گران ترین خودروهای خارجی در بازار ایران را بشناسید؛ غول های یک تا 5 میلیاردی

به گزارش دوست بلاگ، در ادامه این گزارش فهرستی از خودروهای میلیاردی که در کف خیابان های ایران جولان می دهند جمع آوری شده است.

گران ترین خودروهای خارجی در بازار ایران را بشناسید؛ غول های یک تا 5 میلیاردی

کلاس کراس اوورهای نیمه لوکس و کوچک در ایران را سال هاست دو برند ب.ام.و و لکسوس مال خود کرده اند؛ پیروزیت بزرگی که بی علت به دست نیامده و این دو برند آن را به بهای پیروزی بر طیف وسیعی از رقبا به دست آورده اند. اما چرا خودروهایی مانند ب.ام.و x3 و لکسوس NX به ترند بازار خودروهای لوکس داخل ایران تبدیل شده اند و بیش از حد در خیابان ها دیده می شوند؟ در ادامه به ویژگی های چند اتومبیل لوکس گران قیمت که می توانید برای خرید آنها اقدام کنید پرداخته شده است. تمام اتومبیل های گنجانده شده در ویترین این گزارش، بالاترین استانداردهای روز دنیا از نظر مهندسی، ایمنی و کیفیت ساخت را پاس کرده اند و بسیار خوش رکاب هستند.

خودرو لوکس ارزان قیمت

ارزان ترین خودرو لوکس که به شدت سریع و ایمن و مجهز است ولوو 60 XC است. این خودرو سوئدی نمای داخلی گیرایی ندارد اما استهلاک آن مناسب و با استانداردهای روز دنیا تطابق دارد. موتور آرام این خودرو پسرک جسور سوئدی در کنار جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه و سیستم چهار چرخ محرک از این خودرو یک گزینه کم مصرف و کم هزینه تر از رقبا ساخته که ابعادی هم اندازه ب.ام.و دارد. قیمت ولوو XC60 که 60 هزار کیلومتر راه رفته است، حدود 750 تا 800 میلیون تومان است. ظرفیت این خودرو 5 نفره است. قدرت موتور این خودرو 240 اسب بخار است و مصرف سوخت آن به 4.8 لیتر می رسد. همچنین موتور آن از نوع 2000CC است.

حلقه قدرت ژرمن ها

آئودی Q5 محبوب ترین آئودی به تعداد می رود که در یک دهه اخیر در بازار خودرو ایران گُل کرده است. این خودرو لوکس نسبت به بنز و ب.ام.و استهلاک کمتری دارد و هزینه نگهداری پایینی برای مالکش به همراه دارد. ماشین های اروپایی و مخصوصا آلمانی ها، همیشه حرف اول را در تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی می زنند و در این مقوله هم آئودی Q5 کم نیاورده و بیشتر سیستم های صنعت خودرو را درون خود گنجانده است. آئودی Q5 از زمان عرضه در سال 2008 یکی از پرفروش ترین ساخته های این برند آلمانی در بازارهای دنیا بوده است. این خودرو با قیمت حدود یک میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می گردد.

لاکچری با اصالت

کمپانی خودروسازی لکسوس با مشاهده فروش بسیار پیروز مدل محبوب سری RX تصمیم گرفت مدل جمع و جورتر و شهری تری از برند لکسوس را در قالب سری NX تولید کند تا فروش محصولات خود را به طور چشمگیری ارتقا دهد و به نظر می رسد در این امر هم پیروز بوده است. خودرو لکسوس Lexus NX200 دارای طراحی خشن، جدی، با خطوط تیز و مدرن است. بهترین عملکرد فروش لکسوس در کارنامه 25 ساله حضور این برند در ایران، همین سری NX200T است. هر چه می خواهید در رابطه با ظاهر لکسوس بگویید، اما قطعا به علت شجاعتش امتیاز می گیرد . نوع F Sport مشکی شیشه دودی شبکه ای، چراغ هایی با نور پراکنده، سپر مشکی و چراغ های عقب، آینه های مشکی و چرخ 18 اینچی موافقان و مخالفان بسیاری را کسب کرده است. نظرها بسیار فرق دارد اما بسیاری از ما موافقیم که بدنه بهتر شکل داده شده است و F Sport بهتر از NX200t استاندارد به نظر می آید. در واقع این خودرو از آن ماشین هایی است که بدنه ای عالی با قیافه ای خوب دارد.

در این زمینه بخوانید:

گران ترین خودروهای چینی در بازار ایران؛ پرچمدارهای چشم بادامی

با خودروهایی با پنل های خورشیدی آشنا شوید! صنعت خودرو، تخت گاز به سمت فناوری

مظنه خودروهای هیبریدی در بازار ایران؛ از 400 میلیون تومان تا یک میلیارد و 200

محبوب ترین شاسی بلند

بعد از لکسوس پرفروش ترین خودرو این کلاس است و البته سابقه حضورش در ایران به بیش از 15 سال قبل برمی گردد. ب.ام.و ایکس 3 که محبوب ترین خودرو شاسی بلند و لوکس بازار ایران در دو دهه اخیر از نظر اندازه استقبال بازار است، در مدل های 2016 یکی از استانداردترین سطوح رفاهی، ایمنی، آفرود، گنجایش و آپشن را یکجا با هم به خریدارانش ارائه می کند. طراحی مناسب و به روز اتاق هم مزید بر علت شده تا یکی از بهترین انتخاب ها با سطح میانه پرداخت باشد. این خودرو با قیمتی بین یک میلیارد و 400 میلیون تا یک میلیارد و 500 میلیون در بازار خودرو فروخته می گردد.

مخوف ترین اشراف زاده

مخوف ترین عضو گروه که خود را زیر پوست لطیفش پنهان کرده و بسیار سریع و قدرتمند است، مرسدس بنز GLK350 نیوفیس است. البته این خودرو خیلی زود از بازار ایران حذف شد. از جمله دلایل این موضوع هم ظاهر زمخت، داشبورد پلاستیکی و ابعاد جعبه ای GLK بود که مشتری را در نسخه اولیه پس می زد. در مدل نیوفیس این نقیصه برطرف شده است. فرزند خلف بنز، کاملا در سطح ب.ام.و و ایکس 3، لکسوس NX ظاهر می گردد. از جمله ویژگی های برجسته این خودرو توان آفرود بالای آن است. این خودرو هم اکنون با قیمتی حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان در بازار معامله می گردد.

اسپورت دلربا

پورشه ماکانGIS ، اسپورت ترین عضو گروه از نظر توان رانندگی است. در بخش فضای داخلی هم، اتاق ماکان در حدود 1500لیتر جا دارد که به معنی کمبود حدودا 100 لیتر فضا در مقایسه با ب.ام.و ایکس 3 است. البته همین خودرو در مقایسه با کانتری من یا ایووک فضای بیشتری دارد که به نام یکی از بزرگ ترین خودروهای گروه، چندان امتیاز بالایی نیست. ماکان با قیمتی دو برابر آئودی و یک و نیم برابر ب.ام.و و لکسوس، جایگاهی ورای محصولات پریمیوم دارد و واقعا لوکس است. این خودرو 2 میلیارد تومان قیمت دارد.

گران ترین خودرو

این انگلیسی مغرور تقریبا جزو ضعیف ترین محصولات این رده از بازار ایران است. رنجروور ایووک هامان که از یک پیشرانه کوچک چهار سیلندر، دو لیتری و توربو بهره می برد، به جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک مجهز بوده که این امر راننده را قادر می سازد با فشردن پدال گاز ظرف هشت ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. جدا از زیبایی و عملکرد خوب ایووک، هزینه نگهداری و استهلاک بالای این خودرو یک بحران واقعی است. این خودرو در بازار ایران با قیمتی حدود 5 میلیارد تومان خرید و فروش می گردد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11626

به "گران ترین خودروهای خارجی در بازار ایران را بشناسید؛ غول های یک تا 5 میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروهای خارجی در بازار ایران را بشناسید؛ غول های یک تا 5 میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید