رسالت آموزش وپرورش نرخ گذاری سرویس مدارس نیست

به گزارش دوست بلاگ، رئیس اداره امور اقتصادی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:خانواده ها توقع دارند که آموزش وپرورش درباره سرویس مدارس ورود کند، اما به نقش تربیتی و تعهدی خود وفادار هستیم و سعی بر نظارت در این مورد داریم.

رسالت آموزش وپرورش نرخ گذاری سرویس مدارس نیست

ابراهیم نجار با اشاره به بعضی مباحث و اخبار منتشرشده درباره سرویس مدارس اظهار کرد: بعضی مسائل مطرح شده به صورت دقیق طرح موضوع نشده و باعث شد اخبار نادرستی به دست خانواده ها برسد.اخیرا جلسه ای تشکیل و تلویحا به نرخ توافقی میان خانواده و سرویس مدرسه رضایت داده اند. معین نرخ شناور تعادلی که از یک سو مورد رضایت خانواده و از سوی دیگر منصفانه باشد را پیشنهاد دادیم که روز 12 مهر مطرح، تصویب و برای شورای شهر ارسال شده است.

وی تاکید نمود که رسالت آموزش وپرورش نرخ گذاری سرویس مدارس نیست و به غلط اینگونه تداعی شده است که ما به بحث نرخ سرویس مدارس ورود نموده ایم.

رئیس اداره امور اقتصادی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه البته خانواده ها توقع دارند که آموزش وپرورش در این بخش هم ورود نموده و یاری کند گفت: ما به نقش تربیتی و تعهدی که داریم وفادار هستیم و سعی می کنیم نظارت کنیم.

نجار ادامه داد: کارگروه ماده 18 آیین نامه سرویس مدارس، مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس را برعهده دارد که آموزش وپرورش یک عضو آن است. روال کار اینگونه است که معمولا کارگروه ماده 18، نرخ پیشنهادی خود را جهت آنالیز و تایید به شورای شهر ارسال و شورای شهر بعد از تصویب به فرمانداری می فرستد تا ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، نرخ شهریه را معین و اعلام نمی کند گفت: سامانه ثبت نام سرویس مدارس آموزش و پرورش شهر تهران نیز یک سامانه نظارتی است.

رئیس اداره امور اقتصادی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اطلاع رسانی درباره نحوه استفاده از سامانه اجرا شده است. سامانه sns.tehranedu.ir یک سامانه نظارتی است و در حال حاضر نیز هیچ مسئله ای برای ورود به سامانه و انجام ثبت نام وجود ندارد.

نجار درباره افت و خیز و تغییرات قیمتی نرخ سرویس مدارس و گلایه هایی که به همراه داشت شرح داد و گفت: طبق آیین نامه قانونی، وظیفه شورای شهر آنالیز نرخ پیشنهادی کارگروه ماده 18 است، اما آن ها بدون آنالیز و دریافت پیشنهاد، در اسفندماه سال گذشته، نرخی را تصویب نموده بودند و فرمانداری نیز همان نرخ را برای مهرماه جاری تصویب و ابلاغ کرد؛ در حالی که نرخ معین شده برای رانندگان سرویس مدارس، با شرایط فعلی همخوانی ندارد و رانندگان از آن استقبال نکردند.

نجار اضافه کرد: ما معین نرخ شناور تعادلی که از یک سو مورد رضایت خانواده و از سوی دیگر منصفانه باشد را پیشنهاد دادیم که در جلسه کارگروه ماده 18 در روز 12 مهر مطرح و تصویب و برای شورای شهر ارسال شده است. بالغ بر 75 درصد خانواده ها سرویس مدرسه را استفاده می نمایند، اما نرخ، غیررسمی است.

وی بر ضرورت اصلاح آیین نامه سرویس مدارس تاکید نمود و گفت: ما پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داده ایم از جمله اینکه نامه نگاری با وزیر آموزش و پرورش انجام دادیم تا آیین نامه سرویس مدارس اصلاح گردد و به این ترتیب نقش اجرایی از دوش آموزش وپرورش برداشته و کامل به نهاد های مربوط و خانواده ها سپرده گردد و ما تنها نظارت کنیم. مقدمات بازنگری در آیین نامه فراهم شده است.

رئیس اداره امور اقتصادی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بعلاوه درباره پیشنهاداتی مبنی بر اینکه خانواده ها و معلمان هم در صورت امکان به عنوان سرویس مدرسه وارد شوند گفت: این کار اهانت به معلمان است. یک توصیه مهم هم به خانواده ها دارم؛ خانواده باید به سرویس و راننده مجاز اکتفا کند تا بتوانند برچسب سرویس دریافت نمایند. اگر خانواده ها به سمت سرویس غیرمجاز بروند ممکن است تبعاتی داشته باشد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 15587

به "رسالت آموزش وپرورش نرخ گذاری سرویس مدارس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت آموزش وپرورش نرخ گذاری سرویس مدارس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید