چرا ناگهان افسرده می شویم؟

به گزارش دوست بلاگ، افسردگی یک بیماری پیچیده است و هیچ کس نمی داند چه چیزی باعث آن می گردد، اما ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

چرا ناگهان افسرده می شویم؟

به گزارش خبرنگاران، بعضی افراد در طول یک بیماری جدی پزشکی افسردگی را تجربه می نمایند، بعضی دیگر ممکن است با تغییرات زندگی مانند حرکت یا مرگ یکی از عزیزان دچار افسردگی شوند، بعضی دیگر سابقه خانوادگی افسردگی دارند و بعضی ممکن است بدون هیچ علت مشخصی غم و تنهایی را تجربه نمایند.

علل اصلی افسردگی چیست؟

موارد زیادی می توانند احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش دهند، از جمله موارد زیر:

پیر شدن

مطالعات نشان داده اند که افراد مسن بیشتر محتمل است به افسردگی مبتلا شوند که می تواند به وسیله عوامل دیگری مانند تنهایی و عدم حمایت اجتماعی بدتر گردد.

داروهای خاص

بعضی از داروها، مانند ایزوترتینوئین (برای درمان آکنه)، داروی ضد ویروسی اینترفرون آلفا، یا کورتیکواستروئیدها می توانند خطر افسردگی را افزایش دهند.

مرگ یا از دست دادن

غم و اندوه پس از مرگ یا از دست دادن یکی از عزیزان می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

ژن ها

داشتن سابقه خانوادگی افسردگی ممکن است خطر ابتلا را افزایش دهد؛ زیرا تصور می گردد افسردگی یک ویژگی پیچیده است. به این معنی که احتمالاً ژن های مختلفی وجود دارند که هر کدام اثرات کوچکی دارند. افسردگی باعث ایجاد بیشتر اختلالات روانی است.

رویدادهای مهم

تحقیقات تایید نموده اند که رویدادهای مهمی مانند آغاز یک شغل نو، فارغ التحصیلی یا ازدواج، جابه جایی، از دست دادن شغل یا عایدی، طلاق یا بازنشستگی می توانند منجر به افسردگی شوند.

سایر مسائل شخصی

مسائلی مانند انزوای اجتماعی به علت سایر بیماری های روانی یا اخراج از خانواده یا گروه اجتماعی می توانند در خطر افسردگی بالینی نقش داشته باشند.

بیولوژی چگونه با افسردگی مرتبط است؟

محققان تفاوت هایی را در مغز افراد مبتلا به افسردگی بالینی در مقایسه با افراد بدون آن مشاهده نموده اند. به نظر می رسد که هیپوکامپ، بخش کوچکی از مغز که برای ذخیره سازی خاطرات مهم است، در بعضی از افراد با سابقه افسردگی نسبت به افرادی که هرگز تجربه ننموده اند، کوچک تر است.

هیپوکامپ کوچکتر گیرنده های سروتونین کمتری دارد. سروتونین یکی از چندین ماده شیمیایی مغز است که به عنوان انتقال دهنده های عصبی شناخته می گردد که امکان ارتباط به وسیله مدارهایی را فراهم می نماید که نواحی مغز درگیر در پردازش احساسات را به هم متصل می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13542

به "چرا ناگهان افسرده می شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ناگهان افسرده می شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید