معرفی هاچ بک داغ کوپرا لئون

به گزارش دوست بلاگ، کوپرا لئون با جلوپنجرهٔ منحصربه فرد و ورودی های هوای اسپرت تر، از سئات لئون معمولی متمایز شده و کمی تهاجمی تر از آن به نظر می رسد.

معرفی هاچ بک داغ کوپرا لئون

به گزارش خبرنگار ، کوپرا که چند وقتی است به برندی مستقل تبدیل شده، نسخهٔ اسپرت هاچ بک و استیشن سئات لئون را معرفی نموده است. کوپرا لئون با جلوپنجرهٔ منحصربه فرد و ورودی های هوای اسپرت تر، از سئات لئون معمولی متمایز شده و کمی تهاجمی تر از آن به نظر می رسد. این هاچ بک اسپرت در بخش جانبی هم با رکاب های آئرودینامیک و رینگ های آلیاژی ویژه با تریم برنزی قابل سفارش، خود را از همتایان ضعیف تر خود متمایز نموده است. یک دیفیوزر شیک با چهار سر اگزوز برنزی هم تکمیل کنندهٔ ویژگی های ظاهری منحصربه فرد کوپرا لئون هستند.

در داخل این خودرو نیز تغییراتی جزئی اجرا شده که ازجملهٔ آن ها می توان به غربیلک فرمان D شکل با لوگوی کوپرا، تریم برنزی و دوخت برنزی به همراه جایگاه های اسپرت، پارکابی های چراغ دار، تریم آلومینیومی تاریک، نورپردازی داخلی و پدال های اسپرت تر اشاره نمود. کوپرا لئون، اما علاوه بر برخوردار از ویژگی های خاص، از صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کنترل صوتی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم هم سود می برد.

زیر کاپوت کوپرا لئون یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که در سه سطح قدرت مختلف قابل انتخاب است. نسخهٔ پایهٔ این موتور 245 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید درحالی که این اعداد در نسخهٔ میانی به 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور می رسد. قوی ترین نسخهٔ این پیشرانه نیز 310 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد، ولی این نسخه صرفاً در لئون استیشن ارائه می گردد.

انتقال نیروی هر سه نسخهٔ این پیشرانه توسط یک گیربکس دوکلاچه صورت می گیرد، ولی در دو نسخهٔ اول نیرو فقط به چرخ های جلو منتقل می گردد درحالی که نسخهٔ استیشن 310 اسب بخاری به صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. کوپرا فعلاً جزئیات دقیقی از لئون اعلام ننموده و صرفاً گفته است که یکی از نسخه های آن می تواند ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اما خبر بزرگ برای کوپرا لئون ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین هیبریدی برای آن است. این نسخه به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری 13 کیلووات ساعتی مجهز است. این ترکیب مجموعاً 245 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. کوپرا لئون پلاگین هیبریدی می تواند 60 کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند. هنگامی که شارژ باطری ها خالی گردد نیز می توان با شارژر های 3.6 کیلووات ساعتی AC ظرف سه ساعت و نیم و با سوکت های 230 ولتی ظرف شش ساعت آن ها را شارژ کرد.

کوپرا لئون، اما علاوه بر برخورداری از پیشرانه های قوی تر، به سیستم تعلیق اسپرت، ترمز های برمبو و سیستم کنترل شاسی تطبیقی هم مجهز شده است. این هاچ بک داغ اسپانیایی همچنین از مرکز ثقل پایین تری هم سود می برد، زیرا ارتفاع آن 20 تا 25 میلی متر از سئات لئون معمولی کوتاه تر است. علاوه بر این، در این ماشین چهار حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، کوپرا و شخصی هم ارائه شده است. کوپرا لئون برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش درمی آید و سپس اواخر امسال به بازار عرضه می گردد، ولی سازندهٔ اسپانیا یی هم اکنون پیش فروش آن را شروع نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3519

به "معرفی هاچ بک داغ کوپرا لئون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هاچ بک داغ کوپرا لئون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید