سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، دادگر: با کسب کرسی های تأثیرگذار قدرت بیشتری در ورزش دنیا خواهیم داشت

به گزارش دوست بلاگ، رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: هر چه صاحب کرسی های بیشتری در مجامع بین المللی باشیم به همان انداره قدرت بیشتری در ورزش دنیا خواهیم داشت.

سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، دادگر: با کسب کرسی های تأثیرگذار قدرت بیشتری در ورزش دنیا خواهیم داشت

علی دادگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره لزوم کسب کرسی های مؤثر در فدراسیون های دنیای و کمیته بین المللی المپیک گفت: صندلی های تأثیرگذار در مراکز بین المللی ورزشی به نفع ورزش کشور است، چه این کرسی در IOC باشد و چه در فدراسیون های دنیای و آسیایی. هر چه صاحب کرسی های بیشتری باشیم به همان انداره قدرت بیشتری در ورزش دنیا خواهیم داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: ما باید مانند کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس برای کسب کرسی کوشش کنیم. متأسفانه با وجود صندلی ورزش کشورمان در آسیا و دنیا کمترین سهم را در کرسی های مؤثر داریم. باید کرسی های ما افزایش داشته باشند و در میان کشورها از صندلیی مناسب برخوردار باشیم.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص لزوم کسب کرسی در IOC گفت: در گذشته هاشمی طبا در IOC عضویت داشت و حضور وی به نفع ورزش کشور بود، ولی این صندلی به ارزانی از دست رفت و فعلاً نمی توان آن را به دست آورد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر صالحی امیری عضو هیئت اجرایی شورای المپیک آسیاست. ما راهی را که قبلاً رفتیم به آسانی خراب کردیم و حالا باید دوباره از اول آغاز کنیم. صندلیی که مفت از دست دادیم، امروز صالحی امیری با هزینه فراوان باید احیا کند و هر چه می گذرد شانس ما کمتر می گردد.

دادگر تأکید کرد: مهم این نیست که چه کسی، چه فرد سیاسی و چه فرد ورزشی کرسی را کسب می نماید مهم این است که این صندلی را کسب کنیم و ورزش ایران از آن نفع ببرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره اینکه تعداد افرادی که بتوانند صاحب کرسی های دنیای شوند کمتر از انگشتان یک دست است، گفت: وزارت ورزش و جوانان و شخص علی نژاد که خود کرسی دنیای در ووشو دارد، مصمم هستند تا به کرسی های مؤثری در دنیا برسیم. صالحی امیری در کمیته ملی المپیک نیز این امر را دنبال می نماید. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در کوشش هستند تا افرادی که قابلیت دارند را رصد و روی آنها سرمایه گذاری نمایند. آنها از نظر مادی و معنوی برای کسب کرسی ها از افراد حمایت می نمایند.

دادگر خاطر نشان کرد: نکته مهم اینجاست که این کرسی ها برای شخص نیست، بلکه مربوط به تمام جامعه ورزش و کشور است.

وی راجع به کرسی دنیای ایران در رشته تیراندازی گفت: در سال 97 در انتخابات فدراسیون دنیای در مونیخ شرکت کردم. در آن انتخابات رئیس فدراسیون دنیای با کسب 148 رأی انتخاب شد و من برای شورای اداری یا هیئت اجرایی فدراسیون دنیای 150 رأی کسب کردم. این صندلی برای ورزش تیراندازی یک اعتبار است.

رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا موردی پیش آمده که این کرسی برای تیراندازی ایران راهگشا باشد، توضیح داد: وقتی فردی کرسی مؤثری در مراکز و نهادهای تصمیم گیری ورزش دنیا داشته باشد می تواند در انتخابات کمیته ها، ضمن داشتن یک رأی برای ایران، جهت کسب آرای بیشتر با سایر اعضا لابی کند. من در فدراسیون دنیای توانستم از سایر کاندیداهای ایرانی در کمیته ها حمایت کنم و در آن بخش ها نیز نمایندگان ایرانی به عضویت درآمدند.

وی اضافه کرد: بعد از کسب کرسی دنیای باید در انتخابات کنفدراسیون آسیا شرکت می کردم، اما به علت عدم پرداخت مالیات های فدراسیون در سال های 91 تا 95 من، رئیس سابق و خزانه دارهای فعلی و قبلی ممنوع الخروج بودیم و پای هواپیما برگشتم و به انتخابات نرسیدم. این موضوع باعث شد ایران یک کرسی آسیایی سهل الوصول را از دست بدهد و شرمندگی برای کسانی ماند که اسباب این اتفاق را فراهم کردند. متأسفانه این موضوع برای من تبدیل به یک خاطره تلخ شد.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6235

به "سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، دادگر: با کسب کرسی های تأثیرگذار قدرت بیشتری در ورزش دنیا خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، دادگر: با کسب کرسی های تأثیرگذار قدرت بیشتری در ورزش دنیا خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید