رضایت از بانک ها با اصلاح قوانین افزایش می یابد

به گزارش دوست بلاگ، رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه دغدغه اصلی فعالان مالی در حوزه بانکی است، گفت: اینکه عملکرد سیستم بانکی رضایت بخش نیست شاید به دلیل ضعف در قوانین و مقررات باشد که اصلاح آن ها می تواند رضایتمندی مشتریان بانک ها را افزایش دهد.

رضایت از بانک ها با اصلاح قوانین افزایش می یابد

سیدمهدی طبیب زاده در نشست مجمع نمایندگان و شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با فعالان اقتصادی، اضافه نمود: نقش بانک ها را در تأمین منابع اقتصادی پروژه های عظیم انکار نمی کنیم اما مقصود ما یاری به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است که باید موردحمایت بانک ها قرار گیرند.

او با تأکید بر اینکه آنالیز قوانین بانکی به واسطه اهمیت بالای آن، باید در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام گردد، ادامه داد: اتاق کرمان برای حل مسائل فعالان اقتصادی در این حوزه، سه کتاب چاپ نموده که یک کتاب به چاپ سوم رسیده و عنوان یکی از این کتاب ها با برداشت از سخنان رهبر معظم انقلاب و احصا 33 مقرره دور زدن قوانین ممنوع انتخاب شده است.

طبیب زاده، از نمایندگان مجلس درخواست کرد در نشستی تخصصی با حضور مدیران بانک ها، مسائل و مسائل قانونی، پرونده ها و احکام صادر شده آنالیز، منشأ آنها معین و برای برطرف آنها کوشش گردد.

اسامی بانک های پیروز و ناپیروز را اعلام می کنیم

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هفته آینده نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با روسای بانک های کشور و با حضور وزیر اقتصاد برگزار می گردد که درخواست داریم در فرصت مانده به این نشست با تشکیل تیم کارشناسی، مواردی را که در بانک ها به استناد شورای پول و اعتبار، مصوبات و قانون های مجلس و بخشنامه های بانک مرکزی اجرا نمی گردد را جمع آوری و ارائه دهید.

محمدرضا پورابراهیمی، اضافه نمود: در ارتباط با عدم اجرای قوانین هیچ عذری را از هیچ بانکی نمی پذیریم و در نشست با وزیر اقتصاد اسامی بانک های پیروز و ناپیروز را اعلام خواهیم کرد.

او با تأکید بر اینکه در دوره گذشته فعالیت مجلس طرح اصلاح قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی به امضا رسید، اظهار کرد: در حال حاضر مبنای آن آماده است که امیدواریم این کار حقوقی و کارشناسی و با نگاه علمی در حل مسائل فعالان اقتصادی تأثیرگذار باشد.

در ادامه نشست، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس نیز نسبت به فعال نبودن سرپرستی بعضی بانک ها در استان و حتی بعضی شعبه ها در شهرستان ها ابراز گلایه کرد و گفت: متأسفانه در بحث تسهیلات مربوط به آسیب های ناشی از کرونا شرایط پرداختی ها بانک ها در کشور ضعیف بوده و انتظار می رود که در استان کرمان حداقل به میزان متوسط کشور تسهیلات پرداخت شده باشد.

شهباز حسن پور، خطاب به دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان اضافه نمود: در رابطه با اینکه گفته می گردد درآمد خانوارهای شهری کرمان پایین ترین درآمد در کل کشور است، نرخ مشارکت اقتصادی در کرمان پایین تر از کشور است و رتبه 17 کرمان در زمینه خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی، باید آمار و اطلاعات احصا و ارائه گردد.

عملکرد بانک ها منصفانه نقد گردد

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان نیز در ادامه این نشست گفت: بعضی صحبت ها این گونه مطرح می گردد که انگار بانک ها مقابل تولیدنمایندگان قرار دارند درحالی که انتظار می رود عملنمودها منصفانه نقد گردد زیرا ما در اعطای بسیاری از تسهیلات رتبه های خوبی در کشور داریم.

اله داد محمدی مفرد، اضافه نمود: قوانین بانکی و پولی ما احتیاج به اصلاح دارد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات سخت گیرانه عمل می نمایند به دلیل حفاظت از مال مردم است. وی ادامه داد: سه هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات استان فریز شده که این نکته منفی در کرمان است.

محمدی مفرد، توضیح داد: حیات ما به حیات واحدهای تولیدی متصل است و فعالان اقتصادی بدانند که ما مکلف به اجرای قوانین هستیم.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6184

به "رضایت از بانک ها با اصلاح قوانین افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت از بانک ها با اصلاح قوانین افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید