معرفی روستای زیبا و سرسبز آپنزل در کشور سوئیس

به گزارش دوست بلاگ، آپنزل یکی از زیباترین دیدنی های سوئیس است. سفر به سوئیس به عنوان یکی از گران ترین کشورهای حوزه شینگن و قاره اروپا، جزو گزینه های بسیار جذابی است که معمولا بخاطر عدم توانایی در مدیریت هزینه های سفر توسط گردشگران ایرانی کنار گذاشته می شود. تنوع فعالیت های گردشگری، بهشت روی زمین یعنی سوئیس آنقدر زیاد است که در تصور هیچ توریستی پیش از سفر به این کشور نمی گنجد. کشور سرسبز و زیبای سوییس در رشته کوه های آلپ قرار گرفته است، طبیعت سرسبز سوئیس مانند جنگل ها، مراتع زیبا و دریاچه های آبی هستند، که این مناظر برای عکاسی از مکان های فوق العاده مناسب و زیبا به شمار می فرایند.

معرفی روستای زیبا و سرسبز آپنزل در کشور سوئیس

آب و هوای سوئیس یکنواخت نیست و هر منطقه ای از آن با منطقه دیگر متفاوت است. در فصل تابستان، هوا معمولا گرم و مرطوب است و زمستان های سردی در این کشور مخصوصا در مناطق کوهستانی وجود دارد.

کشور سوئیس را خیلی ها با فرصت های اسکی زیاد آن می شناسند، طوری که چند تا از بهترین پیست های اسکی جهان در آن واقع شده است.

بهترین زمان سفر به سوئیس کاملا بستگی به هدف شما از سفر دارد. برای مثال اگر به ورزش های زمستانی علاقه مند باشید، ماه های سرد سال را باید انتخاب کنید؛ اما سوئیس یکی از بهترین آب و هواها را در فصل تابستان دارد، به همین دلیل این فصل، فصل شلوغ و پر گردشگری است.

با رزرو آنلاین تور سوئیس خبرنگاران سفری بی نظیر را به این کشور تجربه کنید.

معرفی شهر آپنزل

شهر آپنزل یکی از شهرهای بسیار سرسبز و بکر کشور سوئیس است. آپنزل یک شهر است. اما بیشتر به روستا شبیه است چرا که به دلیل گردشگری همان بافت قدیمی با کلبه های چوبی را حفظ کرده است.

این شهر حدود شصت و شش مایل مربع مساحت دارد و در ایالت سن گال واقع شده است. این شهر زیبا در اواخر قرن شانزدهم به دو نیم ایالت پروتستان و کاتولیک تقسیم بندی شد.

آپنزل روستایی کوچک و خوش منظره با ساختمان هایی نقاشی شده و کوچه هایی باریک است و قرارگیری آن در نزدیکی دامنه کوه های آلپستین Alpstein از آن یک دروازه عبور عالی برای شرکت در فعالیت های فضای باز تابستانی و زمستانی نظیر کوه نوردی و اسکی ساخته است. همچنین شما می توانید سوار بر راه آهن اپنزل به Wasserauen رفته و به کاوش و گشت و گذار در غارهای جذاب و ماقبل تاریخ Wildkirchli بپردازید (که دارای ساکنینی در 40.000 سال پیش بوده است).

پنیرهای آپنزل

شهرتی دیگری که این منطقه دارد به خاطر پنیر هایش است. در شهر آپنزل پنیرهایی ساخته می شود که شهرت جهانی دارد. پنیرهایی که خوشمزگی آن بیش از حد است و همین خوشمزگی پنیر باعث شده تا این منطقه به شهرت جهانی برسد.

عکاس های حرفه ای برای به تصویر کشیدن زیبایی هایی طبیعت سوئیس به مناطق بکری مانند آپنزل می فرایند و هنر خود را با زیبایی خلقت خداوند تلفیق می کنند. آپنزل از مناطقی است که عاشقان طبیعت می توانند از پیاده روی در دامان آن لذت ببرند و با قدم گذاشتن در هر گوشه این شهر، زیبایی های جدید آن را کشف کنند.

روستای آپنزل از مناطقی است که عاشقان طبیعت می توانند از پیاده روی در دامان آن لذت ببرند و با قدم گذاشتن در هر گوشه این روستا، زیبایی های جدید آن را کشف کنند. در آپنزل راستاهای بسکمک برای پیاده روی طراحی شده که می توانید از آن راه ها برای گشت و گذار در روستا استفاده کنید، اما اگر پیاده روی به مدت طولانی برای شما سخت است، می توانید از ماشین های کابلی که به قله های بلند کوه های اطراف می فرایند، استفاده کنید. راه های پیاده روی که طراحی شده باعث شده گردشگران تجربه های بیشتری کسب کنند، با مردم روستا آشنا شوند و از راستا لذت ببرند و ورزشی هم انجام دهند.

شکل طبیعی منطقه به نوعی است که در بین تپه ماهورها و مزارع وسیع مردم پراکنده شده اند. با دیدن این مناظر خاطرات کارتون های دهه 60 در ذهن ما ایرانی ها تجلی می نماید. کوه های آلپ که برای همه ما خاطره ای در کارتون های دهه 60 هستند را در این منطقه می توان مشاهده کرد.

در این روستا فقط پیاده روی کنید!

روستای آپنزل آنقدر جذاب و زیبا است که برای بیرون رفتن و در روستا دوری زدن، پیاده روی بهترین گزینه است! اگر روزی به این روستا رفتید پیشنهاد می شود که پیاده به قسمت های مختلف بروید.در این روستا می توانید ساختمان های قدیمی با رنگ های متفاوت است که بیشتر آن ها به کافه، نانوایی، شیرینی پزی، رستوران و فروشگاه های مخصوص پنیر تعلق دارند را ببینید. آپنزل به انواع پنیر هایش شهرت دارد. پس در سفر به این کانتون، حتما از کارخانه های محلی تولید پنیر و مراحل تهیه آن دیدن کنید. می توانید از تور های محلی نیز برای این بازدید جالب، کمک بگیرید.

روستای آپنزل بهترین مکان هم برای عاشقان طبیعت و هم برای علاقه مندان به غذا است. روستایی با چشم انداز هایی بسیار زیبا و شب هایی پر از آرامش و لحظاتی به یاد ماندنی برای شما خلق کند. آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم اندازهای روستایی است و با کوه پایه های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه مندان به پیاده گردی یا Hiking است.

در این روستا نساجی وگل دوزی پیشرفت خوبی داشته است؛ اما این روستا در زمینه های دیگر مدرن، سرعت زیادی نداشته است. در روستای آپنزل مردم محلی و بومی روستا از لباس های محلی خود به طور زیاد استفاده نمی کنند و فقط در جشن ها این لباس های زیبا و جذاب محلی پوشیده می شود؛ اما گاهی هم دیده می شود که بعضی از زنان لباس محلی را پوشیده اند و جلوی درب خانه خود در حال بافندگی هستند.

معماری قدیمی اما سرزنده آپنزل

با اینکه معماری و ساختمان های روستا بسیار قدیمی و کهنه است اما بسیار تمیز است. از نظر سکوت و آرامش می توان گفت این روستا بهتر از هر شهر و روستای دیگری در سوئیس است.

شاید برایتان جالب باشد که که آپنزل، شهر است اما بعضی از افراد به دلیل مساحت کوچکش به آن روستا می گویند. شاید شنیده باشید که به کانتون آپنزل نیز بگویند، در کشور سوئیس به تقسیمات کشوری کانتون گفته می شود که تقریبا معادل شهرستان در کشور ماست.

طبیعت آپنزل کوه ها و کوهپایه ها و سرسبزی آن بهشتی بی نظیر ساخته است. قطعا سفر به آپنزل فراموش نشدنی خواهد بود. مردم آپنزل به خاطره هوشمندی و علاقه به موسیقی مشهور هستند. ساکنان آپنزل از خوشبخت ترین ساکنان سوئیس هستند.

هزینه های حمل و نقل

بهترین راه حمل و نقل در کشور سوییس به خصوص در شهرهای بزرگ آن، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است. استفاده از اتوبوس تقریبا 5 فرانک هزنیه دارد که البته بستگی به مدت سفر و مسافت دارد. سرویس های Uber هم برای حمل و نقل در شهر در دسترس هستند. در بسکمک از شهرها و روستاهای سوییس از جمله آپنزل ماشین تردد نمی نماید.

آپنزل، دهکده ای بدون ماشین و شهرداری

دهکده ای بدون ماشین با خطوط زیبا و تعداد بی شماری فروشگاه و بوتیک کوچک که برای خرید و گشت و گذار ایده آل هستند.

این شهر، شهرداری ندارد و قسمت های مختلف آن توسط شهرداری های دیگر ایالت مدیریت می شود.

با رفتن به این منطقه از سوئیس به زیبایی های طبیعت و کوه های آلپ پی می برید. در منطقه اقامتگاه هایی هم برای اسکان جهانگرد ها در نظر گرفته شده است. رستوران های آپنزل غذایی به مسافرین می دهند که تا مدتها مزه اش در دهان آنها باقی می ماند آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان هستند. از هر نظر سوئیس مقصد خوبی برای گردشگری است.

سوئیس، بکرترین کشور حوضه آلپ

هرچند کشور های دیگری که کوهستان آلپ از آن ها می گذرد، چنین مناظری دارند؛ اما به جرات می توان گفت سوئیس تمیزترین و بکرترین آنهاست. پنیر یکی از خوراکی های محلی روستای آپنزل است و شهرت آن باعث شده تا مردم به کارگاه های تولید پنیر بفرایند و طرز تهیه آن را تماشا کنند. سوئیس از هر نظر برای گردشگران مقصد مناسبی است، چرا که طبیعت بکر، غذاهای خوش طعم و اقامتگاه های بوم گردی تمیز و لوکس آن شما را از سفر به این کشور شاد می کند.

اپنزل را نمونه ای از یک دهکده بسیار زیبا و رنگین است که رنگ اصلی آن سبز است. دهکده ای که پر از حیوانات اهلی مختلفی است. سرسبزی و دشت ها و کوه های شیب دار باعث جذب هزاران جهانگرد در سراسر جهان به سوئیس است. شاید جالب باشد اما یکبار سفر به آپنزل شما را ورزشکار می نماید به این دلیل که بخاطر جاذبه های دیدنی بسیار زیبا و شهرهای بدون ماشین، شما پیاده روی می کنید.

بهترین تفریحات در آپنزل

بهترین تفریحات آپنزل، رفتن به کوهستان و پیاده روی است، تلکابین سوار شدن ممکن است برای کسانی که اولین بار است سوار این وسیله می شوند، هیجان انگیز و جذاب باشد، قطار سواری نیز در این روستا بسیار جالب و هیجان انگیز است، راستا قطاری که در دل کوه و در میان سبزه و برف می رود و می رود تا به مقصد نهایی می رسد. حتی اگر یکبار در هر شهری از سوئیس سوار قطار شدید، دیگر دوست ندارید از قطار پیاده شوید. سفر به آپنزل آنقدر مزه می دهد و سوئیس آنقدر جاذبه دیدنی و شهرهای بسیار زیبا و بناهای تاریخی و خانه ها و ساختمان های جذاب و کوه ها و منظره های شگفت انگیز دارد که سفرتان به سوئیس تا آخر عمر فراموشتان نمی شود. سفری که هرجا بروید از آن سخن می گویید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10074

به "معرفی روستای زیبا و سرسبز آپنزل در کشور سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روستای زیبا و سرسبز آپنزل در کشور سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید