پرونده های قاچاق کالا در شعب ویژه دادگستری اهر رسیدگی می گردد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یعقوب شهبازپور شامگاه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان اهر اظهار کرد: قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا به امروز چندین بار تغییر یافته و قانون جدید تصویب شده جامعیت کاملی ندارد و هر کالایی که حتی مبادی ورودی و خروجی ثبت گردد و در مغازه ها در معرض فروش قرار گیرد قاچاق محسوب می گردد.

پرونده های قاچاق کالا در شعب ویژه دادگستری اهر رسیدگی می گردد

وی با اشاره به اینکه کسانی برای کسب درآمد هنگام واردات کالای قاچاق در ورودی های شهرستان اهر کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: افرادی با هزینه کرد هنگفت برای کالاهای قاچاق نموده اند و دستگاه قضائی به تبعیت از قانون برای هریک از کشفیات دو یا سه برابر مجازات تعیین شده است.

شهبازپور برخورد با وارد کننده های اصلی کالای قاچاق را بهترین روش برای ریشه کن کردن کالاهای قاچاق در کشور دانست، ادامه داد: جوانی که برای درآمدزایی میلیون ها هزینه می نماید تا شغل خود حفظ کند در هنگام ورود کالای مغایر با قاچاق کشف و ضبط می گردد.

تشکیل ماهانه 20 مورد پرونده قاچاق کالا در اهر

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: ماهانه نزدیک به 20 مورد پرونده قاچاق کالا در شهرستان اهر تشکیل می گردد.

یوسف نویدی سپس اظهار کرد: برای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نزدیک به 40 مورد اصلاحیه از طرف تعزیرات حکومتی ارائه و در مجلس شورای اسلامی تصویب و اخیراً با تائید شورای نگهبان اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه خرید و فروش کالای قاچاق در بین مردم به یک فرهنگ چالش برانگیز تبدیل شده است، ادامه داد: بعضی از فروشندگان به دلیل عدم آگاهی کافی نسبت به فروش کالاهای قاچاق در مغزه ها و فروشگاه های اهر اقدام نموده اند.

نویدی توضیح داد: متاسفانه بعضی افراد سودجو همواره به فکر منافع خود هستند و در نمایشگاه شهرک صنعتی اهر تعدادی صرفاً برای دریافت تسهیلات حضور یافته بودند، حتی طرح در رابطه با افزایش تولیدات داخلی نیز ارائه ننموده بودند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهر بابیان اینکه کالاهای قاچاق تمامی بازارهای این شهرستان و استان ها را تحت کنترل گرفته است، اظهار داشت: برای مقابله با عرضه کالاهای قاچاق به هیچ وجه در حیطه کاری مسئولانی شهرستانی نیست بلکه باید بعضی نکات به وسیله مقامات کشوری کنترل گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردی در شهرستان اهر نسبت به قاچاق عمده کالا اقدامی ننموده است، گفت: شهرستان اهر در گذرگاه از بعد گردشگری و کالایی قرار گرفته بعضی ها با فاکتور از فروشگاه های رسمی مرزی کشور کالا خریداری می نماید و مواقع وارد کردن به شهرهای همجوار در اهر ضبط می گردد.

کشف و ضبط 270 میلیون ریال دخانیات قاچاق طی امسال در اهر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهرنیز در ادامه این جلسه گفت: تا به امروز طی 9 ماهه امسال 270 میلیون ریال دخانیات قاچاق در شهرستان اهر کشف شده که در مقایسه با 12 ماهه سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

عیسی فتح اله زاده همچنین اظهار کرد: مسائل مهم تر از فروش پوشاک خارجی در شهرستان اهر وجود و از جمله فردی از لوازم بهداشتی غیر استاندارد در آرایشگاه ها استفاده می نماید موجب بیماری فرد نیز می گردد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی، دخانیات و لبنی که بصورت غیرقانونی وارد و یا قاچاق نموده اند جزو دغدغه های صنعت، معدن و تجارت بوده و از سوی دیگر با سلامتی مردم سرکار دارد، اضافه کرد: برای مقابله با کالاهای قاچاق که هم بازار را دچار آشفتگی نموده و هم برای اصناف و تولیدات داخلی زیان بار بوده بایستی کارگروه و یا گشت مشترک نظارتی ایجاد گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه دخانیات بویژه سیگار با انواع برندهای مختلف بصورت قاچاق در اختیار مردم قرار گرفته و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر به تنهایی نمی تواند از توزیع دخانیات قاچاق جلوگیری کند.

فتح اله زاده بابیان اینکه دخانیات با روش مختلف که بدترین و زیان بارترین روش واردات دخانیات، قاچاق است وارد کشور می گردد، بیان داشت: طی سال گذشته نزدیک به 120 میلیون ریال سیگار قاچاق به وسیله مختلف وارد شهرستان اهر شده بود توسط پلیس آگاهی و دستگاه های نظارتی کشف و ضبط شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3660

به "پرونده های قاچاق کالا در شعب ویژه دادگستری اهر رسیدگی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده های قاچاق کالا در شعب ویژه دادگستری اهر رسیدگی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید