مصرف مازوت نیروگاه های تهران به صفر رسید

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران عنوان کرد در حال حاضر هیچ یک از نیروگاه های حرارتی استان تهران از مازوت مصرف نمی کنند و سوخت اصلی آن ها توسط گاز طبیعی تامین می شود.

مصرف مازوت نیروگاه های تهران به صفر رسید

به گزارش وزارت نیرو، یعقوب روحی گفت: هم اکنون سوخت اصلی سه نیروگاه دولتی تهران (بعثت، ری و طرشت) گاز طبیعی بوده و تنها طی ایام محدودی از سال در نیروگاه ری به دلیل محدودیت تأمین سوخت گاز و برای حفظ پایداری شبکه و عدم اعمال خاموشی ناخواسته از سوخت گازوئیل آن هم در حجم محدود استفاده می شود.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته با توجه به تعامل و همکاری همه جانبه نیروگاه های منطقه تهران با سازمان محیط زیست و در راستای رعایت الزامات زیست محیطی، استفاده از سوخت مازوت در چرخه تولید نیروگاه بعثت نیز حذف شده است و با هماهنگی های اجرا شده به جهت ضرورت تأمین برق مورد نیاز منطقه جنوب شهر تهران سوخت گاز به این نیروگاه تخصیص می یابد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران اضافه نمود: علاوه بر اقدامات اجرا شده به منظور بهبود آلایندگی نیروگاه بعثت، برای اولین بار در منطقه خاورمیانه سیستم استحصال گاز co2 (گاز گلخانه ای) از اگزوز واحدهای بخار در این نیروگاه نصب شده است که با استفاده از این سیستم، گاز co2 از اگزوز واحدها جذب و از انتشار آن به محیط زیست جلوگیری می شود.

روحی تاکید کرد: همچنین در راستای الزامات قانونی و تکالیف تعیین شده در جهت بهبود راندمان و تولید برق سبز (سازگار با محیط زیست) پروژه جایگزینی واحدهای فرسوده نیروگاه طرشت و ری در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به نصب واحدهای جدید با تکنولوژی روز دنیا و بهبود راندمان این نیروگاه ها شاهد کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت آن ها خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران علاوه بر نیروگاه های دولتی یاد شده، سوخت اصلی دو نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت و پرند نیز گاز طبیعی بوده و در شرایط قطع سوخت گاز به صورت محدود از سوخت گازوئیل به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می کنند و با توجه به تکنولوژی واحدهای نصب شده قابلیت استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه ها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7609

به "مصرف مازوت نیروگاه های تهران به صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف مازوت نیروگاه های تهران به صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید