دستیابی به فناوری فراوری نانوسلولز از شکر با استفاده از باکتری

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی پیروز به فراوری نانوسلولز با استفاده از باکتری شده است. معمولا نانوسلولز از پسماندهای کشاورزی فراوری می گردد، این شرکت برای یاری به حل مشکل پسماندها و فراوری ماده ای با ارزش افزوده بالا، اقدام به ارائه فناوری نموده که در آن از نوعی باکتری برای تبدیل مواد قندی به نانوسلولز استفاده شده است.

دستیابی به فناوری فراوری نانوسلولز از شکر با استفاده از باکتری

امین رضایی، مدیرعامل شرکت فراوری نماینده نانوسلولز گفت: این فناوری در حال حاضر به صورت پایلوت پیاده سازی شده است، ما به دنبال سرمایه گذار به منظور فراوری انبوه نانوسلولز با این روش هستیم.

وی اضافه نمود: این نانوسلولزها کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارند، هرچند ما تمرکز روی محصولات حوزه پزشکی داریم و در مرحله اول به دنبال استفاده از این نوع نانوسلولزها برای فراوری زخم پوش و ماسک آرایشی بهداشتی هستیم. در حال حاضر به دنبال مجوزهای لازم برای فراوری این محصولات از نانوسلولز بوده که به محض طی مراحل اداری و اخذ مجوزها، فراوری و عرضه این محصولات را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت درباره ریشه این فناوری و دلیل تمرکز این شرکت روی توسعه فناوری فراوری نانوسلولز با استفاده از باکتری بیان نمود: دو سال قبل برای یک کار پژوهشی در دانشگاه احتیاج به نوع خاصی از نانوسلولز داشتیم اما پیروز به خرید آن نشدیم، بنابراین کوشش کردیم آن را سنتز کنیم. پس از آنالیز روش های سنتز و ایجاد شرایط اولیه، باکتری مورداحتیاج برای این فرآیند را تهیه نموده و سنتز نانوسلولز انجام شد.

وی ادامه داد: در این روش باکتری ها می توانند مواد قند از نوع گلوکز یا ساکاروز را به نانوسلولز تبدیل نمایند. در حال حاضر از شکر به عنوان ماده اولیه استفاده می کنیم، هرچند در ادامه به دنبال استفاده از ملاس چغندر به عنوان ماده اولیه هستیم. البته بعضی قندها نظیر قند میوه برای این فرآیند مناسب نیست اما پسماندها یا ترکیباتی که حاوی ساکاروز باشند را می توان در این فرآیند استفاده کرد.

رضایی فقدان آشنایی صنعت داخل کشور با این نوع محصولات را یکی از چالش های پیشرو می داند که احتیاج به فرهنگ سازی و کار ترویجی است.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2281

به "دستیابی به فناوری فراوری نانوسلولز از شکر با استفاده از باکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به فناوری فراوری نانوسلولز از شکر با استفاده از باکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید