راههای خیلی ساده برای حفظ سلامتی، کمتر از یک دقیقه!

به گزارش دوست بلاگ، برای بهبود سلامتی نیازی نیست که ساعت ها زمان صرف کنید یا قاعده و اسلوب عجیب و غریبی را دنبال کنید. شما می توانید در یک دقیقه هم سلامتی تان را بهبود بدهید. کافیست موارد قید شده در این نوشتار را به طور منظم و با اختصاص یک دقیقه زمان دنبال کنید.

راههای خیلی ساده برای حفظ سلامتی، کمتر از یک دقیقه!

1. نخ دندان را به درستی بهره ببرید

با تمرین می توانید در زمان کمتر از یک دقیقه نخ دندان بکشید. کناره های دندان جایی است که غذا و باکتری جمع می گردد و مسائل زیادی برای دهان و دندان ایجاد می نماید. بنابراین استفاده از نخ دندان را برای بهبود سلامت دهان و دندان دست کم نگیرید.

2. به مدت حداقل 30 ثانیه دهانشویه بهره ببرید

شستشوی دهان با دهانشویه به مدت حداقل 30 ثانیه باعث می گردد تا تمام دندان های شما در معرض خاصیت ضد باکتری مواد قرار بگیرند.

3. صبحتان را با نوشیدن آب آغاز کنید

به دلیل چند ساعت خواب در طول شب بدن تان دهیدراته شده است، بنابراین بهتر است آب بنوشید، زیرا نوشیدن آب قبل از چای یا قهوه، مغز، روده ها و کلیه های تان را خیلی بهتر بیدار می نماید.

4. وسط غذا کمی مکث کنید

قبل از آغاز خوردن یک لحظه وقت بگذارید و غذای تان را به دو قسمت تقسیم کنید. وقتی یک قسمت را تمام کردید و به خط وسط رسیدید، کمی مکث کنید و سطح گرسنگی تان را بسنجید. به علاوه، هرگز به میزانی که کاملا سیر شوید، غذا نخورید.

5. کربوهیدرات ها را سالم تر کنید

یک نکته مهم برای بهبود سلامتی هنگام خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات، مانند نان، ماکارونی یا سیب زمینی، این است که ابتدا مقداری روغن زیتون یا سرکه روی شان بپاشید. چربی و اسید به طور قابل توجهی از شاخص گلیسمی کربوهیدرات ها می کاهد. به عبارت دیگر، این کار یاری می نماید تا قند خون تان کاملاً یکنواخت باشد و انرژی تان را حفظ کنید.

6. چای سبز بنوشید

برای بسیاری از انواع چای سبز، فقط یک دقیقه دم کردن کافی است تا از خواص شان برای بهبود سلامتی برخوردار شوید. در واقع، بر اساس مطالعه جدیدی در مجله کاردیولوژی پیشگیرانه اروپا، حداقل سه بار در هفته نوشیدن چای سبز با احتمال 25 درصدی کاهش بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

7. یک بسته سبزیجات آماده کنید

هر روز صبح یا شب قبل، فقط یک دقیقه وقت بگذارید و کمی میوه یا سبزیجات برای میان وعده خود آماده کنید. این یک روش آسان برای افزایش دریافت فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مواد ضد التهابی است و به بهبود هضم غذا، حمایت از سلامت پوست و پایدار نگه داشتن قند خون و یاری می نماید.

8. متناسب تر شوید

روی یک جایگاه بدون دسته بنشینید، پشت تان را صاف نگه دارید و پاها را روی زمین قرار دهید. سپس بایستید. سپس بنشینید. این نشست و برخاست را به هر سرعتی که می توانید 10 بار تکرار کنید. در یک مطالعه، معلوم شد خطر مرگ زودرس در افراد میانسالی که برای انجام این کار بیش از 26 ثانیه زمان صرف کردند یا نمی توانستند کار را تمام نمایند، بالاتر است.

9. استخوان ها را محکم تر کنید

بر اساس تحقیقات اجرا شده در مجله بین المللی اپیدمیولوژی، حداقل یک دقیقه در روز دویدن با 4٪ سلامت استخوان بهتر همراه است (در مقایسه با دویدن کمتر از یک دقیقه).

10. روی پله ها بدوید

یک تحقیق در سال 2019 می گوید، صعود تند 60 قدم در 20 ثانیه سه بار در روز، سه روز در هفته و به مدت شش هفته، باعث بهبود سلامتی قلب می گردد.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9748

به "راههای خیلی ساده برای حفظ سلامتی، کمتر از یک دقیقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههای خیلی ساده برای حفظ سلامتی، کمتر از یک دقیقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید