پیامک جالب ناجا درباره سفرهای نوروزی، وعده خودروی رایگان به رانندگان!

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نیروی انتظامی با ارسال پیامکی به رانندگان به آنها وعده داده که است که اگر در سفرهای نوروزی تخلفی نداشته باشند، در یک طرح تشویفی شرکت داده می شوند. ماجرای وعده خودرو به رانندگان چیست؟

پیامک جالب ناجا درباره سفرهای نوروزی، وعده خودروی رایگان به رانندگان!

در این پیامک، به رانندگان وعده داده شده است که اگر از 26 اسفند 1400 تا 16 فروردین 1401، تخلف و تصادفی نداشته باشند، در قرعه کشی دریافت شش دستگاه خودرو (تارا و شاهین) و 30 دستگاه موتورسیکلت برقی، شرکت داده می شوند.

وعده نیروی انتظامی به رانندگان برای دریافت خودرو

ماجرای پیامک هشدارآمیز به مالکان خودرو

اما در روزهای اخیر پیامک هشدارآمیزی نیز از سوی پلیس برای بعضی از مالکان خودرو ارسال شده است.

مالک محترم وسیله نقلیه به شماره انتظامی شخصی … برابر آنالیز سوابق رانندگی، شما دارای تخلف حادثه ساز در سال 1400 و جز رانندگان پرخطر محسوب و تحت رصد پلیس هستید. این پیامکی است که در روزهای اخیر برای بعضی از مالکان خودرو ارسال شد.

بعضی می گویند این پیامک در حالی برای آنها ارسال شده که آنها در امسال تخلفی نداشته اند. عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس هدایت و رانندگی کشور در همین مورد گفت: رانندگان نباید هیچ نگرانی بابت این پیامک داشته باشند.

پیامک به معنای جریمه خودرو نیست

جهانی به ایسنا گفت: این پیامک برای آن دسته از افرادی صادر شد که در طول سال گذشته دست کم یک تخلف رانندگی حادثه ساز را مرتکب شده اند. با توجه به اینکه سوابق پلاک آنها در سامانه پلیس راهور وجود دارد، این پیامک به منظور هشدار به آنان ارسال شد.

اما آیا مالکان خودرو باید منتظر جریمه باشند؟ معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس هدایت و رانندگی کشور در این مورد گفت: این پیامک به معنی توقیف یا جریمه وسیله نقلیه نیست.

جهانی ادامه داد: برابر ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حدود 20 تخلف شامل سرعت غیرمجاز، حرکت خلاف جهت، دور زدن در محل ممنوع، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت مقررات حمل بار، دنده عقب در بزرگراه، حرکت مارپیچ و … جزو تخلفات پرخطر محسوب می گردد. از این رو رانندگانی این پیامک را دریافت نموده اند که در طول سال 1400 دستکم یکی از این تخلفات 20 گانه را مرتکب شدند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14125

به "پیامک جالب ناجا درباره سفرهای نوروزی، وعده خودروی رایگان به رانندگان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک جالب ناجا درباره سفرهای نوروزی، وعده خودروی رایگان به رانندگان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید