سینما تاریخی رامسر بعد از کرونا بازسازی می گردد

به گزارش دوست بلاگ، پنجم دی ماه سال گذشته و درست روزی که وزیر میراث فرهنگی برای جشن ملی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در مازندران به سر می برد، خبر رسید که سالنِ سینمای هتل تاریخی رامسر در آتش سوخت.

سینما تاریخی رامسر بعد از کرونا بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اثری تاریخی که به واسطه قرار دریافت اش در هتل قدیمی رامسر، معمولا ورودی آن نیز تعطیل بود و کمتر کسی امکان دیدن این اثر تاریخی را داشت.

شدت آتش سوزی هر چند به هتل هیچ آسیبی نرساند ولی هشتاد درصد سالن تاریخی سینما که در دوره پهلوی دوم ساخته شده بود را به طور کامل در آتش سوزاند.

اکنون بعد از گذشت 99 روز از آن اتفاق، مهدی ایزدی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران می گوید: متاسفانه در آن آتش سوزی سالن سینما به طور کامل تخریب شد که بر اساس صحبت های اجرا شده بنیاد مستضعفان به عنوان مالک این بنای تاریخی و مدیر مجموعه هتل رامسر، متعهد شدند طرح مرمت و بازسازی سالن سینما در دستور کار قرار بگیرد.

او تاکید می نماید: تا کنون در جلسه برگزار شده در این زمینه مشاور طرح معرفی شده و قرار است با ارائه طرح مرمت و بازسازی سینما، آن طرح نخست در جلسه شورای فنی آنالیز و در صورت تایید کار مرمت این بنای تاریخی شروع گردد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر مشاور در حال اجرا مطالعات مورد احتیاج است، ادامه می دهد: بعد از رفع شدن شرایط کنونی در کشور و قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا، جلسه شورای فنی تشکیل و طرح در وزارتخانه میراث فرهنگی آنالیز و در صورت تایید تصویب و قابل اجرا گردد.

او با تاکید بر این که خوشبختانه هتل رامسر در این آتش سوزی اصلا آسیبی ندیده است، بیان می نماید: متاسفانه حدود 80 درصد سالن سینما تخریب شد، سقف پایین آمد و دیوارها سوختند و همه تجهیزات در آتش سوختند، بنابراین نخست باید استحکام بخشی اثر انجام گردد.

معاون میراث فرهنگی استان مازندران، اما یکی از عوامل تخریب بیشتر این بنای تاریخی در زمان آتش سوزی را، ورود آتش نشانی با آبِ فشار قوی برای خاموش کردن آتش می داند که باعث شد سقفِ سالن سینما سنگین تر شده و به طور ناگهانی ریزش کند.

ایزدی با تاکید بر این که شورای فنی میراث فرهنگی متخصص حوزه مرمت هستند، بنابراین موارد کامل در طرح مرمت لحاظ شده و قطعا رعایت می شوند، ادامه می دهد: در بازسازی و مرمت این اثر تاریخی، از مصالح مدرن روز باید استفاده گردد، اما نما و فضای داخلی سالن سینما باید به همان شیوه گذشته بازسازی گردد.

ایسنا

منبع: گردشبان
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3423

به "سینما تاریخی رامسر بعد از کرونا بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما تاریخی رامسر بعد از کرونا بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید