مجلس شفافیت و پاسخگویی را از خود شروع کند

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - اعضای شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان با اعلام اینکه مجلس یازدهم در آزمون بزرگ شفافیت مردود شد، تاکید کردند انتظار می رود نمایندگان از مرحله شعار عبور کرده و اقدام علمی برای شفافیت پارلمانی بردارند.

مجلس شفافیت و پاسخگویی را از خود شروع کند

به گزارش شورای سیاست گذاری حزب ندای ایرانیان، در جلسه این شورا که به ریاست صادق خرازی دبیرکل حزب و با حضور مجید فراهانی رییس شورای مرکزی و اعضای شورای سیاست گذاری به صورت مجازی برگزار شد، اعضای شورای سیاست گذاری مخالفت دوباره مجلس یازدهم با طرح شفافیت آرا، طرحی که شعار اصلی نمایندگان اصولگرا در دوران رقابت های تبلیغاتی برای ورود به مجلس بود را ناامید کننده ارزیابی کردند.

اعضا در این نشست با اعلام اینکه مجلس یازدهم در آزمون بزرگ شفافیت مردود شد، افزودند: انتظار می رود نمایندگان از مرحله شعار عبور کرده و اقدام علمی برای شفافیت مجلسی بردارند.

در این نشست تاکید شد که مجلس شورای اسلامی نهاد قانون گذار در کشور است و شایسته است شفافیت و پاسخگویی را از خود آغاز کند. به گفته اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصویب شفافیت آرای نمایندگان گام مهمی جهت حاکم شدن شفافیت و پاسخگویی در سیستم سیاسی خواهد بود.

در این جلسه همچنین در خصوص تشکیل نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تأکید کردند که نفس ایجاد اجماع و هماهنگی برای برگزاری یک انتخابات پرشور که تضمین کنندۀ منافع ملی و حقوق مردم باشد، سزاوار تحسین است، اما باید با نگاهی به تجارب گذشته و رفع اشکالات اساسی که شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات داشت، نهاد فعلی قدمی به پیش باشد نه آنکه صرفاً همان فرایند پر اشکال قبلی با تغییر نام و صورت تکرار شود.

اعضای شورای سیاست گذاری بر شفافیت ساز وکارهای نهاد، امکان پاسخگویی به جریان ها، احزاب و مردم، بسترسازی برای حضور اقشار نادیده گرفته شده، به ویژه زنان و جوانان، تأکید کردند.

در این نشست همچنین تاکید شد که اعضای حقیقی اساساً باید جایگاه مشورتی داشته باشند و حق رأی صرفاً برای نهادهای مدنی حاضر باشد. همچنین انتظار می رود احزابی که می توان آن ها را حزب های کاغذی نامید که اصولاً فقط یک برگۀ مجوز اداری اند و هیچ بدنه و تشکیلاتی ندارند مشخص شرایط شوند.

اعضا پیشنهاد کردند برای حضور و تأثیرگذاری بیشتر، ساز وکار حق رأی متناسب با وزن اجتماعی و سیاسی احزاب، منطبق با یک تناسب هندسی، مشخص شود تا نهاد اجماع ساز بتواند به فلسفۀ وجودی و رسالت اجتماعی- سیاسی خود متعهد باقی بماند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای سیاست گذاری ضمن هشدار درخصوص احتمال بروز موج چهارم کرونا، خواستار آغاز سریع تر واکسیناسیون سراسری برای کنترل پاندمی کرونا شدند.

اعضا تاکید کردند که هر روز تعلّل و تأخیر در واکسیناسیون کرونا باعث بروز صدمات غیرقابل جبرانی خواهد شد.

در این نشست با اشاره به اینکه مطابق با اصل 29 قانون اساسی بهداشت و درمان رایگان حقی همگانی است، اعلام شد: انتظار می رود واکسیناسیون رایگان همگانی به دور از رانت و تبعیض با اولویت کادر درمان، سالمندان و بیماران صعب العلاج و گروه های آسیب پذیرتر هرچه سریع تر آغاز شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9162

به "مجلس شفافیت و پاسخگویی را از خود شروع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس شفافیت و پاسخگویی را از خود شروع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید