مخالفت اوباما با انتخاب سندرز به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکراتها

به گزارش دوست بلاگ، یک نشریه آمریکایی گزارش کرد، باراک اوباما در اظهار نظرهایی خصوصی فاش نموده، در صورت قوی شدن احتمال انتخاب برنی سندرز به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها شخصا با این مساله مخالفت و کوشش خواهد نمود جلوی نامزدی سندرز را بگیرد.

مخالفت اوباما با انتخاب سندرز به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکراتها

نشریه پولتیکو نوشت، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظرهایی خصوصی گفته چنانچه برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی در رقابت درون حزبی دموکرات ها فزونی چشم گیری پیدا کند او با نامزدی سندرز مخالفت و کوشش خواهد نمود جلوی او را بگیرد.

با این حال یک مشاور نزدیک به باراک اوباما به پلیتیکو گفت، نمی تواند تایید کند که اوباما حرفی از ایستادگی در برابر نامزدی سندرز برای ریاست جمهوری زده باشد.

این مشاور گفت: اوباما این حرف را مستقیما به من نزده است ، تنها دلیل این که من در رد کامل آن مردد هستم این است که اگر برنی سندرز کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات ها گردد فکر می کنم شاید همه ما مجبور شویم در مخالفت با آن چیزی بگوییم. اما من چنین امری را محتمل نمی دانم و از نظر من این اتفاق نخواهد افتاد.

یک سخنگوی باراک اوباما در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرهای او در خصوص سندرز، به نظرات سابق اوباما ارجاع داد که گفته بود از هر کسی که در حزب دموکرات به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخاب گردد حمایت می نماید.

اوباما اوایل ماه جاری میلادی گفته بود: ما در رقابت درون حزبی جمهوریخواهان گروهی از افراد بسیار شایسته، جدی، باهوش و پرشور داریم که هر یک سابقه کار دولتی داشته و هر کسی که پیروز رقابت مقدماتی در حزب دموکرات گردد من نهایتا کوششم را می کنم تا او رئیس جمهور بعدی بگردد.

اوباما در طول کمپین درون حزبی دموکرات ها برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری، تا کنون سکوت اختیار نموده و از هیچ کاندیدایی رسما حمایت ننموده است.

او پیشنهاد داده که با تمامی کاندیداهای رقابت مقدماتی ملاقات کند و طبق اعلام رسانه ها به هر کسی که تا کنون با او ملاقات نموده مشاوره داده است.

یک مشاور نزدیک اوباما به پولتیکو گفت: من نمی توانم حتی تصور کنم در این میدان رقابت، گفتن حرفی از جانب اوباما علیه یک کاندیدا چقدر می تواند برای او بد تمام می گردد.

با این حال چند هفته پیش اوباما به نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات ها نسبت به روی آوردن افراطی به سیاست های چپگرایانه هشدار داده بود.

پولتیکو در مطلب خود رابطه بین سناتور الیزابت وارن، نامزد دیگر ریاست جمهوری حزب دموکرات و اوباما را هم مشهور به پیچیده بودن توصیف کرد.

این رئیس جمهور سابق در گفتگویی خصوصی، ظاهرا گفته اگر دموکرات ها زمانی که وارن در حال آنالیز نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود از او حمایت می کردند این کار آنها به معنی رد سیاست های مالی دولت او بود.،ایسنا

بیشتربخوانید،اوباما: فناوری نابرابری میان جوامع را توسعه داده است

  • تور سریلانکا

    تور سریلانکا | برای دیدن جزیره گرمسیری سریلانکا با تور ما همراه باشید و خاطرات لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1846

به "مخالفت اوباما با انتخاب سندرز به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکراتها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اوباما با انتخاب سندرز به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکراتها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید