هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت بدن

به گزارش دوست بلاگ، شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید ، احساس خستگی می کنید ، دلیل این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد . آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می گردد و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می گردد . اگر بدن شما به مقدار کافی پر آب باشد ، قلب شما هم مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن ، با شدت بیشتری کار کند .

هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت بدن

هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت بدن

1. افزایش انرژی بدن

شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید ، احساس خستگی می کنید ، دلیل این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد . آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می گردد و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می گردد . اگر بدن شما به مقدار کافی پر آب باشد ، قلب شما هم مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن ، با شدت بیشتری کار کند .

2. حفظ تناسب اندام

اگر در پی کاهش وزن هستید ، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می گردد و باعث می گردد احساس سیر بودن به شما دست دهد . بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری ، آب بنوشید . بعلاوه چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید ، بدن شما بایستی این آب را گرم کند ، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد احتیاج را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد .

3. کاهش استرس

85 درصد بافت مغز را آب تشکیل می دهد . به هنگام تشنگی ، بدن و مغز برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس روبرو می شوند . برای کاهش سطح استرس ، همواره به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش ، یک بطری آب به همراه داشته باشید ، تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید .

4. جلوگیری از گرفتگی عضلات

نوشیدن آب باعث می گردد که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن ها راحت تر انجام گردد . بعلاوه آب به اسم یک روان کننده در مفصل ها عمل می نماید . هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد ، می توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کار های بدنی را انجام دهید .

5. تغذیه پوست

خطوط ریز و شیار های پوست به هنگام کمبود آب ، بیشتر و عمیق تر می شوند . نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می گردد . بعلاوه آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می گردد و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می نماید و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می نماید .

6. بهبود کارکرد دستگاه گوارش

آب هم همچون فیبر ها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می گردد . آب باعث تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول جهت آن می گردد . بعلاوه جذب برخی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با یاری مولکول های آب انجام پذیر است .

7. کاهش خطر ابتلا به سنگ های کلیه و مثانه

با نوشیدن آب ، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری کاهش می یابد . آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار می گردد و مانع از تشکیل کریستال های سنگ های مجرای ادراری می گردد . سنگ های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی توانند شکل بگیرند ، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناک کاهش می یابد .

منبع:Persian-star.org

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : sajad2007

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11551

به "هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت اثر شگفت انگیز آب بر سلامت بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید