سفر هدف دار ، لذت سفری راحت و ساده

به گزارش دوست بلاگ، اغلب اوقات، ما به قصد لذت و خوش گذرانی سفر می کنیم. میل و اشتیاق به دور شدن از روتین های هر روزه چیزی است که ما را ترغیب می نماید برای تعطیلات به نقاط دور و تازه برویم و روش های هدف دار سفر کردن را تجربه کنیم. بیشتر افراد هدف دیگری غیر از این برای سفر کردن ندارند. هدف اصلی آن ها این است که خود را از استرس رها نمایند و در حالی که چیزهای غیر معمول و جالب را تجربه نموده اند، سرحال و تر و تازه از سفر به خانه بازگردند اما سفر کردن لازم نیست فقط برای سرگرمی کردن باشد. سفر کردن با هدف خاص، چه انجام کارهای داوطلبانه باشد، چه وبلاگ نویسی درباره ماجراجویی، مزایای بسیار زیادی دارد و حتی می تواند باعث کسب عایدی نیز باشد. بهتر است سعی کنید از این به بعد با یک هدف خاص سفر کنید و در طول آن، مهارت های تازه کسب کنید. در مطلب راه های هدف دار سفر کردن خبرنگاران اهداف مختلفی که می توانید برای سفر کردن داشته باشید را برایتان می شماریم.

سفر هدف دار ، لذت سفری راحت و ساده

عکاسی در سفر

حتما این ضرب المثل را در بین راه های هدف دار سفر کردن شنیده اید که ارزش یک تصویر، برابر با ارزش هزاران کلمه است. این جمله به خصوص در خصوص عکاسی در سفر کاملا درست است. همه دوست دارند تصاویر شهرها، کشورها و نقاط زیبا را نگاه کنند. با اینکه رقابت در عکاسی بسیار زیاد است و در اینترنت و فضای مجازی، انواع تصاویر وجود دارند، عکاسی در سفر فرصتی است که بتوانید کمی عایدی کسب کنید. امروزه لازم نیست یک دوربین آنچنانی داشته باشید تا بتوانید تصاویر خوب و زیبا ثبت کنید. گوشی های تلفن همراه دارای دوربین هایی هستند که به شما امکان ثبت تصاویر عالی را می دهند بنابراین لازم نیست برای ثبت کردن تصاویر خوب، هزینه زیادی انجام دهید. انتشاراتی های ویژه سفر، وبلاگ ها، مجله های لوکس سفر، بوردهای توریسم محلی و بسیاری موسسات دیگر حاضرند برای یک تصویر خوب، پول خوبی بدهند و حتی مسابقاتی با جوایز نقدی برگزار می کنند تا هر گردشگری که به عکاسی علاقه دارد در آن ها شرکت کند و آثارش را به نمایش بگذارد. حتی گاهی بعضی از هتل ها در ازای تصاویر خوبی که از مجموعه آن ها ثبت و به آن ها ارائه دهید، پکیج های اقامتی رایگان عرضه می کنند. با اینکه این جایزه نقدی نیست اما به هرحال یک یاری بسیار خوب مالی محسوب می گردد. اگر به مقدار کافی به مهارت های عکاسی خود در بین روش های هدف دار سفر کردن مطمئن نیستید، می توانید در یک کلاس پایه برای عکاسی سفر شرکت کنید یا آموزش های رایگان عکاسی در اینترنت را دیدن کنید؛ بدین وسیله می توانید خودتان را با مهارت های لازم برای شروع این کار مجهز کنید و کار خود را از فروش تصاویر به وبلاگ های تازه کار شروع نمایید. بالاخره هر کسی باید از جایی شروع کند.

وبلاگ نویسی سفر

وبلاگ نویسی سفر هم مانند عکاسی می تواند عایدی عالی برای شما داشته باشد. گردشگران هر روز هر چه بیشتر رو به وبلاگ های سفر و مجله های سفر می آورند تا در خصوص سفرهای آینده شان تحقیق کنند. اغلب افراد ترجیح می دهند به جای سوال کردن از راهنماهای مسافرتی، خودشان در خصوص یک کشور تحقیق کنندو اطلاعات کسب کنند. پیشرفت روز افزون زندگی دیجیتالی این امکان را داده که اطلاعات دقیقا جلوی انگشتانمان باشند. اگر شما هم به این کار علاقه دارید، نوشتن یک مقاله کامل در خصوص ماجراجویی های سفرتان، فراهم کردن نصایح منحصر به فرد در خصوص جای غذا خوردن و اقامت کردن و مشاوره دادن در خصوص فعالیت های ماجراجویانه و هیجان انگیز می تواند برایتان بین 75 تا 150 دلار عایدی به همراه داشته باشد. از آنجایی که نویسندگی یکی از آن فعالیت هایی است که می توانید آن را در هر مکان و موقعیتی انجام دهید، یک روش ایده آل برای کسب عایدی به شمار می رود و تجربیات سفرتان به آسانی به عنوان منبع الهام و اطلاعات به شما در بین راه های هدف دار سفر کردن یاری می کنند.

مراقبت از خانه یا حیوانات خانگی

مراقبت کردن از خانه یا حیوانات خانگی یک شخص در طول سفر، یک راه عالی در بین روش های هدف دار سفر کردن است. وبسایت های بسیار زیادی وجود دارند که به شما اجازه می دهند با کسانی که به چنین شخصی احتیاج دارند متصل شوید و آن ها را در این راه یاری کنید. در ازای این یاری، می توانید به جای اقامت در هتل و صرف هزینه، در آن کشور خارجی و منزل آن شخص به طور رایگان اقامت کنید و به این وسیله با فرهنگ مردم آن کشور بیشتر آشنا شوید. ممکن است میزبان شما هیچ مبلغی به طور مستقیم برای کاری که برایش انجام می دهید، نپردازد اما پولی که با هزینه نکردن برای اقامت پس انداز می کنید، به کوشش کوچکی که برای مراقبت از خانه یا حیوان خانگی میزبان خود انجام می دهید، می ارزد.

کسب مهارت

هدف شما از سفر کردن، نباید تنها به انجام کاری برای کسب عایدی محدود گردد. سفر کردن یک روش بسیار عالی برای کسب تجربه و تکمیل رزومه مهارت های شما نیز به شمار می رود. راه های بسیار زیادی برای کسب مهارت و تجربه وجود دارند که بسته به منطقه ای که به آن سفر می کنید و علاقمندی شما به موضوعات مختلف، می تواند متفاوت باشد.

کارهای داوطلبانه

انجام کارهای داوطلبانه در سرتاسر جهان، به شما این امکان را می دهد که فرهنگ های دیگر را به طور واقعی درک کنید و به آن ها احترام بگذارید. البته شرکت کردن در فعالیت های داوطلبانه در کشورهای مختلف از طریق موسسات داوطلبی می تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد اما روش هایی وجود دارد که این فعالیت ها را به صورت مستقل انجام دهید و هزینه کمتری بپردازید. بیشتر فعالان داوطلبی که سفر می کنند این گونه اظهار می کنند که تصمیم به انجام کارهای داوطلبانه در سفر به دور جهان، جهت زندگی مرا به طول کل تغییر داد. انجام کارهای داوطلبانه در یک کشور خارجی حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد، می تواند مهارت های بسیار زیادی به شما بیاموزد، مهارت هایی از جمله توانایی وفق دادن، فکر کردن و تصمیم گیری در مواقع حساس و رهبری و راهنمایی دیگران. این ها تنها چند عدد از مهارت هایی هستند که ممکن است به دست بیاورید.

سپاه صلح

سپاه صلح Peace Corps احتیاجهای بسیار واجب مردم در سرتاسر جهان را فراهم می نماید و مهارت های فرهنگی، رهبری، زبان، آموزش و اجتماعی را توسعه می دهد. سپاه صلح Peace Corps، داوطلبان را در کشورهای مختلف در سرتاسر جهان به کار می گمارد و به آن ها یاری می نماید تا تاثیرات مثبت و معناداری بر زندگی مردم محلی بگذارند و در عین حال با یک جامعه و فرهنگ ناشناخته از نزدیک آشنا بشوند. داوطلبان علاوه بر مهارت های بسیار زیادی که در طول فعالیت های خود انجام می دهند، افتخار همکاری با سپاه صلح Peace Corps را در رزومه خود ثبت می کنند. یک دانشجوی آمریکایی که به همراه سپاه صلح Peace Corps به جمهوری دومنیکن سفر نموده بود، در این باره می گوید: جامعه بسیار مشتاق بود که به سفیران سپاه صلح Peace Corps یاری کند و برای تمام کارهایی که در آن کشور انجام می شد، قدردان بود. آن ها بسیار میهمان نواز و پذیرا بودند به آسانی داستان های خود را با ما در میان می گذاشتند و بسیار متواضع بودند، چیزی که در فرهنگ آمریکایی دیده نمی گردد و در نهایت یکی دیگر از چیزهایی که در همکاری با سپاه صلح Peace Corps می آموزید، زبان آن کشوری است که به آن سفر نموده اید.

یادگیری یک زبان

در جهانی به شدت جهانی شده امروز، دانستن تنها یک زبان برای این که شما در میان یک جمع به چشم بیایید اصلا کافی نیست. در حقیقت بیشتر کسانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، دو یا چند زبان را در طول زندگی خود یاد می گیرند. اغلب استخدام کنندگان و بوردهای دانشگاهی، از کارمندان و دانشجویان خود انتظار دارند مهارت های زبانی داشته باشند. مهارت هایی که به آسانی و با لذت تمام در طول سفر به دست می آیند. یکی از برترین روش های یادگیری زبان این است که به طور مداوم از آن برای صحبت کردن استفاده کنیم و چه راهی بهتر از سفر کردن به کشوری که به آن زبان صحبت می نماید؟! اگر مهارت های پایه یک زبان را کسب نموده اید، می توانید به طور مستقل برای یک سفر برنامه ریزی کنید و در طول سفر، با مردم محلی سرگرم تبادل نظر شوید، در منزل یک خانواده محلی اقامت کنید و کارهای بسیار زیاد دیگری می توانید انجام دهید تا مهارت های خود را بیشتر کنید. اگر هیچ چیز از زبان یک کشور نمی دانید، می توانید در یکی از برنامه های زبانی شرکت کنید. در این برنامه ها، یک برنامه ریزی معین شده به شما یاری می نماید که از طریق شرکت در انواع کلاس ها و فعالیت ها، مهارت های زبانی خود را در طول یک دوره بهبود ببخشید. در همان حال می توانید از مزایای سفر کردن و تجربه کردن یک کشور و فرهنگ تازه لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 16617

به "سفر هدف دار ، لذت سفری راحت و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هدف دار ، لذت سفری راحت و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید