نمایندگان به یوسف نوری برای سکان داری وزارت آموزش و پرورش اعتماد خواهند کرد

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش مناسب ترین گزینه برای سکانداری در این وزارتخانه است، توضیح داد فضای کلی مجلس درباره انتخاب وزیر پیشنهادی مناسب است و به دور از هرگونه تعصب سیاسی و با تکیه بر شرایط کنونی، باید فردی اجرایی و باتجربه که توانمندی لازم را در اختیار دارد، تصدی این وزارتخانه کلیدی را در دست گیرد.

نمایندگان به یوسف نوری برای سکان داری وزارت آموزش و پرورش اعتماد خواهند کرد

پرویز اوسطی، نماینده مردم قروه و دهگلان و عضو کمیسیون کشاوری، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا با اشاره به معرفی دکتر یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: دو بال توسعه هر کشور اقتصاد و آموزش است و حتی اقتصاد بر بستر فناروی، علم و دانش و آموزش رشد می یابد. وزارت آموزش و پرورش رکن، بنیان و اساس آموزش در کشور است و عملکرد مناسب این وزارتخانه منجر به شناسایی درست استعدادها شده و منجر می گردد که استعدادها جهت درستی را به سمت آموزش عالی طی نمایند.

مدیریت در آموزش و پرورش کلیدی ترین مدیریت در هر کشور است

نماینده مردم قروه و دهگلان اضافه نمود: مدیریت در آموزش و پرورش کلیدی ترین مدیریت در هر کشور است. تا به امروز دو گزینه برای تصدی این وزارتخانه معرفی شده است و نمایندگان مجلس به دور از هر حاشیه ای و صرفا در راستای انتخاب برترین گزینه برای این وزارتخانه به دو گزینه قبلی معرفی شده رای اعتماد ندادند. اما دکتر نوری از بدنه آموزش و پرورش بوده و تجارب لازم را در این حوزه در اختیار دارد.

مجلس به نوری اعتماد خواهد نمود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: انتخاب دکتر نوری، گزینه ای مناسب برای تصدی این وزارتخانه است و نگاه من این است که مجلس به او اعتماد خواهد نمود.

وی با بیان اینکه با معرفی دو گزینه قبلی و عدم اعتماد مجلس به آن ها، کمی زمان از دست رفته است، گفت: به نظر می رسد نوری بتواند تصدی این وزارتخانه را در دست بگیرد و در شرایطی که این وزارتخانه به فعالیت های اجرایی و کار و کوشش احتیاج دارد بتواند امور را راهنمایی و راهبری کند.

اوسطی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، طرح رتبه بندی معلمان و ... در دستور کار این وزارتخانه و مجلس است، اضافه نمود: وزیر باید امور را در دست گیرد تا بتواند با همکاری مجلس و دولت، مطالبات بدنه آموزش و پرورش را پاسخ دهد و به عقیده من مجلس به گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت آموزش و پروش رای اعتماد خواهد داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای نوری در بدنه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه لازم را برای تصدی این وزارتخانه در اختیار دارد و می تواند گزینه ای مناسب باشد.

وی با بیان اینکه دکتر نوری برنامه پیشنهادی خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارایه داده است، توضیح داد: تمامی کمیسیون ها از جمله کمیسیون کشاورزی مجلس نظر نهایی خود را براساس شاخص های مورد نظر درباره انتخاب وزیر پیشنهادی اعلام خواهند کرد. البته گزارش اصلی از سوی کمیسیون آموزش مجلس ارایه خواهد شد.

اوسطی مطرح نمود: فضای کلی مجلس درباره انتخاب وزیر پیشنهادی مناسب است و به دور از هرگونه تعصب سیاسی و با تکیه بر شرایط کنونی باید فردی اجرایی و باتجربه که توانمندی لازم را در اختیار دارد، برای تصدی این وزارتخانه انتخاب کرد.

وی توضیح داد : مصلحت نیست که وزارتخانه کلیدی مانند آموزش و پرورش را بیش از این بدون وزیر باقی گذاشت. آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد وزیر پیشنهادی با برنامه است و رئیس جمهوری نیز براساس نکات کلیدی دکتر نوری را به مجلس معرفی نموده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اضافه نمود: این امیدواری وجود دارد که مجلس به گزینه پیشنهادی رای مثبت دهد.

یوسف نوری متولد سال 1340 در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی بعلاوه مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه 7 آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13961

به "نمایندگان به یوسف نوری برای سکان داری وزارت آموزش و پرورش اعتماد خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان به یوسف نوری برای سکان داری وزارت آموزش و پرورش اعتماد خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید