لزوم آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای بارش های پیش رو

به گزارش دوست بلاگ، معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای بارش های پیش رو گفت: تجهیزات لازم باید با برنامه ریزی دقیق برای مقابله با بارش ها در استان مهیا شود.

لزوم آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای بارش های پیش رو

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به این که فصل زمستان و بارش برف و باران در پیش است تمامی مدیران در سراسر استان در حوزه های روستایی و شهری به ویژه شهرداران، دهیاران و فرمانداران باید نسبت به لایروبی کانال ها و پاک سازی جهت آب های سطحی اقدام کنند.

وی اضافه نمود: در درون شهرها شهرداری ها مکلف اند تجهیزات لازم را برای مقابله با بارندگی های پیش رو فراهم و نواقص موجود را رفع کنند. در حوزه روستایی نیز دهیاران مکلف اند تجهیزات مورد نیاز خود را هرچه سریع تر کامل کنند تا هنگام بارندگی مسئله ای در راه های مواصلاتی ایجاد نشود. باید شارژ مخازن شن و نمک به ویژه در راه های مواصلاتی اصلی استان انجام شود.

وی تاکید کرد: دیگر اصل غافلگیری در سراسر استان تهران برای مقابله با بارش ها پذیرفته نیست؛ امروز هواشناسی می تواند از چند روز قبل پیش بینی بارش ها را انجام دهد لذا شهرداران و دهیاران تجهیزات لازم را از پیش آماده کنند و از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمات بهره بگیرند.

  • کاهش آلودگی ها و ساماندهی پسماند

معاون عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع نظارت بر دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهکمک ها در حوزه آلایندگی تجهیزاتشان اشاره کرد و اضافه نمود: بعضاً در شهرداری ها برخی تجهیزات و کارگاه ها آلایندگی بالایی دارند ابتدا باید از همین دستگاه ها برای کاهش آلودگی هوا اقدامات انجام شود که این امر مستلزم نظارت حوزه عمرانی استانداری بر شهرداری ها و دهکمک های استان تهران است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر در حوزه ساماندهی پسماند نیز مسائل بسکمک وجود دارد؛ لذا باید تمام فرآیند جمع آوری، انتقال، تفکیک از مبدأ و دفن پسماند به صورت یک فرآیند دیده شود و در هر دو حوزه روستایی و شهری برنامه مدون برای دفع پسماندها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: گاهی مواردی مشاهده می شود که در زمین های اطراف برخی شهرستان ها انباشت زباله ها وجود دارد که مسائل بسکمک را برای استان ایجاد کرده است. علی رغم این که ما موضوع ایجاد سایت ویژه ای برای پسماندها را در فشافویه دنبال می کنیم، شهرستان ها نیز باید با روش علمی و صحیح در حال حاضر پسماندهای خود را سازمان دهی کنند.

تقی زاده با تاکید بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ سازی در حوزه پسماند گفت: آموزش شهروندان در حوزه پسماند اهمیت بسزایی دارد و کمک می کند در ساماندهی پسماند شهروندان به عنوان ذی نفعان اصلی شهر و روستا نقش مؤثری داشته باشند.

  • کنترل ساخت وسازها

وی ادامه داد: در حوزه ساخت و سازهای روستایی نیز توجه مدیران باید به صورت دقیق به اجرای قوانین و ضوابط جلب شود. امروز در برخی نقاط استان شرایط خارج از ضوابط در حوزه ساخت وسازها بسیار مشهود است که باید توسط فرمانداری ها و دهیاران کنترل و نظارت دقیقی اعمال شود. نباید تخلف ساختمانی به عنوان منبع درآمدی محسوب شود.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2568

به "لزوم آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای بارش های پیش رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها برای بارش های پیش رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید