرانه و به همراه یک فنجان نوشیدنی داغ آماده می شود. برای درست کردن نان خامه ای، ابتدا خمیر را آماده کرده و آن را در فر می پزند. سپس، درون گلوله های خمیری را با کاسترد یا خامه زده شده پر می کنند. در انتهای کار، روی نان خامه ای ها با شکلات آب شده یا کارامل تزئین می شود.

ماکارون (Macaron)

ماکارون نوعی شیرینی فرانسوی است که حتی اگر نخورده باشید، تصاویر رنگارنگ و جذاب آن را حتما دیده اید. این مورد از دسرهای معروف فرانسوی از دو لایه نرم و ترد ساخته می شود که بین آن ها با مواد مختلفی چون مربا، خامه یا شکلات پر می شود. این شیرینی از سفیده تخم مرغ و شکر تشکیل می شود که در ترکیب با پودر نارگیل، پودر بادام، پودر کاکائو و ... طعم های متفاوتی را ایجاد می کند. برای رنگ ماکارون ها نیز از رنگ های خوراکی بهره می برند. جالب است بدانید که فرانسوی ها روز 20 جولای را به عنوان روز ماکارون نامگذاری کرده و برنامه های جذاب و متفاوت زیادی را در این روز اجرا می کنند.

کرم کارامل (creme caramel)

کرم کارامل یکی از معروف ترین دسرهای فرانسوی بوده که از شیر، شکر و تخم مرغ سرو می شود. این دسر خوشمزه و البته بسیار ساده، در منوی اغلب رستوران های دنیا دیده شده و به عنوان یک دسر پرطرفدار معمولا پس از غذا سرو می شود. کرم کارامل انواع متفاوتی دارد که نوع شکلاتی و زنجبیلی آن بسیار معروف است. نام این کرم از رنگ آن گرفته شده که از جوشاندن شکر بر روی اجاق بدست می آید. کرم کارامل هم به فرم گرم و هم به صورت سرد آماده می شود.

کرم بروله (creme brulee)

کرم بروله نوعی دسر ساده است که از خامه، شکر، وانیل، کاسترد و زرده تخم مرغ آماده می شود. برای درست کردن این دسر مواد را با هم ترکیب کرده و پس از آماده سازی در قالب های مورد نظر می ریزند. فرانسوی ها برای این کار معمولا از طرف های کوچک سرامیکی بهره می برند. ظرف ها پس از پر شدن در یخچال قرار گرفته تا دسر پس از سرد شدن، آماده شود. سپس، ظرف های دسر را از یخچال خارج کرده و روی کرم را با پودر شکر نرم شده، می پوشانند. دسرها را در فر قرار می دهند تا شکر روی آن آب شده و به رنگ کاراملی درآید. در واقع این مرحله از کرم بروله است که آن را خاص و منحصر به فرد می کند. دسرها را پس از خارج کردن از فر دوباره در یخچال قرار می دهند تا سرد شوند. سپس، روی آن را با انواع میوه تزئین می کنند.

تارت تاتن (Tarte Tatin)

تاتن، یک تارت میوه ای بسیار خوشمزه است. این تارت برای اولین بار در هتلی با نام تارتین تهیه شد و به عنوان غذای مخصوص میهمانان سرو گشت. در واقع تاتن نام خود را از نام این هتل گرفت. تارت تاتن یک تارت سیب کاراملی شده است که به صورت وارونه ساخته می شود. برای درست کردن این تارت، سیب ها را خرد کرده و با کره و شکر کاراملیزه می کنند. سپس، سیب ها کف ظرف چیده شده و خمیر روی آنان پهن می شود. تارت تاتن ظاهری بسیار جذاب دارد که می توان آن را به همراه بستنی یا خامه سرو کرد.

سوفله (Souffle)

ماده اصلی سازنده سوفله، تخم مرغ است که در کنار مواد دیگری چون کاسترد، شکر، خامه، پوره و کره یک ترکیب خوشمزه را ایجاد می کند. برای طعم دادن به سوفله نیز از قهوه، شکلات، پوره میوه بهره می برند. سوفله ها طعم و رنگ های متفاوتی دارند که از بین آن ها می توان به سوفله موز، لیمو، شکلات، وانیل اشاره کرد.

موس شکلاتی (Chocolate Mousse)

موس یکی دیگر از معروف ترین دسرهای فرانسوی بوده که از سفیده تخم مرغ زده شده به همراه طعم دهنده هایی چون کارامل، کاکائو، شکلات، قهوه، وانیل تهیه می شود. گاهی اوقات در کنار سفید تخم مرغ، از خامه زده شده نیز بهره برده می شود. این دسر خوشمزه نیازی به پخت ندارد و پس از ترکیب مواد آماده سرو می شود.

پوار بل الن (Poire belle Helene)

نام پوار بل الن شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد. این مورد از دسرهای معروف فرانسوی یک دسر ساده اما بسیار خوشمزه و متفاوت بوده که از گلابی، بستنی و سس شکلات آماده می شود. برای درست کردن پوار بل الن، ابتدا گلابی را پوست کرده و آن را در ترکیبی از آب و شکر که به صورت شیره درآمده، می خوابانند. گلابی شیرین شده با سس شکلات پوشانده می شود و به همراه مقداری بستنی سرو می شود.

اکلر (Eclair)

اکلر در واقع همان نان خامه ایست که تنها از لحاظ ظاهری با آن فرق دارد. این مورد از دسرهای معروف فرانسوی دراز و کشیده هستند و با سس شکلات غلیظ یا کارامل ترکیب می گردند. در گذشته اکلرها را با خامه زده شده پر می کردند، اما امروزه مدل های متفاوتی از این شیرینی در قنادی ها تهیه شده که کرم وسط آن از استرد کاکائویی، شاه بلوطی، وانیلی، قهوه ای، پسته ای و میوه ای تهیه می شود. کرم چیبوست (Chiboust cream) نیز نوعی کاستارد است که به عنوان کرم وسط اکلر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کلافوتس (Clafoutis)

کلافوتس نوعی کیک میوه بوده که از تکه های میوه به همراه خمیر کیک تهیه می شود. در نوع سنتی کلافوتس با گیلاس پخته می شود، اما میوه های دیگر چون سیب، هلو، زردآلود، توت فرنگی، بلوبری نیز در تهیه این مورد از معروف ترین دسرهای فرانسوی مورد بهره برداری قرار می گیرد. کلافوتس علاوه بر مزه بی نظیری که دارد، از ظاهری جذاب و اشتهاآور نیز برخوردار است. این کیک پس از پخته شدن با پودر شکر نرم پوشانده شده و معمولا به همراه خامه و یک نوشیدنی گرم سرو می شود.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3868

به "با خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی آشنا شوید" امتیاز دهید

3 کاربر به "با خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی آشنا شوید" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید