آمریکا می خواهد شورای امنیت را برای اقدام علیه ایران گروگان بگیرد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: چین و طرف اروپایی همه در مورد حفظ برجام یک صدا هستند.

آمریکا می خواهد شورای امنیت را برای اقدام علیه ایران گروگان بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره ادامه داد: چین، روسیه، ایران، فرانسه، آلمان، انگلستان و اتحادیه اروپا اخیراً نشست کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند؛ اما آمریکا می خواهد شورای امنیت را به گروگان گرفته و به اقدام غیرقانونی عیله ایران مبادرت نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: در نشست (دیروز) وین همه طرف ها تاکید کردند که آمریکا مدت ها است به طور یکجانبه از برجام خارج شده، دیگر در این توافق نامه مشارکت نداشته و حق ندارد ساز و کار مکانیسم ماشه را در شورای امنیت فعال کند. در نشست وین همه طرف ها (کشورهای به جامانده در برجام) بار دیگر تاکید کردند که آنها به بحث و گفتگو در خصوص اجرای توافق جامع هسته ای ایران در چارچوب کمیسیون مشترک ادامه خواهند داد و از توافق حاصله میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و تهران درباره بازرسی از دو سایت ایران هم استقبال می نمایند.

هوا چون اینگ در ادامه توضیح داد: کوشش غیرقانونی آمریکا در شورای امنیت با مخالفت گسترده ای روبرو شده و (اِعمال تحریم های ضدایرانی) پیروز نخواهد بود. نشست (دیروز) کمیسیون برجام پیغام روشن حفظ توافق هسته ای و نیز اقتدار شورای امنیت را با خود به همراه داشت.

به گزارش خبرنگاران، پس از شکست مفتضحانه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، این کشور با تفسیری غیر حقوقی که مورد توافق جامعه بین المللی از جمله متحدان اروپایی این کشور نیست خود را مشارکت نماینده در برجام خوانده است و بر این اساس خواهان فعال سازی مکانیسم ماشه جهت بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شده است. این درخواست آمریکا بلافاصله از سوی 13 عضو شورای امنیت و طی نامه هایی به رئیس ادواری شورای امنیت (کشور اندونزی) رد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6900

به "آمریکا می خواهد شورای امنیت را برای اقدام علیه ایران گروگان بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا می خواهد شورای امنیت را برای اقدام علیه ایران گروگان بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید