روسای هیأت های آمریکا و روسیه در وین، درباره برجام رایزنی کردند

به گزارش دوست بلاگ، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین که نماینده مسکو در گفت گوهای برجامی است، با رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ملاقات و درباره احیای برجام رایزنی کرد.

روسای هیأت های آمریکا و روسیه در وین، درباره برجام رایزنی کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین که ریاست هیات مسکو در کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد، از ملاقات خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با موضوع توافق هسته ای برجام اطلاع داد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در صفحه توییتری توضیحاتی درباره ملاقات امروز پنجشنبه خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ارائه داد.

این دیپلمات ارشد روس نوشت: به همراه تیم هایمان با آقای رابرت اقتصادی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران دوباره ملاقات کردیم. ما یک بحث مفصل و خیلی مفید درباره موضوعات مهم که در راستا مذاکرات جاری در وین بر سر احیای کامل برجام در حال آنالیز است، داشتیم.

نماینده روسیه در نشست های کمیسیون مشترک برجام و همچنین گفت گوهای برجامی، شامگاه چهارشنبه (شب گذشته) در توییتی نوشته بود: گفت وگوهای وین در حال اجرا است. گروه های برداشتن تحریم ها و هسته ای به در نظر دریافت ملاحظات در مورد اقداماتی که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای برجام انجام گردد، ادامه دادند.

ملاقات میخائیل اولیانوف و رابرت اقتصادی در وین در حالی اجرا شده که این دو مقام ارشد روسیه و آمریکا چندی قبل در پایتخت اتریش ملاقات و درباره موضوعات مرتبط با برجام رایزنی نموده بودند.

دور جدید گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در چارچوب سه گروه کاری که از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت در وین شروع شد، کماکان در پایتخت اتریش در جریان است.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه شنبه هفتم اردیبهشت در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع فرایند گفت وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی با هدف گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل گردد.

بر همین اساس، گفت وگوهای ایران و گروه 1+4 با ادامه جلسات کارگروه های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته ای و ترتیبات اجرایی در وین در جریان است. روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت) نیز دو کارگروه هسته ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10269

به "روسای هیأت های آمریکا و روسیه در وین، درباره برجام رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای هیأت های آمریکا و روسیه در وین، درباره برجام رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید