طراحی کنترل کننده هوشمند سیگنال مخابراتی در کشور، یک میلیون پورت مخابراتی فراوری می گردد

به گزارش دوست بلاگ، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از فراوری محصولی به نام کنترل کننده هوشمند سیگنال مخابراتی اطلاع داد و گفت: در امسال یک میلیون پورت مخابراتی را در کشور فراوری می کنیم.

طراحی کنترل کننده هوشمند سیگنال مخابراتی در کشور، یک میلیون پورت مخابراتی فراوری می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، یک شرکت دانش بنیان اقدام به باز طراحی و فراوری محصولی با قیمت و کیفیت مناسب با ویژگی های مورد احتیاج مصرف نماینده داخلی نموده است در واقع فعالیت این شرکت گام مهمی در راستای حمایت از فراوریات داخلی به شمار می رود که در صورت پایدار بودن، می توان به صادرات چنین محصولاتی نیز امیدوار بود. از آنجایی که فراوری داخلی در سال جهش فراوری، با در نظر دریافت تحریم ها، در بهبود شرایط مالی کشور بسیار مؤثر خواهد بود با فرهاد کرم زاده رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان ساعتی را به گفت وگو پرداختیم تا تجربه این شرکت را در راستای بومی سازی یک محصول ضروری در صنعت مخابرات، معرفی کنیم.

فرهاد کرم زاده مدیر این شرکت دانش بنیان از سال 1370 فعالیت خود را در حوزه مخابرات و IT آغاز کرد و در سال 1384 به گروه شرکت های شاتل پیوست و در حال حاضر 3 سال می گردد که به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان مشغول به کار است. این شرکت دانش بنیان به عنوان یک شرکت تامین نماینده تجهیزات مخابراتی و شبکه است که از سال 1385 فعالیت خود را در این حوزه آغاز نموده و با داشتن چند نمایندگی معتبر، توانسته است صندلی مناسبی را در این بازار داشته باشد.

آنچه در گفت وگوی ما بافرهاد کرم زاده می خوانید:

همکاری مشترک در تحقیق و فراوری محصولات داخلی با همکاری شرکت های دانش بنیان دیگر

فراوری محصولی به نام کنترل نماینده هوشمند سیگنال مخابراتی

محصولاتی را که مشابه خارجی داشته در داخل کشور فراوری کنیم

با تشکیل کارگروه ها و یا کنسرسیوم های مشترک، فضای فراوری را متحول کنیم

تامین احتیاجهای امروز صنایع داخلی

فراوری یک میلیون پورت مخابراتی در امسال

فراوری داخلی با کیفیت مطلوب، یک شبه اتفاق نمی افتد

ما از فراوری داخل حمایت می کنیم و دستیابی به تکنولوژی را برای کشور ضروری می دانیم

همکاری مشترک در تحقیق و فراوری محصولات داخلی با همکاری شرکت های دانش بنیان دیگر

فارس: یکی از اقداماتی که اخیرا این شرکت دانش بنیان با همکاری یکی دیگر از شرکت ها در راستای حمایت از فراوری داخلی انجام داده تحقیق و توسعه یک محصول است، لطفا درباره آن شرح دهید و بگوئید چطور به سمت همکاری با شرکت های فراورینماینده داخلی حرکت کردید؟

کرم زاده: همزمان با آغاز ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL در سال 1382 این شرکت اقدام به وارد کردن تجهیزات مورد احتیاج این بخش در لایه دسترسی (تجهیزات اکتیو) و سمت مشتری (تجهیزات انتهایی مانند انواع مودم ها) کرد. با توجه به شرایط خاص و تحریم ها، شرکت تصمیم گرفت تا شرکای تجاری پرقدرت و با دانش فنی در این حوزه را در شرق آسیا شناسایی کند، نتیجه این اقدام همکاری و دریافت نمایندگی انحصاری از یک شرکت عظیم برای 10 سال شد که در حال حاضر بخش عظیمی از تجهیزات منصوبه برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در کشور با این همکاری در حال استفاده است. اکنون در حال آنالیز امکان انتقال تکنولوژی و فراوری محصولات این شرکت در داخل کشور هستیم از طرفی باید بگویم این شرکت با توجه به احتیاج جامعه به محصولات و فناوری های مرتبط با اینترنت پر سرعت، از سال 96 به صورت رسمی تأمین این محصولات را از فراورینمایند گان داخلی آغاز کرد که این رویکرد، به عنوان اولین همکاری مشترک در تحقیق و فراوری محصولات داخلی با همکاری شرکت های دانش بنیان دیگر، شکل گرفت.

به دنبال امکان انتقال تکنولوژی و فراوری محصولات این شرکت در داخل کشور هستیم

این شرکت دانش بنیان ، یک شرکت تأمین نماینده محصولات داخلی محسوب می گردد

فارس: چند درصد از محصولات فراوریی این شرکت در داخل کشور مصرف می گردد؟

کرم زاده: از آنجایی که این شرکت دانش بنیان ، به عنوان یک شرکت تأمین نماینده، می تواند ارتباط فراورینمایندگان را با بازار برقرار نموده و محصولات شان را معرفی نمایند، در نمایشگاه های مختلف با شرکت های فعال در حوزه های اکتیو و پسیو، مذاکراتی داشتیم و در حال حاضر، حدود 50 درصد از خرید محصولات ما برای ارائه به شرکت های گروه خود یا سایر خریداران، از شرکت های فراورینماینده داخلی انجام می گردد.

فراوری محصولی به نام کنترل نماینده هوشمند سیگنال مخابراتی

فارس: ایده همکاری و توسعه محصول کنترل نماینده هوشمند سیگنال مخابراتی با همکاری یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان از کجا آغاز شد؟

کرم زاده: ایده همکاری با سایر شرکت های دانش بنیان به دنبال احتیاج به یک محصول شکل گرفت، محصولی به نام کنترل نماینده هوشمند سیگنال مخابراتی که یک فراورینماینده چینی آنرا فراوری می کرد. این محصول یک اسپیلیتر است که کار محافظت از شبکه را انجام می دهد. در واقع باید بگویم تیم فنی شرکت ، محصول مذکور را مهندسی معکوس نموده و با یک طراحی مناسب و با همان کیفیت محصول چینی، به ما تحویل داد ضمن اینکه از نظر قیمت گذاری نیز بسیار مناسب بود این در حالی است که یکی از مسائل ما با فراورینمایندگان داخلی مسأله قیمت است، در بیشتر مواقع قیمت آنها از قیمت فراورینمایند گان خارجی بیشتر است که این نکته، یک مزیت عمده در همکاری با شرکت های دانش بنیان محسوب می گردد.از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در ادامه همکاری با شرکت خارجی ، نسخه نمونه محصول اسپیلیتر آماده شد و توسط تیم های فنی شرکت و همینطور آزمایشگاهای معتبر و مورد تائید، مورد آنالیز نهاده شد که این فرایند نیز نشان دهنده کیفیت خوب این محصول است، در نهایت نتیجه خوبی از این آنالیز ها به دست آوردیم و پیروز شدیم این محصول را آماده ارائه کنیم.

محصولاتی که مشابه خارجی داشته را در داخل کشور فراوری کنیم

فارس: با توجه به پیروزیتی که به دست آوردید آیا به دنبال توسعه همکاری هستید؟ طرح های توسعه ای دیگری نیز در راستای بومی سازی محصولات با شرکت های دانش بنیان خواهید داشت؟

کرم زاده: با توجه به رویکردی که از دیگر شرکت های دانش بنیان دیدیم، به هیأت مدیره این شرکت ها پیشنهاد دادیم که با ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان و تأمین نماینده و خریدار و همچنین دارای ظرفیت های لازم در بازار، در فراوری محصولات مشابه برای زیرساخت های اینترنت پرسرعت همکاری داشته باشند. بر همین اساس نیز تصمیم گرفتیم یک کمیته مشترک محصول داشته باشیم، یعنی محصولاتی را که مشابه خارجی داشته و ما ناچار هستیم از خارج تأمین کنیم، انتخاب نموده و با انجام تغییرات کوچک و در عین حال حفظ کیفیت آنها، در داخل کشور فراوری کنیم. این توافق بین دو شرکت صورت گرفته است و تیم های فنی دو شرکت طی نشست هایی که با هم داشتند، محصولات مخابراتی را تحلیل و آنالیز می نمایند و در نهایت اگر محصولی به لحاظ کیفی و هزینه ای مناسب باشد، آن را برای فراوری انبوه پیشنهاد می دهند. در حال حاضر دو محصول دیگر نیز در دستور کار این کمیته نهاده شده است که پس از انجام مراحل مقدماتی تحقیق و توسعه ، معرفی خواهیم کرد.

محصولاتی را که مشابه خارجی داشته و ما ناچار هستیم از خارج تأمین کنیم، انتخاب نموده و با انجام تغییرات کوچک و در عین حال با حفظ کیفیت ، آنها را در داخل کشور فراوری می کنیم.

با تشکیل کارگروه ها و یا کنسرسیوم های مشترک، فضای فراوری را متحول کنیم

فارس: شما این رویکرد مشارکتی را با سایر شرکت های دانش بنیان خواهید داشت؟

کرم زاده: بله ، ما از همکاری سایر شرکت ها نیز برای پیشبرد این اهداف استقبال می کنیم. در واقع بسیار علاقه مند هستیم تا با تشکیل کارگروه ها و یا کنسرسیوم های مشترک، فضای فراوری را متحول کنیم. به همین دلیل با استفاده از ظرفیت های موجود در اتحادیه ها، سندیکای فراورینمایندگان تجهیزات مخابراتی و همچنین نشست هایی فنی و تخصصی، در حال ایجاد این هم افزایی ها هستیم تا ضمن تقویت موضوع فراوری داخل، شرایطی را نیز برای صادرات این محصولات فراهم کنیم.

گام بعدی صادرکردن فراوری داخل به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس

فارس: گام بعدی شما در فراوری محصولات تحریمی چیست آیا برنامه ای دارید؟

کرم زاده: بله ، گام بعدی ما این خواهد بود که بتوانیم محصولات را به صندلیی برسانیم که به نام فراوری داخل، به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و کشورهایی که احتیاج به این زیرساخت ها دارند، صادر کنیم. امیدواریم با یاری و همراهی شرکت های دانش بنیان، اتحادیه ها و سندیکاها و همچنین با حمایت وزارت بازرگانی، بتوانیم این کار را انجام دهیم.

تامین احتیاجهای امروز صنایع داخلی

فارس: محصولی که با همکاری سایر شرکت دانش بنیان توسعه داده اید، احتیاج چه بخش هایی از صنعت را تأمین می نماید؟

کرم زاده: این محصول در حوزه زیرساخت خدمات مخابراتی است، اما این بخش، تنها هدف ما نیست. از آنجایی که شرکت ما از آغاز به عنوان یک تأمین نماینده تجهیزات مخابراتی بوده است، چنین نگاهی نسبت به آن وجود دارد. امیدواریم، با توجه به توافقی که با شرکت های دانش بنیان داریم و با توجه به احتیاجهای امروز صنایع داخلی، صنایع دیگری مانند لوازم خانگی و خودرو را نیز پوشش دهیم.

فراوری یک میلیون پورت مخابراتی در امسال

فارس: در حال حاضر حجم فراوری پورت مخابراتی تا چه اندازه است؟

کرم زاده: در فاز اول که آزمایشی بوده، 20 هزار پورت قرارداد بسته شده و در حال فراوری است، همچنین با توجه به احتیاجی که در بازار وجود دارد، پیش بینی ما برای فراوری یک میلیون پورت در امسال است.

20 هزار پورت قرارداد بسته شده و در حال فراوری است، همچنین با توجه به احتیاجی که در بازار وجود دارد، پیش بینی ما برای فراوری یک میلیون پورت در امسال است.

فراوری داخلی با کیفیت مطلوب، یک شبه اتفاق نمی افتد

فارس: درباره اهمیت چنین طرح هایی در راستای بومی سازی محصولات در سال جهش فراوری شرح دهید؟

کرم زاده: نکته مهمی که وجود دارد این است که فراوری داخلی با کیفیت مطلوب، یک شبه اتفاق نمی افتد! ضمن اینکه در فرایند فراوریات داخلی باید استانداردها را رعایت کنیم. پیشنهاد می گردد به منظور رسیدن به فراوری داخلی واقعی، در اولین گام، رضایت مشتری داخلی را جلب نمایند و در گام بعدی، آمادگی ورود به بازارهای خارجی را داشته باشند، به این معنا که باید به مرور و با برنامه گام برداریم. این که ورود هر کالای خارجی را محدود کنیم و فضای انحصاری برای فراورینماینده داخلی ایجاد کنیم، نه تنها موجب افزایش قیمت ها خواهد شد، بلکه در نهایت مصرف نماینده نهایی نیز متضرر خواهد شد، ضمن اینکه فراورینماینده داخلی را از رقابت با محصول کیفی خارجی محروم نموده و سعی در بهبود محصول خود نخواهد داشت. برای آغاز کار، مناسب تر خواهد بود تا طبق برنامه ریزی ها، در هر بخش صنعت، گام های اجرایی تعریف گردد، به طور مثال در سال اول 20 درصد سهم بازارمان را به فراورینمایندگان داخلی بدهیم و به مرور، در سال بعد این مقدار را افزایش بدهیم. دو دلیل عمده برای چنین پیشنهادی وجود دارد، اول اینکه یکباره نمی توانیم محصولی را با فناوری و کیفیت محصولات خارجی فراوری کنیم و به زمان بیشتری احتیاج است، دوم اینکه ظرفیت موجود فراوری داخلی برای مصرف کل کشور کفایت نمی نماید. شاهد این مدعا نیز فرایند فراوری مودم های ADSL و VDSL است، پس از اجرای طرح مربوط به حمایت از فراوری داخل، ورود مودم های با برند خارجی ممنوع شد، در حالی که شرکت های فراورینماینده داخل، ظرفیت فراوری مودم مورد احتیاج را نداشته و در نتیجه با افزایش شدید قیمت مودم روبه رو شدیم و در حال حاضر هم فراورینماینده داخلی را در چالشی به نام ظرفیت فراوری قرار داده ایم و هم مصرف نماینده را از امکان انتخاب و دریافت خدمات با قیمت مناسب محروم کردیم.

ما از فراوری داخل حمایت می کنیم و دستیابی به تکنولوژی را برای کشور ضروری می دانیم

فارس: اکنون شما مخالف واردات محصولات مورد احتیاج کشور هستید؟

کرم زاده: خیر، اما باید در این رابطه بگویم علیرغم اینکه ما از فراوری داخل حمایت می کنیم و دستیابی به تکنولوژی را برای کشور ضروری می دانیم و در این راستا کوشش و سرمایه گذاری نموده ایم، اما بستن یکباره درها و ارجاع همه چیز به فراوری داخل را نیز کار قابل قبولی نمی بینیم و حتی معتقدیم این فرایند ممکن است ما را متضرر نیز بکند.

فارس: با توجه به اینکه تجربه همکاری شما باسایر شرکت های دانش بنیان، نشان دهنده فرصتی است که به شرکت های فراورینماینده داخل داده می گردد، یعنی علاوه بر حمایت از فراوریات داخلی، فرصت توسعه و ارتقاء به این شرکت ها داده می گردد، شما چه توصیه ای به دیگر صنایع و شرکت ها دارید که در سال جهش فراوری و در راستای حمایت از فراوریات داخلی، به سمت چنین همکاری هایی روی بیاورند؟

کرم زاده: برای رسیدن و تحقق شعار فراوری داخل و در ادامه آن جهش فراوری، به نظر من فراورینمایندگان داخلی می توانند با رویکرد تعاملی، نگاه برد برد و پرهیز از انحصار و زیاده خواهی پیروز شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6252

به "طراحی کنترل کننده هوشمند سیگنال مخابراتی در کشور، یک میلیون پورت مخابراتی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کنترل کننده هوشمند سیگنال مخابراتی در کشور، یک میلیون پورت مخابراتی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید